Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Värmland, Zweden - Forum Wereldfietser

Värmland, Zweden

Vandaag, 20 september 2020, heb ik een fietstocht over de Klarälvsbanan ondernomen. Bijna 60 km afgelegd is niet veel, maar het was vaak bewolkt met 11 graden en wanneer het zonnetje erdoorheen piepte, werd het niet meer dan 14 graden. Dus warme kleren aangetrokken. Ik reed over deze voormalige spoorbaan van Munkfors naar Deje en terug. Onderweg kwam ik een fietser tegen. Ik zei iets tegen hem maar hij was niet erg spraakzaam. Bleek een Zwitser uit Vaud afkomstig te zijn, die helemaal op weg naar huis ging fietsen! In mijn gedachten hoopte ik dat hij de veerboot van Trelleborg naar het Europese vasteland zou gaan, want de Deense grens is potdicht.
Corona? Hier haast niets van te merken. Värmland is één van de minst gekleurde plekken op de Europese coronakaart. 15 mensen in het ziekenhuis op een oppervlakte half zo groot als Nederland. In winkels 1,5 meter en in horeca 2 meter afstand houden. Begroetingen met de mensen verliepen alsof er niets aan de hand is. Maar ik was een keer naar de IKEA in Karlstad, daar waren de maatregelen wel veel strenger. Plexiglas schermen, verpakte bestekken in de restaurants. Je moest de tafel met een van de kassa meegeleverde gekleurde label markeren waar je hebt gegeten, zodat het personeel deze kon desinfecteren. Karlstad ligt niet voor niets aan een belangrijk knooppunt van wegen in Zweden.
Maar kijk naar en geniet van de foto’s!
DSCF4112.jpg
DSCF4110.jpg
DSCF4118.jpg
IMG_20200920_124329.jpg
DSCF3987.JPG
Nog meer foto's:
DSCF4116.jpg
DSCF4117.jpg
DSCF4127.jpg
DSCF4130.jpg
DSCF4132.jpg
Prachtig!
Even een verklaring over die witte vlekken op het asfalt: dit zijn mooie hoefafdrukken van een eland, die daarnet door lichtgrijze modder heeft gelopen.
Krijg heimwee door je mooie foto's. We zijn er een aantal jaren terug geweest om te onderzoeken of emigratie te doen was. Niet dus, in de wintermaanden te weinig zon en daar kan ik niet goed tegen.

Veel fietsgenot daar.
Mooi, maar anders dan hier is de zomer daar zo te zien toch wel bijna voorbij.
Mooi verslag, Martin. In Nederland zal de herfst in de loop van de week ook voelbaar gaan worden. En wat de verspreiding van het coronavirus betreft, is Nederland nu hard bezig om Zweden in te halen. De tijd zal leren welk land er het verstandigst mee om is gegaan (zie hier). Als ik jou was, zou ik nog geen haast maken om terug te keren naar Groningen...
keesswart schreef:
ma 21 sep, 2020 19:21
Mooi verslag, Martin. In Nederland zal de herfst in de loop van de week ook voelbaar gaan worden. En wat de verspreiding van het coronavirus betreft, is Nederland nu hard bezig om Zweden in te halen. De tijd zal leren welk land er het verstandigst mee om is gegaan (zie hier). Als ik jou was, zou ik nog geen haast maken om terug te keren naar Groningen...
Helaas heb ik thuis ook bepaalde verplichtingen op mijn agenda staan.... Ik ben mijn grote schuur in Heesterboom-stijl aan het afbouwen. Bijna klaar en de deuren nog. De Heesterboom is een bekende houtzaagmolen in Leiden.

Onderstaande foto is 40 meter achter ons Zweedse huis genomen. De grond links van het bosweggetje behoort tot ons terrein. Waar vind je zoiets in het volle Nederland? Veluwe misschien, maar haast onbetaalbaar.

IMG_20200919_134425.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
ma 21 sep, 2020 23:20

Waar vind je zoiets in het volle Nederland?
Hartje Randstad misschien?
Dit is mijn uitzicht life vanaf de bank nu. Als de mist opgetrokken is dan kan je nog zeker 100 meter verder, door de bomen naar de andere bomen verderop, kijken. :wink:

Afbeelding

Bijlagen

Wit schreef:
di 22 sep, 2020 08:59
Martin E. van Doornik schreef:
ma 21 sep, 2020 23:20

Waar vind je zoiets in het volle Nederland?
Hartje Randstad misschien?
Dit is mijn uitzicht life vanaf de bank nu. Als de mist opgetrokken is dan kan je nog zeker 100 meter verder, door de bomen naar de andere bomen verderop, kijken. :wink:

Afbeelding
Toegegeven, een heel fraaie foto! Maar op mijn foto van het bos kom je rechts daarvan gedurende 25 kilometer geen huis tegen. In andere richtingen staan er verspreid wat huizen maar niet dichterbij dan 125 meter en het dorp met de supermarkt ligt nog geen 10 minuten fietsen vandaan.
Martin E. van Doornik schreef:
di 22 sep, 2020 10:32
Toegegeven, een heel fraaie foto! Maar op mijn foto van het bos kom je rechts daarvan gedurende 25 kilometer geen huis tegen. In andere richtingen staan er verspreid wat huizen maar niet dichterbij dan 125 meter en het dorp met de supermarkt ligt nog geen 10 minuten fietsen vandaan.
O gaan we wedstrijdje doen dan?
Ik woon in een stad en bij mij vanuit de achtergevel staan pas na 7 km de eerste huizen. Aan de voorkant is dat 20 meter. En de supermarkt ligt ook op 10 minuten fietsen. Hoera jij hebt gewonnen! :wink: