Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naadloos ondergoed - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Naadloos ondergoed

AndreM schreef:
zo 03 mei, 2020 19:30
AndreM schreef:
za 25 apr, 2020 19:09
Voor het hardlopen gebruik ik altijd deze:

https://www.decathlon.nl/p/naadloze-her ... 50&c=BLAUW

Perfect daarvoor. Toevallig van de week ook eens gebruikt op de racefiets en dat beviel me ook heel goed. Doordat ie goed stevig aansluit blijft alles goed zitten. Hetgeen je in geval van broeken met zemen niet altijd kunt zeggen. Deze onderbroek is bijna helemaal naadloos. Er zit precies één naadje in. in 't midden onderin. Hoewel een logische plek voor een naadje niet persé de handigste plek voor fietsers. Tot nu toe (n=1) echter nog geen last van gehad.
Ik gebruik dus onderbroek van bovenstaand merk + fietsbroek met zeem

N=4 Nog steeds prima. Vandaag 80km. Erg prettig
fijn om te horen!
Hier ook nog steeds goede verhalen, al heb ik nog geen dagtochten van meer dan 40km gedaan. dat moet ik echt binnenkort eens gaan doen. en meerdere dagen ook. Maar n=4 waarbij afstand=20-40 doen de Belucci's het prima!
alstro schreef:
zo 03 mei, 2020 22:03
Snap werkelijk niet dat mensen niet willen investeren in goede broek met goede zeem. Ja dat kost 100-150 euro, en ja koop gewoon elk jaar een nieuw broek en gooi die ouwe weg. Ouwe versleten banden gooi je ook weg.
Ik hoop dat een fietsbroek wel wat langer meegaat. Echt goede broeken (bovenstaande prijs of hoger) houden het bij mij iig wel langer vol (mindere kwaliteit was idd ook sneller afgeschreven).

Heb zelf overigens ook wel eens geprobeerd om met "normaal sportondergoed" te fietsen (na veel verhalen van mensen zonder zadelpijn hier op het forum) maar dat was geen succes (vanaf meer dan 30 km of zo).
alstro schreef:
zo 03 mei, 2020 22:03
Snap werkelijk niet dat mensen niet willen investeren in goede broek met goede zeem. Ja dat kost 100-150 euro, en ja koop gewoon elk jaar een nieuw broek en gooi die ouwe weg. Ouwe versleten banden gooi je ook weg.
* Omdat ik wel eens zo'n dure broek heb aangepast en hij zat me voor geen meter. Mijn lichamsvorm zal kennelijk afwijken.
* Omdat niet alle broeken die ik koop na een flinke fietstocht ook lekker blijken te zitten. Dan heb je met een miskoop van 150 euro wel veel pech.
* Omdat ik 100-150 euro voor jaar voor alleen fietsbroeken veel geld vindt.
* Omdat ik met één broek weinig keus heb en om een keuze van 4 te hebben zou ik dan 400 à 600 euro neer moeten leggen.
Elk van deze redenen lijken me afzonderlijk al genoeg.
Mijn allereerste kilometers als wielrenner reed ik met een gebreide broek (terlenka oid) en een natuurzeem.
De zeem mocht van mij gestolen worden. Gelukkig werd de natuurzeem vervangen door een zeem van kunststof. Dat was een hele verbetering.
Helaas werd de gebreide broek toen ook vervangen door geweven lycra. Dat heb ik altijd als verschrikkelijk ervaren.

Een paar jaar geleden heb ik gebreide broeken (met kunststofzeem) gevonden van X-Bionic. Wat een zaligheid.
Voor de gemoedstoestand van de mensen die 100 euro al veel geld voor een broek vinden, zal ik de prijs niet vermelden.
Maar ik vind ze elke euro waard.
https://www.x-bionic.com/en/shop?select ... %2C20%2C90
De assos crème nog niet geprobeerd.
Verder vlgs mij echt alles wel.
Begreep dat er 2 soorten creme van assos zijn?
Ik ga mij er eens in verdiepen.

Anja
dijken63 schreef:
ma 04 mei, 2020 20:00
De assos crème nog niet geprobeerd.
Verder vlgs mij echt alles wel.
Begreep dat er 2 soorten creme van assos zijn?
Ik ga mij er eens in verdiepen.

Anja
Ik denk dat Assos zgn. vrouwen- en mannenversies heeft. Mijn vrouw gebruikt hetzelfde potje als ik en ziet er nog altijd even vrouwelijk uit als vroeger.
Ik hoop voor jou dat je er even tevreden over bent als wij.

EDIT: op sluwe wijze heeft Assos een potje vrouwenversie goedkoper gemaakt, en tegelijk 30 % duurder per milliliter. De marketingmeisjes en -jongens van Assos gaan ervan uit dat vrouwen niet kunnen rekenen, veronderstel ik.
derdekeer schreef:
ma 04 mei, 2020 21:08
Ik denk dat Assos zgn. vrouwen- en mannenversies heeft. Mijn vrouw gebruikt hetzelfde potje als ik en ziet er nog altijd even vrouwelijk uit als vroeger.
Ik hoop voor jou dat je er even tevreden over bent als wij.
En hoe zie jij er uit? :lol:
nicolevelo schreef:
ma 04 mei, 2020 21:32

En hoe zie jij er uit? :lol:
Aan de oppervlakte, onmiskenbaar mannelijk. Altijd bereid om iets doms te doen als zich een opportuniteit voordoet om fun te hebben, op de fiets etc. Ik ben het ook die IKEA-kasten monteert en vrijuit aan mansplaining doet over onderwerpen waarover mijn vrouw meer weet dan ik, zoals wiskunde doceren.

Wie dieper graaft ontdekt evenwel dat ik de zorgende persoonlijkheid ben in het huwelijk. Ik ben de kok in huis, kan onuitgesproken emotionele signalen lezen etc. Mijn vrouw hanteert de grasmaaier en onderhandelt met de aannemers tijdens verbouwingen.

't Is dus een beetje gemengd, al moet ik aanstippen dat een aantal vrouwelijke kwaliteiten - zoals de rotsvaste overtuiging dat ze altijd gelijk heeft - vaak doorslaggevend zijn in die onderhandelingen met aannemers. Een aantal mannelijke kwaliteiten - zoals een obsessieve aandacht voor technische details - zijn dan weer doorslaggevend voor mijn kookkunst. Ik bedoel maar, de knoflook moet precies de juiste kleur hebben wanneer je spaghetti aglio e olio bereidt, anders kun je de boel even goed meteen op de mesthoop gooien.

Maar ging dit draadje niet over naadloos ondergoed?
Geen naadloos ondergoed maar nog wel even over de zalfjes.

Speuren op internet levert het volgende op:
Eerst verschillen bekeken tussen dames en heren crèmes heeft iets met menthol te maken......
Dan toch maar een dames variant proberen.
Op cyclewear.eu zijn de dames potjes van Assos 7,95 dus dat is te doen.
Ook nog een review van een andere damescrème gevonden, QM sports care, klinkt hoopvol en bij dezelfde club besteld.

Als dit het ei van Columbus is dan gaat de vlag uit en vermeld ik het hier.
En nu nog fietsen.

Anja
dijken63 schreef:
ma 04 mei, 2020 22:14

Als dit het ei van Columbus is dan gaat de vlag uit en vermeld ik het hier.
En nu nog fietsen.
Veel geluk ermee.
Kleine anekdote: vorig jaar kwamen we terug van een fietstocht met de trein van Bellegarde naar België. Onderweg ontmoetten we een fietsend stel. Het gesprek arriveerde bij zadels en zadelpijn. Ik vertelde dat ik daar last van had op langere fietstochten, tot ik eindelijk de juiste zadelzalf ontdekt had.
"Assos, veronderstel ik?" zei de man van het stel.
Boeiende discussie!
Kruitvat, naadloze onderbroeken. Kosten nix. Voelt behalve strak wel wat zweterig aan, ben altijd blij als ik hem uit mag trekken, op de C. en bier kan gaan drinken. Maar met een naadloze onderbroek hoef je je fietsbroek+zeem niet zo vaak uit te wassen.
Bloot :wink: in je fietsbroek zit mij toch het lekkerst. Ik fiets Trekking, dus géén race!
Er overheen gewoon een short met zakken en dan kun je ook gewoon normaal op een terras zitten.
Zalf voor de billen, tja, ik gebruik Uierzalf! Kruitvat, kost ook alweer niks, groot blik en dat breng ik dan over in een kleiner blikje. 't Is een geklieder maar 't werkt! En... je kunt er ook je ketting mee smeren!
En 's avonds gewoon een katoenen onderbroek aan, of (in je short) helemaal niks. Heerlijk.
76 Jaar, na m'n pensioen 2005 54.000 km gedaan.
senior schreef:
wo 06 mei, 2020 23:55
Boeiende discussie!
Als het maar geen broeiende discussie wordt ;)
senior schreef:
wo 06 mei, 2020 23:55
...
Kruitvat, naadloze onderbroeken.
...
Kruitvat, kost ook alweer niks,
...
Met onderbroeken uit een kruitvat wordt het eerder explosief, ben ik bang 💥

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kruitvat
AndreM schreef:
zo 03 mei, 2020 19:30
AndreM schreef:
za 25 apr, 2020 19:09
Voor het hardlopen gebruik ik altijd deze:

https://www.decathlon.nl/p/naadloze-her ... 50&c=BLAUW

Perfect daarvoor. Toevallig van de week ook eens gebruikt op de racefiets en dat beviel me ook heel goed. Doordat ie goed stevig aansluit blijft alles goed zitten. Hetgeen je in geval van broeken met zemen niet altijd kunt zeggen. Deze onderbroek is bijna helemaal naadloos. Er zit precies één naadje in. in 't midden onderin. Hoewel een logische plek voor een naadje niet persé de handigste plek voor fietsers. Tot nu toe (n=1) echter nog geen last van gehad.
Ik gebruik dus onderbroek van bovenstaand merk + fietsbroek met zeem

N=4 Nog steeds prima. Vandaag 80km. Erg prettig
Inmiddels N=X (12 of zo)
Op de grote-mensen-fiets werkt deze onderbroek perfect. Op de racefiets waarop ik toch een wat meer voorover gebogen houding heb ga je na verloop van tijd toch dat ene naadje voelen. Dus op de racefiets blijft wat mij betreft geen onderbroek toch de beste onderbroek.
nicolevelo schreef:
ma 04 mei, 2020 21:32
derdekeer schreef:
ma 04 mei, 2020 21:08
Ik denk dat Assos zgn. vrouwen- en mannenversies heeft. Mijn vrouw gebruikt hetzelfde potje als ik en ziet er nog altijd even vrouwelijk uit als vroeger.
Ik hoop voor jou dat je er even tevreden over bent als wij.
En hoe zie jij er uit? :lol:
Dit is een leuke want wij (vrouwlief en ik) hebben ook wat leeswerk verricht en de mannenversie bevat menthol en is niet aan te raden voor de dames - die van mij vond het niet fijn voelen iig.
Zal ik ook even een update plaatsen. Bij mij n=15. Tochten tot 50km gaan oke met de naadloze onderbroeken. Heb ook die van de Decathlon besteld en geprobeerd, maar merk geen positiever effect mbt de afstanden. Het hangt ook erg af van het weer en de mate van zweten. Bij warmer weer, en dus meer zweet, is het sneller onprettig. Ene dag is de andere ook niet (waarbij het weer vergelijkbaar is). Laat dat nou net de functie zijn van de zeem in fietsbroeken, zweet afvoeren, I know. Dus best verklaarbaar.

Ben voor langere tochten toch weer overgestapt op mijn Gonso fietsonderbroeken met zeem. Ik blijf experimenteren, ook met andere zadels weer.
Hier ook update;
N= 0 helaas :wink:
De Assos crème had ik ook goed bestudeerd inderdaad de dames versie besteld.
Maar helaas, geen ei van Columbus.
Nu weer het Brooks zadel erop en kijken of dat met nieuwe fietsbroek en crème of naadloze onderbroek en bovenbroek werkt. De crème dan maar na het fietsen smeren.
Volgende week test ik uitgebreid de diverse opties.
Is dat ook niet de oplossing dan probeer ik misschien nog een soort opblaasdekje op het zadel. Op Fb gaf iemand daar de tip. Maar.... dat is echt het allerlaatste.

Anja
dijken63 schreef:
za 06 jun, 2020 19:35
Hier ook update;
N= 0 helaas :wink:
De Assos crème had ik ook goed bestudeerd inderdaad de dames versie besteld.
Maar helaas, geen ei van Columbus.
Nu weer het Brooks zadel erop en kijken of dat met nieuwe fietsbroek en crème of naadloze onderbroek en bovenbroek werkt. De crème dan maar na het fietsen smeren.
Volgende week test ik uitgebreid de diverse opties.
Is dat ook niet de oplossing dan probeer ik misschien nog een soort opblaasdekje op het zadel. Op Fb gaf iemand daar de tip. Maar.... dat is echt het allerlaatste.

Anja
Met n=0 kun je toch nog niet echt zeggen of iets wel of niet werkt voor je? Of mis ik iets?
0x proberen = 0 data... Of is die creme voor vóór het fietsen?
Voor de duidelijkheid, van alles geprobeerd, tnt 0 resultaat.
Dus van de tientallen zalfjes en crème, de diverse zadels, diverse broeken.....000
Maar nu verder met de combi’s.
En tot nader order, kortere afstanden en vaker afstappen.
dijken63 schreef:
za 06 jun, 2020 22:18
Voor de duidelijkheid, van alles geprobeerd, tnt 0 resultaat.
Jammer. Dan rest er niks anders dan zoeken naar de juiste combinatie van houding + zadel.