Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hond mee op de fiets, advies voordrager - Forum Wereldfietser

Hond mee op de fiets, advies voordrager

Hi,

Jawel, wij hebben een nieuwe huisgenoot: een 9 weken oude labradoodlepup.
Natuurlijk willen we haar zsm laten wennen aan meegaan op de fiets.
Het is een kleine doodle die ongeveer 10/13 kg gaat wegen.
Ik ben benieuwd hoe anderen hun hond vervoeren op de fiets en ben specifiek op zoek naar een voordrager waarop ik een licht kratje kan bevestigen en waar ik nog evt lichte voortassen aan kan vastmaken.

Nb we gaan snel oefenen met kamperen in de tuin, zodat ze zich snel comfortabel voelt in de tent.
Ik weet niet hoe je de hond wil gaan vervoeren maar hoop niet dat dat op een voordrager is. mijn voorkeur zou uitgaan naar een kinderkar waar ze/ hij veilig aangelijnd in kan - lekker kan liggen, zitten of net wat hij/ zij wil. Dak open bij droog weer en dicht bij regen.
Kinderkar? Hondenkar bedoel je :wink:
yep 😉
Ik zou ook niet zo snel voor een kratje of een mand op een voordrager gaan. Ik heb eens een poedel in een mandje gezien voor op de fiets, die door het lint ging toen mijn hond in beeld kwam.

Het poedeltje sprong eruit en de mevrouw van het hondje fietste er pardoes overheen. Scheldend pakte zij het hondje op, kwakte het hondje terug in de mand voor op de fiets en vervolgde foeterend haar weg.

Het poedeltje leek niets te mankeren, maar het was wel gedaan met het gekef.

Dit blijft me altijd bij. Voor mij geen mand voorop dus. Onze hond, een golden retriever, klein van stuk gaat op deze wijze mee. Ze vindt het fijn om bij ons te zijn...
BA20C146-70AB-4FB8-B210-766626387158.jpeg
P1000510.jpg
Ik rijd al jaren met een azor transportfiets en stecovoordrager. Daar kun je met tie rips de grootste mand op monteren. Vervolgens doe je de hond een tuigje om en rijden kun je. Ze vinden het prachtig.
Er is een hele bekende fietser die dat sinds jaar en dag deed en zijn hond ook meenam op grote tochten zoals Parijs-Brest-Parijs:

Afbeelding

Afbeelding

Hond, uiteraard, gekleed in de clubkleuren van de CT Antoing uit Henegouwen.
Als je hem voorop in een mand of krat wil meenemen kan je het best een rekje nemen wat aan het frame gemonteerd zit en niet aan het stuur, dan heb je het gewicht niet aan je stuur hangen en dat stuurt een stuk prettiger :wink:
https://www.google.com/search?client=fi ... fd+montage
De hond zit graag voorin. Kan alles zien en de roedel leiden. Bij de nieuwe azors zit de drager aan het frame. Maar het maakt niet veel uit. Ik denk echter dat je geen labrador op die manier kunt vervoeren, denk dan dan eerder aan een bakfiets. :D
jebo schreef:
za 25 apr, 2020 23:15
De hond zit graag voorin. Kan alles zien en de roedel leiden. Bij de nieuwe azors zit de drager aan het frame. Maar het maakt niet veel uit. Ik denk echter dat je geen labrador op die manier kunt vervoeren, denk dan dan eerder aan een bakfiets. :D
En dan kom je op zoiets uit, compleet met labradoodle....:

5F1661FB-5D8A-470A-9668-7F1D77B002AA.jpeg

(P.s., hier heb ik geen aandelen in of zo. Mijn hond erkent mij trouwens als roedelleider :wink: )