Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsshirts met lange mouwen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fietsshirts met lange mouwen

dijken63 schreef:
za 27 jun, 2020 17:44
Ah jammer.
Kom ik toch bij de Grashoppers uit :roll:
Anja
Ze hebben Sale bij Craghoppers: https://www.craghoppers.com/eu/
Dankzij tip op het forum een Vapor shirt lange mouw tegen de zon gekocht. Het viel mij mee dat ondanks de dikte van de stof het niet enorm warm was. UV houdt het shirt zeker tegen.
Nadeel is dat ik de vlekken met wassen, zelfs met Vanish, er niet uit kreeg. Onder de oksel ook flinke verkleuring.
Heb nu een hardloopshirt met lange mouw van Asics, Silver Shirt Dames. Gaatje voor duim in de mouw. Kleur paars, dried berry. In ieder geval geen zilver! € 29,95. L zit ruim genoeg, ik zou zeggen maat 42/44.
Houdt zon zeker tegen alhoewel het er niet speciaal voor is.
Heb er nog niet vreselijk op geknoeid, shirt is na 4 dagen felle zon ook niet verkleurd. Ik denk vooralsnog een goede koop.
Ik fietste vandaag in mijn witte judo broek en met een crivid shirt met lange mouwen. Gekocht bij de Lidl voor een paar euro.

In mijn nek heb ik met deze hete dagen een buff, (soort hoofdoek) die ik altijd nat houd. En op mijn hoofd mijn helm met daarop een leger pet voor de tropen.

Alleen mijn voeten zijn nu rood ivm de sandalen.
:D Je bent vast een bezienswaardigheid op de fiets, Mario!

In bikepacking hipster kringen is het geruite katoenen overhemd in trek als luchtige bescherming tegen de zon:

Afbeelding

Afbeelding

Iets minder gestroomlijnd, maar luchtig, licht van gewicht, effectief en niet duur. Ook een niet geruit dun katoenen overhemd voldoet natuurlijk.