Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waterdichte hoed / zuidwester ... - Forum Wereldfietser

Waterdichte hoed / zuidwester ...

Omdat ik een regenjas met kap niet interessant vind (vaak beperkt zijwaarts zicht) denk ik aan de aankoop van een waterdichte hoed. (Heb hier totaal geen ervaring mee).
Misschien zijn er hier fietsers die hiermee wel ervaring hebben en deze willen delen ...
Alvast bedankt.
ik heb een waterdichte hoed met rand, die ik gebruik voor wandelen in forse regen. Op de fiets lijkt me zoiets niet handig, zal vast snel afwaaien.
Als fietser vind ik een combinatie van een fietshelm (toch een grotere kans op vallen met nat weer) en een helmhoesje erg handig; door de breedte van de helm werkt het als hoed-met-rand. Een petje onder de helm is ook een optie.
Mijn vriendin fietst met een regenhoed van Vaude,

https://www.vaude.com/en-NL/Men/Accesso ... 5770105300

Ze is er heel blij mee, wegwaaien doet die niet. (de hoed)

Ikzelf heb altijd een pet (type baseball-cap) onder mijn capuchon van de regenjas. Als ik dan naar links of rechts kijk dan duwt de klep van de pet de capuchon aan de kant en kan ik goed om me heen kijken.
Ik heb een waterdichte pet, past ook onder helm en houdt bij veel regen water uit de ogen.
Bert van Sprang schreef:
vr 12 jun, 2020 14:11
Ik heb een waterdichte pet, past ook onder helm en houdt bij veel regen water uit de ogen.
+1

Ik ook. Erg handig!
Die van mij is van Jack Wolfskin, is verstelbaar, en is heel compact op te vouwen.

20200612_141640.jpg
20200612_141718.jpg
Meestal fiets ik alleen met een pet. Die houdt ook mijn bril droog als het regent. Met een natte bril fietsen vind ik echt treurig.
Mijn helm heb ik voorzien van een klepverlenging. Daarvoor heb ik de klep van een pet op het te kleine klepje van de helm vastgemaakt met een klinknagel. Daardoor komt hetzonlicht niet direct in mijn ogen via de bovenkant van gewone bril of zonnebril. Dat vind ik prettiger kijken en is beter voor de ogen. Die extra lange klep is nog nooit iemand opgevallen.
Bedankt voor de tips allemaal.

Aangaande afwaaien ... ik zie met de meest hoeden dat er een koortje aanzit ...
Pet (indien waterdicht natuurlijk) lijkt me een zeer goed alternatief.