Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bagagedragers + zakken - Forum Wereldfietser

Bagagedragers + zakken

Beste,

Ik zou graag van start gaan met het maken van lange fiettochten.

Een fiets heb ik, deze zou ik willen voorzien van bagagedragers en bijhorende fietszakken.

Kunnen jullie mij bepaalde types aanraden (en hoeveel capaciteit heb ik zo nodig, zijn dragers aan het voorwiel nodig?)

Hierbij wil ik degelijk en betaalbaar materiaal (ik ben ook nog maar een beginner :p maar wil wel degelijk materiaal :p )

Ik denk aan fietstochten, in het begin stadium, van zo'n 800 km (ik woon in belgië en zou deze zomer mss tot Parijs fietsen, heen en terug, als er mensen zijn die zin hebben om mee te gaan :p )

Alvast bedankt!

Ik had ged8 aan het volgende:

- Tubus Cargo 26/28 zwart
- Ortlieb Back-Roller Classic (complete set)
- Ortlieb Ultimate4 Classic Medium (stuurtas, maat M)
- Ortlieb Rack-Pack Medium

Advies en goedkopere oplossingen zijn welkom!

Zoals je ziet heb ik voor stuurtas en Rack-Pack MEDIUM gekozen, volstaat dat?

Duivenmelker schreef:Ik had ged8 aan het volgende:

- Tubus Cargo 26/28 zwart
- Ortlieb Back-Roller Classic (complete set)
- Ortlieb Ultimate4 Classic Medium (stuurtas, maat M)
- Ortlieb Rack-Pack Medium

Advies en goedkopere oplossingen zijn welkom!

Zoals je ziet heb ik voor stuurtas en Rack-Pack MEDIUM gekozen, volstaat dat?
Hallo,

Gisteren heb ik 'live' de tassen van Ortlieb en Vaude vergeleken.
Wat mij opviel was dat de tassen van Vaude iets meer afgeschuind waren waardoor je er niet zo snel tegenaans schopt bij het fietsen. Hier wordt ook over gesproken in verschillende topics. Zoek maar eens op 'Ortlieb' en/of 'Vaude'.
Daarnaast hadden ze een harde kunstof plaat aan de buitenkant van de tas. Ortlieb heeft deze plaat geïntegreerd in de tas, waardoor de tas wat eerder beschadigd.
Qua prijs is Vaude iets goedkoper en is de kwaliteit gelijk aan die van Ortlieb werd me verteld door de winkelier.
Alles bij elkaar optellend gaat mijn voorkeur uit naar Vaude.
Ik ben er alleen nog niet uit of ik de tas met de rolsluiting doe (100% waterdicht) of die met de klepsluiting (spatwaterdicht). Ik heb nu tassen (Karrimor) met een klepsluiting, dus dat ben ik gewend :wink: .

Ik zal eens het assortiment van vaude bekijken ;)

Hoi,

Dat zijn allemaal goede spullen die je opnoemt.De rackpack medium lijkt mij groot genoeg. De stuurtas is ook goed. Je kunt er ook voor kiezen om tassen met klepsluiting te nemen. Deze zijn ook van ortlieb die vind ik zelf iets prettiger. Verder zou ik ook een kaartvak die bij de ortliebtas hoort kopen om je kaart in te stoppen wel zo makkelijk. Volgens mij volstaan de dingen je gekozen hebt wel. Je drager zal in ieder geval niet afbreken dat is echt een goede drager.

Ik zou wel oppassen met te dure spullen kopen in het begin. Stel dat je het niet leuk vind dan zit je met je tassen. Ik zou is kijken op tweedehands sites meestal zijn de tassen nog in goede staat, dat scheelt je toch een hoop geld.

link

Bedankt voor het advies!

Kan iemand wegwijs maken in het Vaude assortiment (deze zijn mss iets goedkoper, welke zijn gelijkaardig met de ortliebs die ik voorstelde?)


Naar 2de hands materiaal kan ik inderdaad uitkijken! Maar ik ben er redelijk van overtuigd dat ik het graag ga doen! (Fiets nu al regelmatig, dagtochten wel te verstaan) Het probleem is eerder de juiste mensen zien te vinden...

Zijn er geen organisaties die in groep er met de fiets op uit trekken (ik woon wel en Belgie).

Zijn prima spullen hoor die op je lijstje staan!

Als je problemen hebt met tegen de zakken aanschoppen zou je voor de Plus-versies (wel iets duurder) van Ortlieb kunnen gaan, deze kunnen "scheef" gezet worden (verschuiven ophanghaken) om dit te vermijden.

Vaude zijn ook goede tassen. Het ophangsysteem van Ortlieb is net iets eenvoudiger waardoor mijn persoonlijke voorkeur daar naar uit gaat.

Heb even rondgekeken 2dehands aanbod in fietstassen in België is maar mager!

hey,

En je neemt nog geen voordragers? Dit vind ik in ieder geval wel handig om even stokbroden in te proppen. En natuurlijk om het gewicht goed te verdelen. Maar als je weinig meeneemt is het natuurlijk alleen maar lekker om zo weinig mogelijk bagage te hebben. Je kan ze natuurlijk ook altijd kopen nadat je terug bent als het echt bevalt.

www.bike4travel.nl heb je daar al is gekeken.

Vaude is meer een budget merk, maar opzich wel gewoon goed.

jelmar01 schreef:hey,

En je neemt nog geen voordragers? Dit vind ik in ieder geval wel handig om even stokbroden in te proppen. En natuurlijk om het gewicht goed te verdelen. Maar als je weinig meeneemt is het natuurlijk alleen maar lekker om zo weinig mogelijk bagage te hebben. Je kan ze natuurlijk ook altijd kopen nadat je terug bent als het echt bevalt.

www.bike4travel.nl heb je daar al is gekeken.

Vaude is meer een budget merk, maar opzich wel gewoon goed.
Nee voordragers neem ik, voorlopig, niet. Heb hier een draadje over gelezen en er zijn blijkbaar mensen die groter tochten maken zonder! Zoals je zegt, als het mij bevalt kan ik ze nog altijd kopen!

Als ik de fietstassen bij bike4travel zo eens rangschik op prijs komt de ORTLIEB BACK ROLLER CLASSIC het best uit qua prijs kwaliteit.

De VAUDE WORLD TRAMP II kost exact even veel maar bied 2 liter ruimte meer.

Ik zou eens in het archief van deze site rondneuzen, er is al heel veel gezegd over het verschil tussen Ortlieb en Vaude.
Dat vaude een budgetmerk zou zijn is absoluut niet waar. Ze hebben beide hun voor-, en nadelen, de één is niet per sé beter dan de ander. Ortlieb's haken zijn wat handiger, Vaude's rolsluiting is weer mooier, en zo nog wat dingetjes.
Ikzelf heb Vaude, mijn vriendin heeft Ortlieb, we zijn beiden tevreden. Wat echter opvalt is dat de stuurtas van Vaude wel veel handiger en beter doordacht is dan die van Ortlieb.
Over Tubus niets dan goeds. Succes met je keuzes.
Ahum. VAUDE is wel één van de weinige TOP-merken die het veel beter functionerende eVent (i.p.v. het veel harder schreeuwende Gore-Tex) in kleding verwerkt (v.a. 209 euro). Andere zijn in NL bijv. Rab (v.a. 300 euro) en Klattermüsen (v.a. 500 euro...).
Tevens de enige tentenmaker die een waterdichte siliconengecoate tent van nylondoek fabriek-af levert. Andere merken met dit soort doek kunnen de naden niet waterdicht verwerken (de zogenaamde "dubbele kapnaad" wordt door hun gebruikt. Werkt meestal, maar niet altijd. Andere "echte" oplossing is het PU-coaten van de binnenzijde, waardoor er tóch getapet kan worden. Maar dan dus niet dubbelzijdig siliconen-gecoat...).

Op fietsgebied is het nog één van de weinige merken met fietsbroeken uit 8 panelen in het assortiment. En nee, geen prijzen zoals bij ASSOS. Gewoon zeer goede kwaliteit, voor een gewone prijs.
Moet ik ook nog de Road Master Back Professional benoemen (ondanks het foutje van vrouwe VAUDE NL over het gewicht, wat de rest van het hoogstandje wat heeft laten verwateren... :wink:)?

Duidelijk is nu wel, dat VAUDE zeker géén budget-merk is.
Ik werk er niet voor, en heb er geen aandelen in. Maar ik wil dit grote misverstand wel even rechtzetten.

Misschien zijn de tassen wel even goed maar voor andere producten geld dit niet naar mijn mening.

Bijvoorbeeld slaapmatjes en tenten van Vaude zijn niet te vergelijken met de kwaliteit van matjes van thermarest en tenten van bv the nortface. De prijs is ook een stuk lager. Dan geen budget maar wel iets lagere kwaliteit op sommige producten

jelmar01 schreef:Misschien zijn de tassen wel even goed maar voor andere producten geld dit niet naar mijn mening.

Bijvoorbeeld slaapmatjes en tenten van Vaude zijn niet te vergelijken met de kwaliteit van matjes van thermarest en tenten van bv the nortface. De prijs is ook een stuk lager. Dan geen budget maar wel iets lagere kwaliteit op sommige producten
Zo te lezen wilt er weer een persoon "zijn gelijk" halen. 8)

Schorpioen. :mrgreen:

Schorpioen schreef:
Zo te lezen wilt er weer een persoon "zijn gelijk" halen. 8)

Schorpioen. :mrgreen:
Zo te lezen wil er weer een persoon zeiken. Als je niks te melden hebt, houd je kommentaar dan voor je.
Iedereen is vrij om zijn eigen mening te hebben.

Road Master Back Professional is wel een beetje duurder dan die Ortlieb back roller classic. Is deze meerprijs de moeite? (Ik ben een beginner :p )

volgens mij zijn die RoadMaster tassen niet 100% waterdicht. deze vakantie een stel gezien dat aan het etteren was met overtassen. ik zou zeggen: ga in ieder geval voor 100% waterdicht en niet te grote tassen; je neemt dan veel meer mee en wordt dus zwaarder, tevens wordt je fiets met al dat gewicht ook weer wat onhandelbaarder en je moet het allemaal wel vooruit trappen.
ik heb deze vakantie fietsers gezien met achter- en voor tassen, een rackpack dwarstas achter, een stuurtas en ook nog een behoorlijk formaat rugzak. volgens mij hadden zij hun hele garderobe en keuken inhoud mee op de fiets.
mvrekum schreef:
Zo te lezen wil er weer een persoon zeiken. Als je niks te melden hebt, houd je kommentaar dan voor je.
Iedereen is vrij om zijn eigen mening te hebben.
Beste mvrekum,

Je antwoord zegt iets over jezelf máár niets over het onderwerp. 8)

Schorpioen. :mrgreen: