Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe powerbank - Forum Wereldfietser

Nieuwe powerbank

Vlak voor een vakantie met wat haast eens twee Varta powerbanks aangeschaft, die bleken wel erg aan het formaat. Fijn is wel dat ik ze kan snelladen met USB-C, maar je stopt ze met z'n tweeën niet zomaar even ergens weg...

'k Zit nu te kijken naar iets minder volumineuze die nog wel via USB-C met 3 ampère opgeladen kunnen worden. Qua capaciteit wil ik het liefst bij 2x 12.000 mAh blijven, om zo met 2 powerbanks plus de accu van een toekomstige Forumslader samen onder de maximale batterijcapaciteit die je mee mag nemen in een vliegtuig te blijven. En twee powerbanks laden gewoon sneller dan eentje ;)

Iemand enig idee? Goede ervaringen? Suggesties? :)
Dit is algemeen advies voor de verschillende varianten van het merk Anker.

https://www.powerbankguide.com/anker-po ... s-to-know/

Hierin komt de PowerCore Slim 10000 USB-C PD uit de bus als "Slimmest and our top recommended PD power bank." (~2 full charges for iPhone 11/11).

Hoop dat je er iets aan hebt.
Jurr schreef:
vr 14 aug, 2020 14:12
...wil ik het liefst bij 2x 12.000 mAh blijven, om zo met 2 powerbanks plus de accu van een toekomstige Forumslader samen onder de maximale batterijcapaciteit die je mee mag nemen in een vliegtuig te blijven.
De KLM zegt dat "maximaal 20 losse batterijen tot 100 Wh per passagier zijn toegestaan zonder toestemming te vragen"
Om de Wh te berekenen, vermenigvuldigt u de Amp-hour (Ah) met de spanning (V)

Zal voor andere luchtvaartmij-en niet veel anders zijn, dus hier geen problemen, lijkt me.
Ja ik las maximaal 100 Wh totaal, dat maakt 27 000 mAh. Lees ik bij onder andere Coolblue:

https://www.coolblue.nl/advies/welke-po ... gtuig.html

...en Bol.com, etc. Heb het destijds ook nog in een luchtvaart richtlijn terug gevonden meen ik, maar die kan ik zo snel even niet vinden.

Maar ach, 27.000 mAh.... Beetje eraf van de bufferbatterij van de komende externe Forumslader (die men dan wel als powerbank zou kunnen zien toch?) en dan zit ik denk ik wel safe met 2x12000. Naar 2x10.000 voelt wel weer als een aardige downgrade in capaciteit, al is dat dan weer wel wat veel fabrikanten leveren...
Joachim schreef:
vr 14 aug, 2020 14:26

Hierin komt de PowerCore Slim 10000 USB-C PD uit de bus als "Slimmest and our top recommended PD power bank." (~2 full charges for iPhone 11/11).
Dank! Jammer dat ze tussen 10.000 en 20.000 dan weer niet iets hebben wat er tussen valt qua capaciteit lijkt het...

En met al die types en versies van de verschillende powerbanks is het wel echt goed opletten... Ik sta nu eenmaal niet zo vaak op een camping, dus dan moeten ze gewoon snel op kunnen laden tijdens een goede maaltijd ergens ;)