Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stoeltje - Forum Wereldfietser

Stoeltje

Sinds dat ik een hernia heb gehad, is mijn rug mijn zwakke plek (ondanks een operatie). Dus ben ik op zoek naar een lichtgewicht stoeltje dat makkelijk mee kan op de fiets en ook in de rugzak. Eerst gebruikte ik zo'n driepootskrukje maar dat gaat niet meer lukken (ik dacht altijd dat het nog wel veertig jaar zou duren voordat ik over na moest gaan om een stoeltje mee te nemen, maar das dus niet waar)
Wie o wie kent er een rugvriendelijk stoeltje?
Andrea schreef:Wie o wie kent er een rugvriendelijk stoeltje?
Er zijn er veel en sommigen zitten lekker in de een en sommigen in de ander. Het hangt ook af van je lichaamslengte en gewicht en daarnaast van de vraag wat voor slaapmatje je gebruikt, want daar zijn de bekende hoezen voor die van een slaapmatje een stoeltje maken. Je kunt de duurdere stoeltjes in de bekende winkels proberen, maar ideaal is om naar een kampeerweekend te komen, dan kun je er een heleboel proberen en zien hoe ze op de fiets gaan :D
Leon (die een eenvoudig kruiskrukje met twee haringen schuin op de grond vastzet en zo een rugleuning heeft)

Hoi Andrea,

Ok, welicht is dit absoluut niet wat je zoekt maar misschien heb je er wat aan. We "moeten"/mogen een kar van Koga testen. Nou ben ik absoluut geen "kar-fan" maar daarom is het wel eens goed om het ook een keer van de andere kant te bekijken. Ik heb met de kar niets anders dan leeg over een parkeerterrein gereden (en geloof ik 100 meter door het gras) dus echte ervaring heb ik niet maar ervaring met het stoeltje op de kar heb ik wél. En dat zit verrassend heerlijk. Mét een tafeltje ernaast. Nog een koud biertje en een schaaltje nooitjes en je komt de middag wel door.
Of is dit iets té voor jou?

http://www.koga.com/nl/newsitem.asp?page=2&id=7197841

Groet,
Marco

Hoi Andrea,

Ik had ook dat probleem. Ben naar zo`n grote kampeerwinkel geweest, passen en meten of m`n kontje in een stoel kon en ben met een BO-Camp (kinder) stoel thuis gekomen.
Weegt 1,5 kilo maar dat neem ik op de koop toe.

Ik bind hem boven op m`n tassen/ tent als een soort plato, steek niet uit en valt niet op.
Netje erover en de laatste boodschappen kunnen er ook nog onder!

Na de rit heerlijk zitten, koken en de jaloerse blikken van me afslaan. 8) :lol:

groetjes Peter

Het getuigt wel van lef en een goede inschatting van de marktinkopers om te komen met een kar is leeg 10x zo zwaar is als een set voor+achterdragers (zie de gewichten van de gebuikelijke Tubusdragers). Voor de negen kilo die het uitmaakt weet ik nog wel een paar fraaie stoeltjes :D
Leon

klopt ook weer....
mis je natuurlijk wel het tafeltje :lol:

Andrea, je schreef in je stukje over een "driepootskrukje". Mijn vriendin Lisette heeft ook erg veel last van haar rug en heeft daarom het bekende stoeltje van Thermarest gekocht. Daar is ze erg tevreden over.
Andrea,

een aantal mensen met rugklachten of klachten van zere polsen, pijnlijk achterwerk enzoverder stappen over naar een ligfiets.
Er is een ligfiets waarbij de zitting ook een stoeltje is http://www.minq.nl

Groeten,
Jack

Kijk eens naar de opvouwbare stoeltjes van Tatteljee. Die zijn nog redelijk licht en sommige zitten errug goed!

Dank voor jullie reacties!!
De stoeltjes van Tatteljee en Therm a rest lijken me goede kandidaten! Ik ga ze testen!
Een kar die je om kunt bouwen tot tafel is wel erg luxe, maarre das me toch iets te zwaar en een kar is (nog) niet echt mijn ding denk ik!

De kar blijkt tijdens de test inderdaad erg zwaar te zijn.
Maar toch leuk om een te testen.
Uiteindelijk bleek mijn oude vertrouwde Thermarest stoeltje toch beter te zitten.

Afbeelding

Wij hebben een stoeltje van tatteljee. Ze zijn duur, maar 100% hun geld waard. Je hebt een opblaasbaar stoelje, en een niet opblaasbaar stoeljte. Beide hebben voordelen. Opblaasbaar zit iets zachter, maar de rugleuning van de niet opblaasbare is iets hoger, en geeft dus meer steun. Voordeel is ook dat deze niet lek kan gaan. Wij leggen altijd een bartje(zitmatje) onder de zitting om het comfortabel te laten zitten en om de onderzijde vochtvrij te houden. De therm a rest matjes vind ik persoonlijk weinig ondersteuning geven omdat ze naar achter zakken, ze hebben geen versteviging in de rug.

Anouk

:o hoi allemaal,

heeft iemand ervaring met die zg. pop-up stoeltjes van Lafuma. het lijkt dat je ze gewoon oprolt en in de lengterichting van je fiets op je bagagedrager kan meenemen.
Rob

Als je met pou-up stoeltjes de stoeltjes bedoeld met 2 kruisbare aluminium stangen op de rug: daar hebben wij nu zo'n 6 jaar ervaring mee. Ze geven goede steun, mits je in het zitvlak een (opblaas)kussentje stopt.
Nadeel is dat je benen altijd op heuphoogte blijven, hetgeen met name lastig is tijdens koken (is de mening van mijn partner, ik red me wel).

Dit kwam ik nog tegen: Zetel XS, 1 kg

http://www.decathlon.nl/NL/Product_arbo ... index.html

suc6

Willem_V schreef:Dit kwam ik nog tegen: Zetel XS, 1 kg
Jammer dat ik geen kind meer ben!!!
arnob schreef:Als je met pou-up stoeltjes de stoeltjes bedoeld met 2 kruisbare aluminium stangen op de rug: daar hebben wij nu zo'n 6 jaar ervaring mee. Ze geven goede steun, mits je in het zitvlak een (opblaas)kussentje stopt.
Nadeel is dat je benen altijd op heuphoogte blijven, hetgeen met name lastig is tijdens koken (is de mening van mijn partner, ik red me wel).
Wij gebruiken deze stoeltjes ook al jaren in combinatie met een onze thermarest slaapmatjes voor onder de billen

:o hoe lang zijn die lafuma stoeltjes? Wat als ze niet te lang zijn kunnen ze in de lengterichting op mijn bagagedrager, denk ik. Je hebt een maxi en een gewone uitvoering zag ik. Hoe nemen jullie ze mee ?
Rob

Ik gebruik precies hetzelfde stoeltje. deze past prima in de lengterichting op de bagagedrager. ik schat dat ze opgevouwen een doorsnee hebben van 8 cm en een lengte van ongeveer 50 cm. Ik gebruik dit stoeltje al 2 jaar en het bevalt prima.

Jaron

In Engeland haalde Ronald dit te voorschijn.

http://picasaweb.google.com/2007engelan ... 1278525074

Na jaren van onderzoek naar de juiste afmetingen en zoals hij vertelde enkele klossen garen en stapels plankjes is dit zijn eindproduct ... misschien wil hij zijn onderzoek/ontwerp wel openbaar maken ...

Wouter

:o Ik kom er niet helemaal uit. Welk stoeltje gebruiken jullie precies.

Ik zie op internet de lafuma stoeltjes pop up, lengte 90 cm, pop up maxi lengte 116 cm en een laag lafuma stoeltje cbcx niet "oprolbaar" stoeltje.
De kortste is 90 cm . Hoe krijgen jullie dat mee op de fiets? Gr
Rob