Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VDO MC 1.0+ - Forum Wereldfietser

VDO MC 1.0+

Zoek behalve een nieuwe fiets ook een nieuwe computer. Graag met hoogtemeter. Maar ook graag met kabel. Over draadloos lees ik niets dan slechts. Zag de VDO MC 1.0+ voor 79 euro. Is dat wat? Wie heeft daar ervaring mee? En is 'ie ook met kabel verkrijgbaar?

De VDO MC 1.0 is er zowel met als zonder kabel.

VDO MC 1.0 is met kabel.

VDO MC 1.0+ (plus) is zonder kabel (draadloos).

Ik zou, als ik jou was, voor de versie met kabel gaan. Draadloos is er nog wel eens storing (zie ook, via de zoekfunctie, dit forum). Het kan gebeuren dat je, stilstaand voor een stoplicht, de melding krijgt dat je 100 per uur rijdt. Zoiets.

Maar verwacht van de kabel ook geen wonderen. Die dingen kunnen - helaas - kapot. Er zijn maar weinig (of geen?) fietscomputerfabrikanten die afdoende oplossingen daarvoor hebben.

De VDO MC 1.0 is verder een prima computer. Met hoogtemeter, met temperatuurmeting. Met allerlei toeters en bellen die niet echt nodig zijn, maar die het wel leuk maken om onderweg af en toe een beetje te spelen.

Wat de prijs betreft, via www.raddiscount.de is 'ie momenteel voor 76,50 te krijgen.

Succes.

tjongejonge, heb ik weer. een MC 1.0 zonder kabel... :roll:

al anderhalf jaar plezier van, (sorry!) nooit één probleempje of storing gehad, en geen gehannes met kabeltjes e.d. Is ook nog behoorlijk precies, voorzover ik heb kunnen meten.
Gewoon de gebruiksaanwijzing volgen voor wat betreft de ultieme bevestigingsplek van de ontvanger/zender op je voorvork en voila, rijden maar. Zonder kabel kopen dus! 8)

oh ja, te koop bij http://www.futurumshop.nl, prijs 79,90 incl verzendkosten.

groetjes, Aaldrik

EricL schreef:De VDO MC 1.0 is er zowel met als zonder kabel.

VDO MC 1.0 is met kabel.

VDO MC 1.0+ (plus) is zonder kabel (draadloos).

Hoelang is de kabel van de MC 1.0?
sonali schreef:tjongejonge, heb ik weer. een MC 1.0 zonder kabel... :roll:

al anderhalf jaar plezier van, (sorry!) nooit één probleempje of storing gehad, en geen gehannes met kabeltjes e.d. Is ook nog behoorlijk precies, voorzover ik heb kunnen meten.
Gewoon de gebruiksaanwijzing volgen voor wat betreft de ultieme bevestigingsplek van de ontvanger/zender op je voorvork en voila, rijden maar. Zonder kabel kopen dus! 8)
Hoe was het batterijverbruik van de draadloze MC 1.0+? En weet iemand misschien hoe groot de afstand tussen sensor en computer maximaal mag zijn (het stuur van mijn ligfiets is 74 cm van de velg van het voorwiel verwijderd)? En kan de computerhouder ook makkelijk met tiewraps aan het frame bevestigd worden?

VDO MC 1.0 is met kabel.

Een sensor met langere kabel is los verkrijgbaar, 1,5 meter.

Ik heb nu de versie met draad. Ik heb 3 jaar zonder problemen en met veel plezier met de draadloze versie gereden.
Maar de draadloze versie deed het niet op mijn nieuwe fiets, vanalles geprobeert. Dus is de draadloze versie op de oude fiets gezet en met de oude fiets verkocht.

Ik zou altijd de versie met draad kopen. Het scheelt een batterij. En als de batterij van de draadloze sensor bijna leeg is, ga je geleidelijk aan steeds langzamer fietsen. Van de teller zelf gaat het display op zwart. Dat is tenminste duidelijk.

Als je voor draadloos gaat: kijk of je hem terug kunt brengen als het toch niet werkt. Met die 74 cm zit je volgens mij boven de maximale afstand.

groeten, Wouter
nog te koop VDO1.0 met kabel dus, nieuw in doos 65 euries ,groet rene