Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht:kaarthouder om met klitteband op stuurtas te montere - Forum Wereldfietser

Gezocht:kaarthouder om met klitteband op stuurtas te montere

[onderwerp: Gezocht: kaarthouder om met klitteband op stuurtas te monteren. Of zaken om zelf te maken]

Dag allen

Ik heb een heel oude, maar prima functionerende AGU camera stuurtas. Daar zat een losse kaartenhouder bovenop met de maten 26cm (breed) bij 29 cm (‘hoog’). Deze zat met twee strepen klitteband (die in de breedte lopen) vast aan de stuurtas. Die stuurtas heeft een bovenklep van 26cm (breed) x 20cm (‘hoog’ of lang of hoe je het ook wilt noemen)), de kaartenhouder stak dus wat uit, tot richting kilometertellertje. Aan de bovenkant steek je de kaarten er zó in. Doe je dat al rijdend, dan vangt de opening nog wind ook, waardoor het geheel bol staat en je de kaart in een mum van tijd om kan draaien of vouwen. Ideaal!

Prima kaarthouder, veel kaarten -ook die gele Michelinkaart- passen er in, maar na zeker 20 jaar trouwe dienst is de kaarthouder aan het einde van z’n latijn en lek. Ik zoek iets sterk vergelijkbaars. Heb wel allerlei kaarthouders van Ortlieb en andere merken gezien, maar die hebben de stevigheid van een Bruna-insteekhoes. Ik zoek iets stevigers, het hoeft geen plank te zijn, maar liever niet al te slap: dat houdt niet lang vol.

Ik dacht in diverse bureau- kantoorhandelzaken wel een soort stevige insteekhoezen of een vergelijkbaar iets te vinden – om met lijm en schaar zelf de optimale vorm en maat te maken, maar ik heb het niet gevonden.

Heeft iemand tips voor een vergelijkbare kant-en-klare kaarthouder of voor ‘ingredienten’ waarmee ik het zelf kan maken? Waar te koop? Moet niet zo moeilijk zijn, maar het is mij nog niet gelukt…! :-(

Graag –indien niet te veel moeite - even een cc-tje naar mijn versatel-adres.

Groet - André
André, dat die kaartentas van Ortlieb slap aanvoelt wil niet zeggen dat het ook slecht of slap materiaal is, integendeel, ik heb er nog geen stuk gekregen, en het enige waar de tassen last van hebben is vergelen, ook passen de meeste kaarten er prima in.

En anders is https://www.bike-discount.de/en/buy/z-f ... der-809045 misschien wat, PVC dus stug. En anders een pvc platenhoes voor een gatefold vermaken naar het voorbeeld van je AGU, of je die ook waterdicht weet te houden is vraag 2.
En wellicht is het handig om niet al je NAW-gegevens zo openbaar in een forumbericht te vermelden....
Voor het folie zou je bij Esvo terecht kunnen. Heb je keuze uit verschillende diktes en komt overeen netversperring Agu indertijd gebruikte.
https://www.esvocampingshop.com/nl/blo ... elderheid/

Klittenband erop naaien/plakken waar je het wil hebben en de twee delen folie als een bies er om heen naaien. Misschien dat een schoenmaker kan helpen met het dikke materiaal naaien als je naaimachine dit niet aan kan.