Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paklijst topic - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Paklijst topic

515 berichten
Eden schreef:
wo 22 jul, 2020 16:26
Ik heb op vakantie meegelezen in dit topic en nu maar even mijn lijst geüpdate.
Leuk, weer een paklijst erbij :)

oPinion met een bikepacking twist zo, daar mag wel een foto bij :)

Wie volgt met de volgende paklijst?
Hierbij mijn lijstje, over een week vertrek ik voor het eerst 2 weken op fiets vakantie (Tsjechie). Voorheen een paar korte tochten in de Benelux gemaakt. Dit jaar heb ik veel van de onderstaande spullen aangekocht (o.a. tent / slaapmat / feedbag / drysacks / kleding).

Cube Travel SL 2018
https://www.cube.eu/cz/2018/bikes/trekk ... 8-trapeze/

Generic
Bidon 1L x2
Ortlieb Back-Roller Classic QL2.1 x2
Ortlieb Ultimate 6 L Plus
AGU feedbag x2
Framebag
Dayback (North Face Flyweight)
Drysacks (various Sea to Summit)
Bike mirror

Electro
Headlight
Mobile (iPhone XS)
eReader (Kindle Paperwhite)
Powerbank (Aukey Powerbank 10000mAh)
Chargers and cables
Earplugs
USB stick (with calibe app + ebooks)
USB multi port charger (optional)
Power world converter (optional)

Clothing
Helmet (Ekoi Corsa Light)
Sun glasses (Julbo Race 2.0)
Buff (Decathlon Forclaz Merino)
2x shirt (Decathlon Forclaz Merino)
1x long sleeve (Decathlon Forclaz Merino)
3x underwear (2x Decathlon Merino, 1x normal boxers)
3x socks (1x Short biking socks | 1x Icebreaker - Lifestyle Cool Lite Light 3Q Crew | 1x Icebreaker - Hike+ Medium Crew)
2x biking pants
1x Lightweight pants (Silver Ridge II Convertible)
Down coat (Ayapuncho)
Raincoat (Arc’teryx Alpha SL)
Fleece (Decathlon Quechua FH500)
Swimming pants
Flip Flops
Shoes
Rain trousers (optional)
Gloves short/long (optional)
Beanie (optional)

Camping
Tent (MSR Hubba Hubba NX)
Sleeping mat (Exped Synmat Hl Lw)
Sleeping bag (Vango Cobra 400)
Sleeping bag liner (Decathlon Silk)
Travel towel (Paktowl Personal)
Pillowcase (optional, sleeping on clothes storage)

Cooking
Pots (Aluminium 1L)
Pan
Stove (Soto Amicus)
Gas canisters
Spork (Optimus Titanium)
Knife (Opinel N8)
Spatula
Lighter
Sea to summit x-mug / bowl
Tic-tac containers > Soup powder, Tacos, Cumin, Italian, Paprika, Pepper, Salt,
Olive oil
Porridge
Dishwashing liquid
Washing towel

Maintenance
Bikepump (Lezyne Micro Floor Drive Hv)
Repairkits (for tire and sleeping mat)
Tools
Spare inner tire
Spare belt (Gates CDN, 111T)
Spare bolts and nuts
Tie wraps
Tape
Spiders/Bungees/Net
Rope (2mm, 10 meter)
Converter dunlop to shrader (optional)
Needle and thread (optional)
Superglue (optional)

Personal care
Toothpaste
Toothbrush
Shaver
Tweezers
Nailclip/scissors
Shampoo/soapbar
Comb

Misc
Passport
Passport photos (optional)
Healthcare insurance
Debitcard
Creditcard
Cash
First aid kit
Vaseline/Skin repair gel
Pen/paper
Spare keys
Washing powder
Camel bag (optional)
Money bag (optional)

Ik ga nu kijken hoe deze twee weken gaan en op basis daarvan de volgende aankopen doen, bijvoorbeeld:
Headlight (nu een oude op batterijen, wil graag rechargeable).
Tools (al meerdere topics doorgelopen maar nog niet 100% zeker van wat ik wil)
Spiegel (zelf topic gestart, nog niet zeker wat ik wil)
Telefoonhouder (waarschijnlijk SKS compit nav tips hier > https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/ac ... onhouders/)
Fietsbroeken (huidige zijn van de LIDL)
Ik zou iets specifieker zijn over je first aid kit. Een thermometer leek vorig jaar idioot, nu zou het handig kunnen zijn. En wat zit er verder in? Iets om teken te verwijderen? Snelverband? Verse betadine? Pijnstillers horen natuurlijk niet tot de first aid, maar ik heb ze toch graag bij me.

Verder mis ik de mondkapjes voor als je gedwongen een stukje met het OV moet.
Thermometer lijkt me een beetje overdreven, ik merk echt wel wanneer ik koorts heb. Mondkapjes zijn helaas noodzakelijk kwaad in het OV. die heb ik dan ook maar aan mijn lijst toegevoegd.
Mijn firstaid is ook uitgeschreven op inhoud en die varieert ook nogal afhankelijk van waar ik op reis gaat. In het verleden wel rondgefietst met malarone en schone injectienaalden/spuiten. Maar voor mijn reisje dit jaar in Nederland is dat misschien een beetje overdreven.
Sommige dingen moet ik nog verder uitwerken, zoals de first aid kit. Voor deze reis laat het aan mijn vriendin over die iets meer van medicijnen en first aid af weet dan ik.

En mondkapjes gaan natuurlijk mee.

Evengoed bedankt voor de tips.
Ik heb altijd een buff bij me,mag ik deze ook als mondkapje gebruiken
Ik vroeg me dat ook af maar ik geloof niet dat het toegestaan is.
@egopro
Het is in coronatijden ook wel handig om aan te kunnen tonen dat je geen koorts hebt. Koortsthermometer weegt niets. Wat mij betreft een gevalletje "Beter mee verlegen dan om verlegen."
Mijn hemel moet ik bewijzen dat ik onschuldig ben? Nee ik doe het niet om een grammenjager te zijn want dat ben ik zeker niet. Maar ik ga geen thermometer meenemen om aan te tonen dat ik geen koorts heb. Moet ik dan ook mijn VOG meenemen om aan te tonen dat ik geen crimineel ben, mijn HIV-test meenemen om aan te tonen dat.....

Ik vond het al erg genoeg dat ik dat laatste moest meenemen toen ik in Rusland werkte maar dit is Nederland.

Vergeef mijn rant.... hierbij mijn EHBO kit inhoud:
MedKit.jpg
Pfff... Des te meer reden om mijn paklijsten niet te delen. Die zijn privé en daar heeft niemand iets mee te maken 😉
Wat een domper... De weegschaal was serieus stuk. Geen grap!
Ik kom uit 9,8 kg
Maar nog steeds onder de 10 kilo.
IMG_4880.JPG
9,8 kg ziet er dan zó uit.
Schermafbeelding 2020-07-23 om 21.43.31.png
LW paklijst
Netjes zeg! Wat voor tent, slaapzak en slaapmat gebruik jij?
Mooi. En ook een eerlijke lijst. Inclusief het gewicht van de tassen.
Ja, ik weet het... 2 sloten ulock en kabel, (verzekerd op 2 sloten) een radio en een koffiepotje.... Die zijn niet écht nodig... maar wel lekker dat dat mee is.

@jurr
Een lowland ultra slaapzak, cocoon thermo liner, nordisk lofoten tent en xlite slaapmat!
jwkeij schreef:
za 25 jul, 2020 22:04
Die zijn niet écht nodig... maar wel lekker dat dat mee is.
Ach, het is ieders eigen afweging wat er meegaat en wat niet. En dat maakt het nou juist zo leuk ;)

Bevalt die tent trouwens? Zit ook naar iets lichters en compacters te kijken op tentgebied. Iets minder sauna dan m'n Akto lijkt me ook wel fijn met wat meer ventilatie...
Ik ben net 2 dagen onderweg en niet echt tevreden met mijn paklijst van ~16kg. veel te zwaar. Nu is mijn gesteldheid ook niet helemaal in orde, vandaag halve dag misselijk geweest en amper kunnen eten. Gelukkig voel ik me nu beter.
Beterschap!

En anders toch de laptop maar overboord? ;)
Nav deze post viewtopic.php?f=21&t=35122&p=372598#p372598 waarin ik schrijf
"Ik ga ook altijd met voortassen, achtertassen, stuurtas en tenttas op pad." mijn paklijst.
Een aantal onderdelen heb ik hierin niet verder uitgewerkt, denk bijv. aan de inhoud van mijn apotheektasje.
Als ik weer een tocht onderneem zal ik ook eea wegen.

En wat betreft de kleding, laatste plaatje, daarbij staat dus ook de kleding genoemd die ik draag.
Paklijst-1.JPG
Paklijst-2.JPG
Paklijst-3.JPG
Paklijst-4.JPG
Leuk, weer een lijst!

Wat gaat er zoal aan gereedschap en reserve onderdelen mee?
Het mooie van internet is dat er zoveel info te vinden is. Zoals de eerste keer fietsvakantie: wat heb ik nodig? Kijk even op internet naar de tips van anderen, haal daar het jouwe uit en je gaat als een ware pro voor het eerst op fietsvakantie. Zo ook ik dit jaar. Minimaal spullen meegenomen, maar toch alles bij me. Zelfs te veel nog. Ik had een waterzak 10 l mee en alleen de eerste dag gebruikt. Stond elke dag op een camping en een keer lopen voor een fluitketel water bleek voldoende. Een verlengsnoer met verdeelstekker neem ik de volgende keer ook niet meer mee. Een usb stekker met meerdere usb ingangen is voldoende. Scheelt ook een hoop gewicht.
Nog een tip! Staat nooit op lijstjes omdat je prima zonder kunt. Een Pocketradio. Ik kreeg m van iemand tijdens de vakantie, nieuwe batterijen er in en elke avond gebruikt. Super.