Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietslamp - Forum Wereldfietser

Fietslamp

Welke fietslamp adviseren jullie mij?
Ik zelf raak verblind (haha) door al het aanbod en weet niet meer wat ik nou het beste kan aanschaffen.
Ik ga binnenkort een nachtrit doen. Mijn eigen fietslamp is niet toereikend voor de onverlichte route die ik ga afleggen.

Eisen:

- hij moet loei fel zijn (no worries, als ik tegenliggers krijg ga ik hem tijdelijk uitdoen en alleen op normaal licht fietsen om niemand te verblinden. Een eventuele gek die ik (ik ben een dame ;)) tegenkom verblind ik er graag mee ;))

- hij moet 4.5 uur kunnen branden (tussendoor een batterij verwisselen vind ik prima, of anders een losse accu meeslepen)

- het liefst eentje die ik zowel als hoofdlamp als als fietslamp kan gebruiken

- En dan het liefst ook nog dat hij betaalbaar is.

Hebben jullie goede tips? De lampen die ik tegenkom hebben bijna allemaal maar enkele branduren in de hoogste stand en ik zie niet een optie tot een losse accu. Help ;)
Allez je wilt een nachtrit doen langs onverlichte route en het overdag maken met een lamp. Wat is het verschil met een dagrit? Is het voor een studie van de populatie motten in dat gebied?
Fietssmurf schreef:
zo 24 mei, 2020 20:11
Welke fietslamp adviseren jullie mij?
Ik zelf raak verblind (haha) door al het aanbod en weet niet meer wat ik nou het beste kan aanschaffen.
Ik ga binnenkort een nachtrit doen. Mijn eigen fietslamp is niet toereikend voor de onverlichte route die ik ga afleggen.

Eisen:

- hij moet loei fel zijn (no worries, als ik tegenliggers krijg ga ik hem tijdelijk uitdoen en alleen op normaal licht fietsen om niemand te verblinden. Een eventuele gek die ik (ik ben een dame ;)) tegenkom verblind ik er graag mee ;))

- hij moet 4.5 uur kunnen branden (tussendoor een batterij verwisselen vind ik prima, of anders een losse accu meeslepen)

- het liefst eentje die ik zowel als hoofdlamp als als fietslamp kan gebruiken

- En dan het liefst ook nog dat hij betaalbaar is.

Hebben jullie goede tips? De lampen die ik tegenkom hebben bijna allemaal maar enkele branduren in de hoogste stand en ik zie niet een optie tot een losse accu. Help ;)



https://www.ledscherp.nl/hoofd-en-helmlampen

Probeer het hier eens, ik heb goede ervaringen met Nitecore en Fenix, plus ik heb al eens eerder bij die winkel gekocht en dat ging prima, goede service en veel kennis in huis, stel hun deze vragen ook eens.
Busch+Mueller loopt voorop in fietsverlichting. Ik heb zelf model Eyro en die bevalt me prima.

Verder een simpel hoofdlampje van Decathlon voor als ik niet op de fiets zit. Het merk Petzl schijnt top kwaliteit te hebben.

Succes en laat me weten als je meer vragen hebt :)
Lezyne maakt ook fijne led lampen met dikke accus. Geen idee of ze ook hoofdlampen hebben...
GMS21 schreef:
zo 24 mei, 2020 20:39
Allez je wilt een nachtrit doen langs onverlichte route en het overdag maken met een lamp. Wat is het verschil met een dagrit? Is het voor een studie van de populatie motten in dat gebied?
Iemand vraagt advies/suggesties voor een lamp, kom jij hier aandraven met wat zinloze commentaar.
Als je de lamp zowel als hoofd- als als fietslamp wil gebruiken, kom je sowieso bij een hoofdlamp uit. Ga naar een goede outdoorzaak en leg ze daar de eisen voor? Daar maak je allicht meer kans dan bij een fietshandelaar.
Het probleem met zo'n lamp is dan weer dat die niet geschikt is om als dagelijkse fietsverlichting te gebruiken, want dan gaat de voorkeur weer naar een lamp met afgekapte lichtbundel.
Als het voor één keer is, kan je niet ergens iets lenen?
Als je een goedkope optie wilt, kijk dan eens bij Ali-express voor een fietslamp met USB plug. Die kun je voeden met een powerbank.
Zo iets:
lamp.jpg
lamp.jpg (16.69 KiB) 5619 keer bekeken
Met een los verkrijgbare band kun je hem ook nog als hoofdlamp gebruiken.

Wellicht niet zo high-tech en ergonomisch als de grote merken maar daarvoor wel veel budgetvriendelijker.
Kunnen we ophouden met het aanbevelen van lampen waar alleen de verkoper en gebruiker blij van worden? Zie ook de andere draadjes over fietslampen. Koop gewoon goede verlichting waarbij het niet nodig is die op een lager pitje te zetten als je een tegenligger ontwaart, want dan is het al te laat.
Bovendien vroeg TS om een hoofdlamp, die zijn per ontwerp niet echt bedoeld om mee te fietsen...

Het gros aan antwoorden van mensen die het ook niet weten maar toch iets willen posten vervuild de boel een beetje ja...
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben geen bioloog dus nee geen onderzoek naar motten. Ik wil op een bepaald tijdstip ergens aankomen dus vandaar een nachtrit. De dag ervoor fietsen en dan daar slapen kan niet ivm Corona maatregelen. De trein pakken om zodoende op tijd er te zijn is ook geen optie ivm dat er geen fietsen toegestaan zijn in treinen. En bovendien vind ik het een hele gave uitdaging: 110 km in de nacht fietsen ;)

@Katermeister: ik heb de Lezyne 1300 besteld en inmiddels binnen maar dat is niet exact wat ik zoek. Die gaat terug en ik blijf dus nog ff zoeken.

@Shadow en @mrboot: ik ga die merken nog ff goed bekijken. Het zijn serieuze kanshebbers!


@ed kettingvet haha jaaaa ;)

@capojan, daar heb je helemaal gelijk in dat zo’n lamp niet geschikt is voor dagelijkse fietsverlichting te gebruiken. Ik zal hem ook niet dagelijks gaan gebruiken. Voor dagelijks gebruik is mijn gewone fietslamp goed genoeg. Maar voor de rit die ik voor ogen heb voldoet hij niet. Het lastige is dat ik niemand ken die de lamp die ik nodig heb heeft en dus ook niemand van wie ik hem kan lenen. Mijn man wordt echter wel blij van het idee van een hele goede lamp en bedacht al dat hij hem wel eens met een laat mountenbikerondje in het bos wilde gaan gebruiken. Zelf zou ik hem denk ik een paar keer per zomer gaan gebruiken voor leuke ritjes. Ik ga volgende week naar de Bever sport om de Lezyne lamp terug te brengen. Dan kan ik dan idd ff daar goed advies vragen.

@ruud-H, bedankt voor je tip maar ik bestel nooit iets bij alie express. Zeker na de containerramp... ;)
Daarnaast zou de lamp nooit meer op tijd hier zijn als ik nu zou gaan bestelen.

@peter, ik kan het echter wel waarderen als ik tips krijg omtrent goede verlichting voor mijn doel. Gedurende mijn rit zal ik - in de nacht!! - op een compleet verlaten route gaan fietsen. Ik zal alleen schapen en vossen op mijn route tegen komen. Dus vrees maar niet dat ik de lamp in hartje Amsterdam ga gebruiken haha.


Ik ga dus nog verder Googlen naar de genoemde merken - dank!!
En bij Bever mij laten voorlichten. Bedankt voor jullie input!