Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bevestiging fotostatief aan fiets - Forum Wereldfietser

Bevestiging fotostatief aan fiets

Ik ben op zoek naar een manier om mijn fotostatief makkelijk en snel aan mijn fiets te kunnen bevestigen. Iets met een snelkoppeling o.i.d.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Hi Eric,
Geen ervaring, maar ik weet dat ze te koop zijn. Ik heb ze laatst bij Eric Schuijt in de winkel gezien. Ik zou zeggen, neem eens contact met Eric op, ik weet namelijk dat hij het eerst zelf uitgeprobeert heeft.
Groet, Rena :wink:

Op http://www.vakantiefietser.nl vind je wat je zoekt. Dat is de site van Eric Schuijt. Al op de homepage zie je een 'camerahouder', die op het stuur geplaatst kan worden. Eric Schuijt staat bekend als iemand die dergelijke spullen eerst test voordat 'ie ze in z'n assortiment opneemt. Zal dus wel stabiel zijn. Maar of je ermee uit de voeten kunt, hangt uiteraard van jouw persoonlijke wensen af. Bekijk de site eens, zou ik zeggen.

In de fiets-aktief staat een test van die houder; ze waren er wel positief over. Verkrijgbaar bij de grotere Bruna. Met vriendelijke groet, Alexander

Bedankt voor de tips. Ik zoek echter geen bevestiging voor de camera aan het stuur. Het gaat om het kunnen vastklemmen van mijn statief aan mijn fiets, zodat ie er tijdens het fietsen niet aframmelt.

Ik heb inmiddels met Eric Schuijt een mailwisseling gehad. Hij gaf de tip om te kijken naar een hockey stick klem. Dat komt in de buurt van wat ik zoek. Die klem wordt normaliter aan de voorvork gemonteerd. Ik heb het liever aan de bagagedrager. Dat wordt nog even puzzelen.

Nogmaal bedankt allen!

Ooit eens iemand gezien die had een 'super clamp' volgens mij van Bogen, maar kan nu alleen maar die van Manfrotto vinden (of is dat nu dezelfde?). Een erg mooie oplossing.

http://www.manfrotto.com/Jahia/cache/of ... =53&idx=54

Die kan je ook aan je frame of een hek etc. vastmaken. Hij is wel een stuk duurder. Je moet er namelijk ook nog een statiefkop bijkopen.

Wilco

eric b schreef:Bedankt voor de tips. Ik zoek echter geen bevestiging voor de camera aan het stuur. Het gaat om het kunnen vastklemmen van mijn statief aan mijn fiets, zodat ie er tijdens het fietsen niet aframmelt.

Ik heb inmiddels met Eric Schuijt een mailwisseling gehad. Hij gaf de tip om te kijken naar een hockey stick klem. Dat komt in de buurt van wat ik zoek. Die klem wordt normaliter aan de voorvork gemonteerd. Ik heb het liever aan de bagagedrager. Dat wordt nog even puzzelen.

Nogmaal bedankt allen!
Hockeystick klemmen zijn levensgevaarlijke krengen. Ze schuiven langs de vork naar beneden, slaan in je wiel en je slaat over de kop.

Voor een statief zou ik eerder aan een 'bidonhouder' van een stuk pvc pijp denken, of misschien aan een hoog foedraal aan de tas zoals Arkel (www.arkel-od.com) toepast.
Kijk vandaag in het AD, staat een fietsstaiefje in dat je met een klem om je stuur bevestigt. Ik meen Euro 33,95