Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietscomputer met 2 dagtellers en 1 odo-teller - Forum Wereldfietser

Fietscomputer met 2 dagtellers en 1 odo-teller

Hallo wereldfietsers,

We zijn op zoek naar een fietscomputer (bekabeld) met 2 dagtellers en 1 Odoteller. We zijn nu in het bezit van een oude Cateye Enduro met een dergelijke functionaliteit, de nieuwe enduro heeft helaas geen tweede dagteller :cry:

Groet Hans
Hans, Je hebt - in ieder geval bij de wat duurdere fietscomputers - nog al eens de optie om twee fietsen te selecteren.
Het is even uitzoeken hoe dat dan werkt. Ik heb nu een Sigma met hoogtemeter, maar zou moeten opzoeken wat er allemaal wel en niet kan ... het ding kan teveel, ik wilde gewoon een goede vervanger voor de vorige met hoogtemeter.
Soms krijg je standaard draadloos en bestaat er ook een bedrade set ... ook dat is even nazoeken.
Sommige merken hebben nog steeds een bedrade standaard-uitvoering.
O ja, de info van web-winkels is niet altijd het evangelie, en de info op de merk-sites vraagt vaak doorzettingsvermogen.
Die Sigma heb ik, heeft idd twee dagtellers. Bediening is echter onlogisch, onnodig gecompliceerd, totaal niet intuïtief.
Wel veel mogelijkheden, oa NFC die overigens ook niet goed werkt. Geen aanrader dus.
De tovenaar schreef:
za 21 mar, 2020 15:06
Die Sigma heb ik, heeft idd twee dagtellers. Bediening is echter onlogisch, onnodig gecompliceerd, totaal niet intuïtief.
Wel veel mogelijkheden, oa NFC die overigens ook niet goed werkt. Geen aanrader dus.
Tja, of intuïtief bedienen van zo'n mal ding wel kan is de vraag ...
... maar het is beslist een feit, Sigma lukt het om het om ook makkelijke dingen moeilijk te maken.

Ik heb overigens een BC 23.16 en na een tijdje is er mee te leven, en doet ie eigenlijk alles wat je wilt, en nog meer.

Vreemd genoeg gaan ze allemaal stuk op den duur.
Ik heb een Avocet gehad (zelfs een nieuwe onder garantie), een CatEye, en nog een andere Sigma.
Ze worden niet duurder (of zelfs goedkoper) en ze kunnen steeds meer, da's dan een schrale troost.
De nieuwe Cateye Enduro's vind ik ook een afrader, om nog meer redenen. ODO is niet meer in te stellen, dus je zit snel onhandig te rekenen met gemiste kilometers of waardes van je vorige teller / vorige batterijtje. Er zitten ook onzin standen op, namelijk 'CO2' en 'calorieën'. Alsof een simpele snelheidsmeter hier ook maar iets zinnigs over kan zeggen. Die schermen zitten in de weg als je naar de wel-relevante schermen wil scrollen...

Jammer dat de Sigma's ook zo slecht zijn. Ik heb er nog ergens eentje liggen die ik wil installeren als vervanger van de Cateye...
Heeft er iemand ervaring met de VDO M3.1 ? Ik lees dat ook deze twee dagtellers schijnt te hebben!
Ik heb de VDO m4 [bedraad] en ben daar wel redelijk enthousiast over, naast dagafstand kan je ook een trip extra mee laten lopen, net als een navigator [op of af laten tellen]. Deze drie tellers kan je altijd makkelijk op nul resetten. Daarnaast heb je nog de totalen en deze kan je [eventueel] op fiets 1 fiets 2 zetten.

De mogelijkheid van hoogtemeters en stijgingspercentage gebruik ik zelden, dit is voor mij geen meerwaarde.

Succes met je keuze.
hteeuwen schreef:
za 21 mar, 2020 13:22
Hallo wereldfietsers,

We zijn op zoek naar een fietscomputer (bekabeld) met 2 dagtellers en 1 Odoteller. We zijn nu in het bezit van een oude Cateye Enduro met een dergelijke functionaliteit, de nieuwe enduro heeft helaas geen tweede dagteller :cry:

Groet Hans
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de reden van de functie van een 2e dagteller?
Twee simpele tellers kan natuurlijk ook nog, al moet je daar wel plaats voor hebben op het stuur.
alstro schreef:
ma 23 mar, 2020 23:12
hteeuwen schreef:
za 21 mar, 2020 13:22
Hallo wereldfietsers,

We zijn op zoek naar een fietscomputer (bekabeld) met 2 dagtellers en 1 Odoteller. We zijn nu in het bezit van een oude Cateye Enduro met een dergelijke functionaliteit, de nieuwe enduro heeft helaas geen tweede dagteller :cry:

Groet Hans
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de reden van de functie van een 2e dagteller?
Mee laten lopen met de beschrijving in een routeboekje? Daar gebruikte ik het voor, voordat ik GPS gebruikte.
Leon schreef:
di 24 mar, 2020 09:13
Twee simpele tellers kan natuurlijk ook nog, al moet je daar wel plaats voor hebben op het stuur.
Handig als je in het VK of in de VS bent en je kunt niet zo goed hoofdrekenen, kun je één op kilometers zetten en de andere op mijlen. :wink:
alstro schreef:
ma 23 mar, 2020 23:12
hteeuwen schreef:
za 21 mar, 2020 13:22
Hallo wereldfietsers,

We zijn op zoek naar een fietscomputer (bekabeld) met 2 dagtellers en 1 Odoteller. We zijn nu in het bezit van een oude Cateye Enduro met een dergelijke functionaliteit, de nieuwe enduro heeft helaas geen tweede dagteller :cry:

Groet Hans
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de reden van de functie van een 2e dagteller?
In de auto heb ik ook twee dagtellers. Handig om bv. het totale aantal kilometers in een vakantie te weten, de andere dagteller stel ik bij elke tankbeurt op nul. Op de fiets kun je met twee tellers bv. je dagafstand en totale vakantieafstand bijhouden.
alstro schreef:
ma 23 mar, 2020 23:12
hteeuwen schreef:
za 21 mar, 2020 13:22
Hallo wereldfietsers,

We zijn op zoek naar een fietscomputer (bekabeld) met 2 dagtellers en 1 Odoteller. We zijn nu in het bezit van een oude Cateye Enduro met een dergelijke functionaliteit, de nieuwe enduro heeft helaas geen tweede dagteller :cry:

Groet Hans
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de reden van de functie van een 2e dagteller?
Bij het maken van meerdaagse tochten vind ik het handig als één teller de dagafstand bijhoud en de andere de afstand van de hele tocht. Zo hebben we aan het eind van elke dag een overzicht van die dag en het totaal van de (mini) vakantie. De ODO-teller is daar naar mijn mening niet geschikt voor. Groet Hans
hteeuwen schreef:
di 24 mar, 2020 15:51
Zo hebben we aan het eind van elke dag een overzicht van die dag en het totaal van de (mini) vakantie. De ODO-teller is daar naar mijn mening niet geschikt voor. Groet Hans
Wat doet die ODO-teller dan anders dan de dagteller? (Ik heb nog altijd de ODO-teller gebruikt want die telde ook de kilometers naar de bakker en zo; dat zijn ook kilometers)
Dan moet je de beginstand ergens opschrijven. Kan ook natuurlijk. Twee tellers op nul kunnen zetten is wel makkelijker. Ik vond twee dagtellers ook voor andere dingen handig, bv 'hoeveel hebben we samen gefietst en hoeveel alleen' enz.
Leon schreef:
di 24 mar, 2020 15:58
hteeuwen schreef:
di 24 mar, 2020 15:51
Zo hebben we aan het eind van elke dag een overzicht van die dag en het totaal van de (mini) vakantie. De ODO-teller is daar naar mijn mening niet geschikt voor. Groet Hans
Wat doet die ODO-teller dan anders dan de dagteller? (Ik heb nog altijd de ODO-teller gebruikt want die telde ook de kilometers naar de bakker en zo; dat zijn ook kilometers)
Zet jij je ODO elke dag op 0? Of heb je zo'n ijzeren geheugen dat je onderweg weet op welke km-stand je bent begonnen? Een teller die 's ochtends op 0 begint vind ik wel zo makkelijk.