Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lichtgewicht slot - Forum Wereldfietser

lichtgewicht slot

Beste lezer,

Ieder jaar kijken we naar een fatsoenlijk lichtgewicht slot dat onze beide fietsen en eventueel ander spul aan elkaar op slot zet. En ieder jaar nemen we weer onze oude standaard groot en zwaar slot mee.

Het enige dat ik vind wat mogelijk iets is zijn deze sloten:

https://www.bever.nl/p/safeman-safeman- ... 90003.html
https://www.bever.nl/p/safeman-universe ... olour=1438

Misschien is de Pacsafe wel de moeite waard dacht ik zelf. In principe is het overwegend voor op de camping als we slapen.

Ik ben benieuwd hoe jullie het doen en of er nog andere keuzes zijn.

dankje!
Beide sloten kunnen worden gekraakt met gereedschappen die tot de standaardgereedschapsset van de kleine dief kunnen worden gerekend.
Ik ben een fan van Litelok
Maar op dit forum lijken vooral aandeelhouders in zeer zwaar en zeer gehard (bijna bros) staal actief te zijn.
luchtfietser schreef:
zo 01 mar, 2020 05:56
Ik ben benieuwd hoe jullie het doen en of er nog andere keuzes zijn.
Zoek eens op dit forum op het woord slot. Hou wel op tijd op met lezen anders is de zomer voorbij. :D
Leon schreef:
zo 01 mar, 2020 09:45
luchtfietser schreef:
zo 01 mar, 2020 05:56
Ik ben benieuwd hoe jullie het doen en of er nog andere keuzes zijn.
Zoek eens op dit forum op het woord slot. Hou wel op tijd op met lezen anders is de zomer voorbij. :D
Op YouTube staan filmpjes over het kraken van een slot. Los van het gebruik van een slijpschijf zijn er heel wat sloten op enkele seconden open. De manier van bevestigen is ook belangrijk.
Lichtgewicht en veilig gaat blijkbaar moeilijk samen. Vanwege de verzekering heb ik een goedgekeurd ringslot, in Nederland combineer ik dat met een zwaar insteekslot, in het buitenland met een licht kabeltje. Als ik het niet vertrouw maak ik het uiteinde van dit kabeltje aan mijn tent vast, in de hoop dat dit een dief er van weerhoudt mijn fiets mee te nemen.
Ik gebruik de tweede (safeman) op de racefiets tijdens evenementen. Tijdens pauze maak ik daar de helm en de fiets provisorisch mee vast. Die evenementen zijn meestal gezellig waardoor ik niet altijd even goed op de fiets let en in een zee van racefietsen die helemaal niet op slot staan is mijn fiets dan meestal niet interessant genoeg. Dus voor kort op slot en het gewicht een ideaal slotje, voor overnachten, nee.

Op de toerfiets zou ik iets beter meenemen, al sluit ik me helemaal aan met de opmerking dat de accu haakse slijper alle sloten snel opent. De plek van stallen is veel belangrijker dan welk slot ook.
Het BBB Cycling Microloop BBL-51 Kabelslot gebruik ik ook vaak als verlenger van mijn waslijn tijdens fietsvakanties. Je kan hem op veel verschillende op slot zetten, omdat het slotje ook op de kabel klemt.
Worden er op vakanties fietsen gestolen? En ik bedoel dan ons soort vakanties (vrije interpretatie van ‘ons soort vakanties zijn’).
Er zijn op dit forum zeker een aantal meldingen gedaan van tijdens een vakantie/fietsreis gestolen fietsen. Soms zelfs met bagage.
...maar als je representatieve informatie wilt, kan je niet afgaan op enkele anekdotes op dit forum. Beter is het dan om een poll te starten met een correcte vraagstelling. Succes!