Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke fietscomputer ? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welke fietscomputer ?

Inderdaad, dat was mij ook al opgevallen. En het ging mij juist om die instelbare odo meter (Ik denk hierbij toch steeds aan odol, maar dat is weer HEEL wat anders :lol: ) De Mity en de Enduro komen heel erg overeen, het enige verschil lijkt daar te zijn dat de mity een dunnere kabel heeft, juist voor mensen die lichtgewicht willen. Omdat de prijs van deze twee overeenkomt denk ik dan toch voor de Enduro te gaan

Ik heb inmiddels de Enduro 8 gekocht,.. nou de fiets nog :lol: !

Volgende week in de aanbieding bij de Aldi (althans in België): een full-function draadloos computertje voor 7,99 €. Dat kan je de kop niet kosten. Ik heb die hebbedingetjes in alle mogelijke merken, prijsklassen en uitvoeringen gehad, van 8 tot 80 euro, en heb geen wezenlijk verschil kunnen vaststellen in duurzaamheid: na een paar maanden houden ze er gewoon mee op: batterijtje op, kabeltje gebroken, teller slaat op hol, gewoon niets meer. Wat mij betreft dus gewoon een goedkoop gevalletje, zeker als het voor de stad is.

Over mijn Brooks zadel trek ik overigens bij vocht en regen ook een doodsimpele plastic zak!

Hallo,

wat spook je er dan mee uit? Ik heb een Cateye draadloos die al acht jaar oud is en een Cateye Velo die nog ouder is en die laatste gebruik ik bijna dagelijks op mijn woonwerkverkeer/boodschappenfiets. Ik heb alleen een paar keer de batterij vervangen en die zijn niet zo duur (goedkoper dan een nieuwe teller) als je ze bij een electronicazaak koopt ipv. bij de fietsenmaker.

Niets bijzonders... ik fiets er mee. Volgens mij hebben fietscomputertjes dezelfde mysterieuze neiging tot panne (althans bij mij) als fietsverlichting... mijn fietsenmaker heeft zich eens een hele dag te haren uit het hoofd getrokken omdat de verlichting niet wilde werken op een gloednieuwe vakantiefiets :shock: .... het laatste fietscomputerje dat ik kocht gaat in staking zodra de snelheid meer dan 10 KM/uur bedraagt (en dat is een Cateye) :roll: ... misschien moet ik iets aan mijn eigen elektrische uitstraling doen :lol:

Astrid

Ik ga komende week de Sigma BC2006 uittesten (met hoogtemeter). Heeft iemand al ervaring met deze kilometerteller?

Hoi Eric,

en hoe wou je de hoogtemeter testen? Kopje van Bloemendaal of de Kruisberg? :wink:

Inderdaad Kopje Bloemendaal. Of Helemaal naar de Keizerskroon van de Westertoren klauteren:-))
Maar het gaat ook om de bedieningsvriendelijkheid. De sterkte heb ik al getest. Ik heb hem een paar keer laten stuiteren. Waar een Cateye wel eens een zwart en gebarsten display krijgt, blijft deze heel.

ben erg nieuwsgierig naar die hoogtemeter! heb hem erg gemist in china en tibet.
Hallo Eric,

ziet er wel interesant uit. Vooral die extra hoogtemeter- en thermometerfunctie, alleen de hartslagfunctie heb ik niet nodig. Is ie er ook zonder deze functie?

Nee, helaas is hij er niet zonder hartslagmeter. Dus beschouw het maar als een gimmick die er gratis bij zit.

Ik heb sinds kort de VDO MC1.0, daar zit een hoogtemeter- en thermometerfunctie, maar geen hartslagfunctie. De goede hoogte instellen is wel vrij lastig. Voor meer info: VDO Cycle Computers, te bestellen bij: hartslagmetershop.nl.

howbizar schreef:Ik heb sinds kort de VDO MC1.0, daar zit een hoogtemeter- en thermometerfunctie, maar geen hartslagfunctie. De goede hoogte instellen is wel vrij lastig. Voor meer info: VDO Cycle Computers, te bestellen bij: hartslagmetershop.nl.
Is ook wel een aardige computer. Klopt het dat de dagafstand maar één cijfer achter de komma heeft?

Groetjes,
Frank

Frank schreef: Is ook wel een aardige computer. Klopt het dat de dagafstand maar één cijfer achter de komma heeft?

Groetjes,
Frank
Nope, 2 cijfers achter de komma. Nou moet ik wel zeggen dat dat me niet eens meer zou uitmaken na 180km, maar da's een ander verhaal.

Hallo,

dan meen ik ergens gelezen te hebben, is dus gelukkig niet het geval. Voor een rit van 180 km is dat inderdaad niet relevant, maar wel voor mijn vaste trainingsrondje dan wil ik wel een goed gemiddelde snelheid kunnen berekenen.

Bedankt voor de info en de link.

Ik ben sinds kort ook op zoek naar een nieuw speeltje, en vooral het uploaden naar de pc van de Ciclosport modellen spreekt me aan. De afgelopen week ben ik flink aan het Googlen geslagen, en kwam ik naast de CM 436M ook de CM 8.3A tegen. Deze laatste is onderdeel van een nieuwe generatie, maar ik heb nog geen plaats online gevonden om hem te bestellen. Op een Duitse site na dan (de naam ben ik kwijt) die als verwachte leverdatum eind september gaf...

Weet iemand of de 8.3A überhaupt al op de markt is of dat het toch nog veilig is om voor de 436M te gaan, ook al ziet die er kwa uiterlijk hopeloos verouderd uit ten opzichte van het nieuwe model ;)?

Ik had zelf de 434 (= 436 zonder pc-koppeling). En hij beviel geweldig. (Zeker voor de prijzen waarvoor je hem nu op het internet ziet!)
De importeur van Sigma (Veltec) is er alleen mee gestopt. Dus let erop dat je bij de internetwinkel wel de volledige garantie krijgt, want dat kan in Nederland lastig worden.

:?: Vroeger had ik onderaan bij miijn voorwielnaaf een klein blokje met plaats voor 6 digits naast elkaar. Via een radartje dat iedere omwenteling van het wiel registreerde telde dat ding de kilomters. Wel af en toe af stappen om te kunnen lezen. het ding was maar ca. 3 cm lang en 1 cm dik. Weet iemand waar je die mechanische kilometertellertjes kan kopen? Ik heb ze ooir ergens gezien. Geen fratsen en toeters en bellen. Gewoon de totaal stand.

alime schreef::?: Vroeger had ik onderaan bij miijn voorwielnaaf een klein blokje met plaats voor 6 digits naast elkaar.
Daar heb ik net toch al op gereageerd?
Leon