Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trekkers chair of trekkers lounge - Forum Wereldfietser

Trekkers chair of trekkers lounge

We wilden graag een paar comfortabele stoeltjes voor onze aankomende fietsvakantie.

Ons oog is gevallen op de trekkers chairof de trekkers lounge van Therm-a-rest.

Heeft iemand ervaring met één deze twee stoelen?



[/url]

Hi SenM,

Ik heb ook zo'n stoeltje en ik vind het heerlijk, want je kan er zo lekker in hangen. Het enige nadeel vindt ik als de grond nat is, Met een plastic zak eronder is er niets aan de hand, maar die vergeet ik nog wel eens.
Verder is het heerlijk vertoefen, avonden lang geniet ik ervan!!!

Groet, Rena :wink:

@rena

Welke hebben jullie dan? de lounge of de chair variant

Hoi Rena,

Welke van thermarest heb jij dan? Kan je lekker van het uitzicht genieten als ik dit plaatje van thermarest moet geloven :D :roll:
Afbeelding

Ik heb nu een 3-beenskruk maar wil wat anders want dat ding wiebelt en geeft geen steun in de rug. Dus zo een syteem ala thermarest lijkt me ook wel wat.
Ik heb een Exped matras en daar hebben ze ook stoelhouders voor maar die zijn net als voor de thermarest met 500 gram flink zwaar en ziet er door de lage verbindingsbandjes net als bij de thermarest niet echt stabiel uit. Wordt dat alles alleen met bandjes samengehouden?
Kan je er echt tegenaan leunen en nog met opgetrokken benen zitten?

Heeft iemand misschien resente ervaring met de Stele van tatteljee? Weegt slechts 380 gram en met een zitlap (70 gram, in totaal dus 450gram) denk ik best lekker. http://www.tatteljee.nl/zitten.html

En hier op de wereldfietser een stoeltjesdiscussie:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ight=sitje

Fiets de wereld (nog met wiebelkruk),
Whisky

ik heb het in de winkel allemaal wat bekeken.
En in de rug en in het zitvlak zitten buisjes die het dubbel vouwen wat tegen gaat. Ze zitten erg goed maar je hebt dus 2 soorten een waar het matje helemaal ingaat en waar je dan ook op kunt slapen en die je elkekeer om weg moet halen. Maar ik ben benieuwd wat de kwaliteid is van die dingen. en of de lounge wel zo handig is.

Wij hebben de trekkers chair en die bevallen prima. :D
Je kunt er heerlijk in hangen en je kunt echt tot rust komen.
Zijn ook minder zwaar dan de lounge, zie ik.

Tip: nooit opgevouwen in je tent laten liggen en de stad ingaan...
lucht in de matras kan dan geen kant op en dan kan ie wel eens ontploffen...
:twisted:

Mij is altijd verteld dat je de matjes niet mag dubbelvouwen. Kan het dan geen kwaat om er een stoel van te maken?

Ik heb dus een 3/4 matje, deze vouw ik aan de onderkant dubbel, zodat ik dubbel zacht zit :wink:

Ik zorg ervoor dat het matje niet stijf staat van de lucht, dus dat ie lekker soepel is en makkelijk te buigen en vouwen. Wel moet ik elke keer m'n matje erin doen en er weer uit halen, maar dat vindt ik geen probleem, want het is een kwestie van een minuutje. Ik doe dit al 3 jaar en heb nog nooit problemen gehad.

Groet, Rena :wink:

Ik heb met renaw contact gezocht. Zij zal een tekening voor mij maken met de afmetingen er bij. Met deze tekening zal ik proberen om zelf een stoel hoes te maken. (Met de hulp van moeders natuurlijk).
Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen. En wat de uiteindelijke kosten zijn natuurlijk.