Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb tassen, hoe deze te gebruiken? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ortlieb tassen, hoe deze te gebruiken?

Jurr schreef:
wo 08 jul, 2020 08:07
...maar vooral op slechter wegdek fijn als de tas los zou stuiteren uit de bevestiging. Dan blijft 'ie aan dat bandje hangen in plaats van gelijk op de grond terecht te komen.
Klinkt logisch, maar zou het ook niet gevaarlijke situaties kunnen opleveren?
Revanho schreef:
wo 08 jul, 2020 22:36
Op vakantie gebruik ik de draagriemen om de tas te sluiten en dus via het haakje onderaan. Dit is mijn inziens het beste voor optimale waterdichtheid.
Ik heb dit jaar classic achtertassen gekocht, mijn eerste ervaring met ortlieb. Geen handleiding gelezen nog YouTube geraadpleegd en er vanuit gegaan dat ze alleen bovenlangs bevestigd konden worden. Tijdens vakantie een dag vol regen gehad en ik constateerde ‘s avonds dat een van de tassen van binnen nat was geworden. Er ontstaat bij bovenlangs bevestigen toch iets van een kuiltje aan de bovenkant van de tas waar water in kan blijven staan. Ga toch ook de onderlangs optie uitproberen
Morris schreef:
vr 07 aug, 2020 20:24
Tijdens vakantie een dag vol regen gehad en ik constateerde ‘s avonds dat een van de tassen van binnen nat was geworden. Er ontstaat bij bovenlangs bevestigen toch iets van een kuiltje aan de bovenkant van de tas waar water in kan blijven staan.
Raad eens wat er met dat water gebeurt als je niet goed oplet bij het openmaken van de tas... ;)

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
vr 07 aug, 2020 20:58
Raad eens wat er met dat water gebeurt als je niet goed oplet bij het openmaken van de tas... ;)

Groetjes,

Carl
Dat is natuurlijk een aanname van je Carl...
Morris schreef:
vr 07 aug, 2020 21:06
Carl schreef:
vr 07 aug, 2020 20:58
Raad eens wat er met dat water gebeurt als je niet goed oplet bij het openmaken van de tas... ;)
Dat is natuurlijk een aanname van je Carl...
Nee; had ik het maar aangenomen voordat het een eigen ervaring werd.

Carl
Je weet dan wel of dat de bodem nog waterdicht is. :wink:
Leuk topic, waarin ik graag mijn huisvlijt met jullie wil delen.
Niet geschikt voor een regenachtige dag.
Maar wel erg handig direct na een bezoek aan de supermarkt, en je op zoek gaat naar een idyllisch plekje om alle zojuist verworven (kwetsbare) lekkernijen te verorberen.
20200808_075811.jpg
Het koordje is 30cm lang
Het koordje is niet bedoeld om de tassen echt af te sluiten.
Het koordje is bedoeld om de twee tassen naar elkaar toe te trekken, als de tas te vol is voor de sluitband..
20200808_075908.jpg
liefhebber schreef:
za 08 aug, 2020 08:11
Maar wel erg handig direct na een bezoek aan de supermarkt, en je op zoek gaat naar een idyllisch plekje om alle zojuist verworven (kwetsbare) lekkernijen te verorberen.
...
Het koordje is bedoeld om de twee tassen naar elkaar toe te trekken, als de tas te vol is voor de sluitband..
20200808_075908.jpg
Handig! Nooit aan gedacht, maar zo iets zou bij mij al vaak van pas zijn gekomen bij het winkelen.

Renaat
Carl schreef:
vr 07 aug, 2020 21:15
Morris schreef:
vr 07 aug, 2020 21:06
Carl schreef:
vr 07 aug, 2020 20:58
Raad eens wat er met dat water gebeurt als je niet goed oplet bij het openmaken van de tas... ;)
Dat is natuurlijk een aanname van je Carl...
Nee; had ik het maar aangenomen voordat het een eigen ervaring werd.

Carl
Ondanks dat de tas van buiten drooggemaakt was, bleek de tas van binnen nat te zijn.
_Peter_ schreef:
za 08 aug, 2020 00:36
Je weet dan wel of dat de bodem nog waterdicht is. :wink:
Helaas😉 iets te weinig om dat de testen, maar die hou je van me tegoed
liefhebber schreef:
za 08 aug, 2020 08:11
Het koordje is 30cm lang
Het koordje is niet bedoeld om de tassen echt af te sluiten.
Het koordje is bedoeld om de twee tassen naar elkaar toe te trekken, als de tas te vol is voor de sluitband..
Handig :). Heb je dan niets op de bagagedrager liggen of trek je het koord daarover heen?
Het koord gaat over de bagage op de bagagedrager heen.
30 cm bleek voor mij goed te voldoen.
Maar je kan het koord natuurlijk ook verstelbaar in lengte maken.
Best een leuk idee.

Zo zou je met een verlenging van beide bovenste banden je tent bovenop de bagagedrager weer extra vast kunnen maken, en de tassen met elkaar kunnen verbinden. Klik je de verlengde bovenste band van de linker tas vast in de rechter tas en andersom.

Met de tent alleen maar vast onder een bagagenetje wilde die bij mij offroad onderweg wel eens een ontsnapping proberen namelijk...