Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kaart OFM op Garmin 600 niet zichttbaar - Forum Wereldfietser

Kaart OFM op Garmin 600 niet zichttbaar

Dag,

ik heb OFM 2020 C Gps (centraal europa) gedownload en op de geheugenkaart van mijn garmin Oregon 600 gezet. Kijk ik via Mapsource naar de tracks die ik op de Garmin heb staan dan zie ik die keurig op de OFM kaart staan.

Zoek ik de tracks op de Garmin op dan komt er geen kaart te voor schijn? Er staan maar twee kaarten op de Garmin de genoemde OFM kaart en de Worldwide DEM Base

Via-instellingen-->Kaart--> Configureer kaarten de OFM kaart ingeschakeld de andere staat uit.

Toch ikomt de kaart niet te voorschijn.

Het zal wel iets simpels zijn maar het lukt me niet.

Iemand een tip?
Zoom eens wat verder uit, die kaart is van midden-europa en Nederland staat daar (bij mij tenminste) niet op.
Heb jij de pc versie gedownload en via mapsource of basecamp op je GPS gezet? daar heb ik tegenwoordig ook gezeur mee op mijn Montana.
Download de versie die direct op je GPS kan en zet die er op dan werk het wel. {dat gaat dan via de PC en niet via mapsource of basecamp}
Heb je de OFM-kaart in de map Garmin op de GPS gezet?
De OFM(EU2020_C_GPS) is een specifieke GPS versie, die is als je de gps aan de pc koppelt wel als kaart te zien. Maar voor dat die geladen is moet je wel even (lang) wachten. Als de GPS niet aan de PC hangt en je hebt toch een topografische kaart dan heb je de PC-versie daarnaast ook geïnstalleerd. Je kan de GPS als die aan de PC gekoppeld is op 2 manieren koppelen als USB apparaat (Mass Storage) en als Garmin apparaat, in USB mode kun je vanaf je PC bij de bestanden op de GPS (2 schjven heb je er dan bij) bij de andere modus krijg je de vraag of je over wil schakelen naar mass storage en zo nee kun je de GPS gewoon blijven bedienen zoals je normaal ook doet. Die laatste gebruik je eigenlijk alleen als je de GPS op een accupack of naafdynamo hebt aangesloten en de batterijen hiervoor niet wilt gebruiken.

dit staat in de meegeleverde leesmij:
Instructies voor het gebruik in de GPS:

Kopieer de map "Garmin" met de gmapsupp.img naar een (micro)SD kaart
of het interne geheugen van de GPS.

Gebruik bij voorkeur een (micro)SD kaart, om problemen
bij het opstarten van de GPS te voorkomen
in geval van een corrupt kaartbestand.

Op modernere GPS toestellen kan men de gmapsupp.img file
hernoemen naar *.img om meerdere kaartensets naast elkaar te kunnen installeren.
De OFM_EU serie overlapt niet, dus aangrenzende kaarten
kunnen gelijktijdig geactiveerd worden.

Indien er problemen zijn met de installatie
kan dit met Javawa Device Manager opgespoord worden:
http://www.javawa.nl/jdm.html