Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bagagedrager - Forum Wereldfietser

Bagagedrager

De Cannondale Tesoro van mijn vriendin heeft een bagagedrager die aan het frame vastgelast zit. Op zich heel fijn en extreem stabiel maar een setje Ortliebs eraan hangen schreeuwt om een laagje tape maar dan is de buis eigenlijk te dik voor de haken. Nu zag ik vanochtend iemand fietsen met precies dezelfde fiets maar met een tubus achtig driehoekig rekje tegen de zijkant van de drager aangeschroefd. Ik kon de dame in kwestie niet meer klem rijden om het te vragen dus vandaar even hier... Iemand een idee wat voor rekjes dit zijn? Ik heb gezocht maar kon niks vinden... :-(
Ortlieb heeft andere haken in het assortiment, tot 20 mm en ook opvulstukjes waar je in jouw geval niets aan hebt, misschien dat eerst eens proberen, als die buizen dikker dan 20mm dik zijn dan is het wel erg dik.
ik denk: een dun laagje HDPE om de drager en dan de haken er omheen. HDPE is, zeg maar/in mijn eigen woorden, de dichte en taaie versie van gewone zwarte landbouwplastic. dit is in allerlei diktes, bijvoorbeeld 0,6 of 0,7 mm (van drie laagjes maakte ze vroeger het plastic (HDPE 2mm) als afdichting op of onder stortplaatsen). of laagje kunststof van kaft van oude multo-map.
zet het net buiten de haken vast met tape.

even zoekend/goegelend vind ik ook niks.

ik dacht nog aan deze: Ortlieb heeft een 'kantoor-fietstas-model' met eigen bevestiging: https://www.bike-components.de/blog/en/ ... e-pannier/
stel: je koopt deze en bevestigt die aan de drager (misschien de twee 'knoppen' er af zagen), dan kan je tas daar aan en zo hangt je tas ook gelijk iets lager. is dat wat? hij heet ' Ortlieb QL3.1 mount '.
Afbeelding
Het nadeel van die QL3.1 rail is dat de diameter van de buizen waar het aan bevestigd kan worden max 10mm is dat wordt dus frankensteinen om het passend te krijgen, en je moet daarnaast ook een QL 3.1 tas hebben om te bevestigen, want daar is die speciaal voor gemaakt.

Ik vraag me overigens wel af waar die 3 moertjes voor dienen op de bagagedrager.
Dit driehoekige rack zag ik laatst voorbijkomen. Een Ortlieb Pannier Rack R1 of een Tubus rack gemaakt voor Ortlieb? https://www.biker-boarder.de/tubus/1152934s.html
tubus14_minimalql3_tt14000.jpg
Dank voor de reacties! :D

Ik ga eens kijken wat voor maat haak eraan zou moeten will het passen.
De QL3.1 wordt lastig als er maar 10mm buisachter mag zitten en een 3.1 tas nodig is.
De drie bevestigingspunten zijn mij ook een raadsel als er niet simpelweg iets passends voor beschikbaar is... Kan ook nog eens contact opnemen met Cannondale. De fiets is in Twente gebouwd, dus dat is nog te doen :)

Het Ortlieb pannier rack heeft als nadeel dat het ook over de bagagedrager heen valt, die is erg smal dus waarschijnlijk past het wel maar handig lijkt het mij niet...