Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paklijst topic - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Paklijst topic

515 berichten
Ik heb vorig jaar ook voor het eerst een stoeltje meegenomen. Niet noodzakelijk, maar ach, waarom niet een keertje luxe?

Van de paklijst begrijp alleen de dry bag niet. Ik bedoel: je wilt toch geen natte tent in een afgesloten tas doen? Waarom niet gewoon in de tentzak (als ie nat is) en anders (wanneer droog) in een voor- of achtertas?
willem.m schreef:
zo 30 aug, 2020 20:06
Van de paklijst begrijp alleen de dry bag niet. Ik bedoel: je wilt toch geen natte tent in een afgesloten tas doen? Waarom niet gewoon in de tentzak (als ie nat is) en anders (wanneer droog) in een voor- of achtertas?
Dat deed ik afgelopen jaren: tentje achterop de bagagedrager. Maar ik kom nu wat ruimte tekort omdat ik o.a. laptop en extra fotografiespul meeneem. Ik heb geen ruimte voor de tent in de achtertas.

Als ik ga rijden met voortassen ben ik meteen 2 kg verder (voordrager + panniers). Deze drybag is 115 gram, dat scheelt een stuk. Ik kan daarin mijn tent, slaapzak, stoeltje, wat kleding en evt boodschappen kieperen terwijl het allemaal stevig bij elkaar zit.

Een natte tent in een drybag met ander spul stoppen is inderdaad een probleem. Als de buitentent/grondzeil nat is, kan ik ze aan de buitenkant meenemen in de tentzak, dan gaat enkel de droge binnentent en evt stokken de drybag in.
- (moest edit zijn)
Anders schreef:
zo 30 aug, 2020 17:44
WAAROM SLEEP JE DAT MEE, IDIOOT: 960
Helinox Chair One 960
Creatief verwoord ;)

Leuk ook om weer een paklijst te zien, en weer zo in detail met gewichten erbij.

Wie volgt? (-:
Anders schreef:
zo 30 aug, 2020 17:44
Ja, de laptop gaat mee. Schrijven en foto's bewerken is een hobby van me. Ik heb dat geprobeerd vanaf een telefoon of een tablet maar dat is geen doen. Vanavond even proberen of ik de laptop via de powerbank kan opladen terwijl ie uit staat, dan kan die andere oplader thuisblijven
Ja bij mij ook afgelopen reis, want idd, veel dingen zijn op een smartphone geen doen. Door Noorwegen notabene. Ik had een oude Sony Vaio X mee, die weegt incl oplader 1kg (ex 760 gram). Ik zoek nog een vervanger, want oud ding. Een GPD Pocket ofzo. Welk neem jij mee?
Een Dell XPS 13. 1,26 kilo exclusief lader van ~260 gr.

Ik heb nog een tijd lang gezocht naar een degelijk tablet, maar mijn conclusie was dat een exemplaar dat "stevig" genoeg was voor beeld- en videobewerking, qua gewicht ook al snel opliep. En dus vond ik dat zonde van het geld.
Duidelijk. Wel vrij duur ding, denk niet dat ik die snel durf mee te nemen. Of een 5 jaar oude? Mijn problemen zijn vnl dat er voor zulke dingen geen fatsoenlijke applicaties zijn in het Android ecosysteem, anders zou ik nog met een klein Bluetooth-toetsenbordje kunnen volstaan.
Ja, hij is inmiddels 5 jaar uit maar op zich nog zo goed als nieuw, op een iets kortere batterijduur na.

Dat is overigens ook een van de redenen dat ik een grotere drybag bovenop de bagagedrager wilde. Mijn achtertassen zaten altijd bomvol. Nu zijn ze wat minder vol, waardoor ik mijn laptop (die samen met opslagmedia in een ultralight rugzakje zit) er veel gemakkelijker uit kan halen bij boodschappen doen. Ik laat 'm wat dat betreft niet onbeheerd achter, ook niet bij douchen op campings oid.
Ik heb pas geleden een universele oplader gekocht om laptop, telefoon, powerbank e.d. op te laden. Want iets van een oplader moet toch mee en om dan ook een losse laptop oplader mee te nemen vond ik niets. Deze https://www.kamera-express.nl/product/1 ... gKAvfD_BwE En heb via Amazon een kabel erbij gekocht https://www.kamera-express.nl/media/9d7 ... 78004a9671die ook tot 100w kan opladen - met deze lader + kabel laadt de laptop net zo snel op als met de originele (HP) oplader en de telefoon is met ca 60 min weer 100% vol.

Afbeelding

Misschien heb je hier iets aan.

Waar ik wel benieuwd naar ben in wat voor hoes hebben jullie de laptop zitten - ben hier nog zoekende naar.
Dat is een heel interessant ding, die ga ik eens nader bekijken voor een volgende reis! Hoeveel weegt ie?

Ik heb mijn laptop in een bubbeltjesenvelop zitten, met daarin ook een op maat gesneden plastic placemat aan voorkant. Die (de placemat, niet de laptop) gebruik ik weer bij het koken voor de gesneden courgette en paprika etc, maar levert zo ook mooi extra bescherming.

/edit - je link naar die kabel is niet correct, ben wel benieuwd welke dat is
De Hyper weegt iets van 250gram.

En de kabel is deze: PowerLine III USB-C to USB-C Cable met de link naar Anker: https://www.anker.com/products/variant/ ... e/A8853021 maar heb de mijne via amazon.com laten komen. Let wel op dat je de kabel met de juiste hoeveelheid watt besteld. Mijn laptop heeft 65w nodig voor opladen maar ik wilde graag wat over hebben voor ooit weet je nooit....

Goede tip van de enveloppe doch ik weet niet hoe lang de levensduur daarvan is en wil graag iets wat een heel aantal jaren dagelijks gebruik gaat overleven. Liefst iets wat goed schokbestendig en waterdicht is.
Ah zo. Ik ben daarvoor een paar maanden geleden naar de Aqua Quest Storm laptop sleeve gekeken. Volgens Amazon is de 13" versie 269 gram zwaar, dat vond ik vrij veel maar ik denk dat het ook wel weer moeilijk zal zijn om een duurzame oplossing te vinden die veel lichter is.
Dat is inderdaad een mooie sleeve maar net als je al schrijft een beetje veel te zwaar. Ik zit te denken aan een max gewicht van tussen de 100 en 150gram
Of een lapje neopreen op de kop tikken, dubbel slaan, de zijkanten dichtnaaien, en het geheel in een drybag van Sea to Summit doen. Dat is waarschijnlijk niet duur, en scheelt een 'zware' rits.

Let wel op als je de laptop (of welke elektronica dan ook) in vochtige omstandigheden gebruikt. Als je 'm daarna luchtdicht verpakt, dan kan dat wel eens einde oefening zijn.
Inge1 schreef:
wo 02 sep, 2020 10:33
Dat is inderdaad een mooie sleeve maar net als je al schrijft een beetje veel te zwaar. Ik zit te denken aan een max gewicht van tussen de 100 en 150gram
Net te zwaar (althans in 14 inch, ik weet niet welke maten er allemaal zijn):
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_c ... 03434.html

Groetjes,

Carl
Mooie oplader die Inge1 noemt ja, nu wachten op een powerbank die hiermee met 100W orde-van-grootte kan worden opgeladen. De huidige laden allemaal tergend traag. Met 100W zou je laadsnelheden kunnen krijgen dat powerbank met een half uurtje kopje koffie weer grotendeels is volgeladen.

Helaas vind ik laptops met USB-PD allemaal nog wat te nieuw en dus te duur voor een fietsreis.
Carl - die is er inderdaad ook in 13.3" maar ook dan nog te zwaar, helaas.

Bast1aan - zou mooi zijn als die powerbanks er snel gaan komen. Laptops met USB-PD zijn inderdaad best prijzig heb je gelijk in maar alvorens de mijne meegaat zijn we weer een jaartje verder en dus een stukje minder nieuw.
Carl schreef:
wo 02 sep, 2020 12:40
Net te zwaar (althans in 14 inch, ik weet niet welke maten er allemaal zijn):
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_c ... 03434.html
Ik beschik voor mijn werklaptop ook over een Case Logic-hoes (Huxton) die eveneens spatwaterbestendig zou zijn. Ik heb dat net even getest en ben tot de conclusie gekomen dat de gemiddelde politicus geloofwaardiger is dan Case Logic.
Bij mijn 9,8 kg paklijst gaat 712 gram af en er komt 1900 gr bij!😂

Ben nu op fietsvakantie door zuid Nederland. De Nordisk Lofoten op de post gedaan en onderweg een msr elixir 1 afgehaald bij de bever tijdens mijn rondtrip door zuid Nederland. Een weekendje in die luxe bivy tent a la, maar bijna 2 weken was mij net te gortig.

PS.
Als er gegadigden zijn voor een Lofoten 1 met klein vakkundig gerepareerd scheurtje, overweeg ik een verkoop. PM maar bij interesse!
7215D955-C774-43E2-B535-DB11A96708DF.jpeg
jwkeij schreef:
vr 04 sep, 2020 21:47
Bij PM maar bij interesse!
Check

Mooi tentje ook die MSR :)