Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstassen keuze - Forum Wereldfietser

fietstassen keuze

Hallo,

Ik wil even jullie mening en ervaring over fietstassen weten. Ortlieb of Vaude fietstassen? Welke is best qua duurzaamheid, kwaliteit, levensduur etc.

Graag even een reactie alvast bedankt.

Groet, Pasoon

hmmmm, probeer dit draadje eens ortlieb of vaude tassen?

groet,
Robbert

of dit draadje heel lang gelden door mezelf gestart:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ight=#6257

Heb zelf Ortlieb classic....die bevallen uitstekend vooral de rolsluiting.

Blanche

De discussie bestaat inderdaad al. Maar toch wil ik je meteen een belangrijke tip geven voor je keuze. Heb je grote voeten (v.a. maat 46) ga dan voor Vaude, deze lopen schuin af aan de onderkant, en hier kom je niet met je voeten tegenaan, bij Ortlieb schuur je dan steeds tegen de onerkant aan.

Anouk
Bij grote voeten kan je eenvoudig je ophangpunten van je Ortliebtas aanpassen,zodat je ze niet raakt

Frank van Rijn had nooit echte fietstassen. Tijdens zijn laatste tocht van Drenthe naar Ghana had hij echter Vaude-tassen aan zijn fiets hangen. Frank is zeer tevreden over de kwaliteit. Ook op zijn volgende tocht fietst Frank van Rijn met Vaude-tassen.

Frank van Rijn had nooit echte fietstassen. Tijdens zijn laatste tocht van Drenthe naar Ghana had hij echter Vaude-tassen aan zijn fiets hangen. Frank is zeer tevreden over de kwaliteit. Ook op zijn volgende tocht fietst Frank van Rijn met Vaude-tassen.
Whisky had nooit echte fietstassen, altijd HEMA kanvas boodschappentassen. Tijdens zijn laatste tocht van Jordanie naar Egypte had hij echter Ortlieb tassen aan zijn fiets hangen. Whisky is zeer tevreden over de kwaliteit. Op zijn volgende tocht fietst Whisky met Ortlieb tassen :D

Met kanvas zou ik niet meer willen fietsen maar ook met deze of andere eenvoudige tassen kan je erg ver komen. Ik had de bagage in vuilniszakken verpakt en dat ging prima :)

Mocht je op grote voet leven dan kan je zoals al geschreven de Ortlieb tassen wat verder naar achteren hangen.

Fiets der wereld (eerst met canvas, nu met kunststof),
Whisky

Als je grote voeten heb kan je de Ortlieb natuurlijk wel aanpassen maar dan hangen de tassen zo ver naar achter dat ze voorbij de bagagedrager steken. Je krijgt dan wel een rare verdeling van je bagage. Met mijn maat 47 spreek ik uit ervaring en kon bij Bike4Travel mijn Ortlieb tassen gelukkig ruilen voor Vaude

Ronald van der Perk

Zouden daarom al die Vaude fietsers zo hoog op hun zadel zitten? (je weet wat men zegt over mannen met grote voeten en grote handen)

whisky schreef:
Frank van Rijn had nooit echte fietstassen. Tijdens zijn laatste tocht van Drenthe naar Ghana had hij echter Vaude-tassen aan zijn fiets hangen. Frank is zeer tevreden over de kwaliteit. Ook op zijn volgende tocht fietst Frank van Rijn met Vaude-tassen.
Whisky had nooit echte fietstassen, altijd HEMA kanvas boodschappentassen. Tijdens zijn laatste tocht van Jordanie naar Egypte had hij echter Ortlieb tassen aan zijn fiets hangen. Whisky is zeer tevreden over de kwaliteit. Op zijn volgende tocht fietst Whisky met Ortlieb tassen :D

Met kanvas zou ik niet meer willen fietsen maar ook met deze of andere eenvoudige tassen kan je erg ver komen. Ik had de bagage in vuilniszakken verpakt en dat ging prima :)

Mocht je op grote voet leven dan kan je zoals al geschreven de Ortlieb tassen wat verder naar achteren hangen.

Fiets der wereld (eerst met canvas, nu met kunststof),
Whisky

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

arie de knaller schreef: (je weet wat men zegt over mannen met grote voeten en grote handen)
Dat shimanoschoenen nooit passen en passende fietshandschoenen onvindbaar zijn? :lol:

Whisky

Whisky, je weet dat shimanoschoenen altijd 1 maat kleiner uitvallen, dus reken je niet rijk. :lol:

arie de knaller schreef:Whisky, je weet dat shimanoschoenen altijd 1 maat kleiner uitvallen, dus reken je niet rijk.
:oops: :D :D :D :D

Whisky