Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips gevraagd - navigatie en tracking - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tips gevraagd - navigatie en tracking

Derde berg rechts schreef:
do 18 jun, 2020 22:49
Dummy-vraag waarschijnlijk...
Geen dummy-vraag maar ik begrijp 'm niet helemaal.
Iig kan sec een iPhone en dus ook een app als Pocket Earth geen hartslag registreren.

Je moet uiteindelijk kijken wat je precies wilt, en daar een werkbaar systeempje voor optuigen, onder het moto: '1 experiment is worth a 1000 expert opinions'
Om je smartphone-accu op te laden met een naafdynamo heb je een omvormer nodig. Dat kan o.a. met de genoemde Forumlader, de Plug en de door mij gebruikte Busch & Muller Werk ( en nog meer 'omvormers', duurdere en goedkopere...). Er is een uitvoering van de B&M Werk met meer mogelijkheden (de B&M E-Werk), die kost veel meer en ik weet niet wat ik met die extra aan moet, ik heb het niet nodig. De B&M Werk heb je voor onder de €100,- en heeft een bufferaccu, die tijdens een stop je telefoon van spanning blijft voorzien. Soms lees ik hier op het forum klachten over de B&M, bij mij werkt-ie al jaren, eerst met een iPhone 5 en nu met een iPhone 8.
De toegevoegde waarde van een smartwatch zie ik niet, ik ben een toerfietser en geen wielrenner, ik fiets voor m'n lol en conditie en hou niet van competitie. Functies als hartslag zitten niet in Pocket Earth, Strava is bij mijn weten een aparte app die op elke smartphone gedownload kan.
rickie schreef:
vr 19 jun, 2020 00:26
Om je smartphone-accu op te laden met een naafdynamo heb je een omvormer nodig. [uitleg]

De toegevoegde waarde van een smartwatch zie ik niet, ik ben een toerfietser en geen wielrenner, ik fiets voor m'n lol en conditie en hou niet van competitie. Functies als hartslag zitten niet in Pocket Earth, Strava is bij mijn weten een aparte app die op elke smartphone gedownload kan.
Dank voor de duidelijke toelichting, wellicht ga ik me daar op een later moment nog eens in verdiepen. Voor nu ga ik het eerst proberen met de powerbank en kijken hoe dat gaat.

Wat betreft Smartwatch: ik fiets ook niet voor de competitie maar vind het wel leuk om te delen waar ik ben geweest op welk moment. Ik was ergens in de veronderstelling dat als je apps offline gebruikt, tracking niet volledig gaat. Maar ik begrijp nu dat dit een verkeerde veronderstelling is geweest (logisch ook, gps werkt gewoon..). En daarnaast wilde ik de batterij zoveel mogelijk ontlasten. Maar dat het offline kan, heeft dan denk ik ook tot gevolg dat tracking via een andere app tegelijkertijd met navigeren via Pocket Earth de batterij slechts beperkt belast. Maar dat ga ik uitvinden in de praktijk.

Flix schreef:
vr 19 jun, 2020 00:03
Je moet uiteindelijk kijken wat je precies wilt, en daar een werkbaar systeempje voor optuigen, onder het moto: '1 experiment is worth a 1000 expert opinions'
Je hebt helemaal gelijk, ik mag gewoon gaan proberen! Soms is het goed als iemand dat even zegt :wink: dank!