Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bijzondere kampeerplekken - Forum Wereldfietser

Bijzondere kampeerplekken

Wie veel door afgelegen streken fietst zal geregeld wild kamperen, simpelweg omdat er geen andere optie is of juist omdat sommige plekjes te mooi zijn om snel aan voorbij te fietsen. Ik ben wel benieuwd naar voorbeelden van die laatste categorie, mooie, aparte, of anderszins bijzondere kampeerplekken.
Hieronder eentje uit Noorwegen, afgelopen zomer. Dit is halverwege de Rallarvegen, op ruim 1300 meter hoogte, bijna op het hoogste punt van de route.

Afbeelding
He gelukkig, weer een leuk draadje!

Prachtige plek Abacus!! Tja mooie kampeerplekjes...
Heerlijk als ik eraan terugdenk! Makes me wanna go back.... 8)

Ik heb er een heleboel in diverse landen, maar ik geloof dat in dit filmpje van Marokko wel de meeste plekjes gefilmd zijn;

1. op minuut 00:00 - 00:28,
2. op minuut 00:38
3. op minuut 00:50
4. op minuut 01:40
5. op minuut 04.00
6. op minuut 04:33
7. op minuut 05:08 (het uitzicht vanaf de tent)
8. op minuut 06:18


Bron
Daar zitten inderdaad prachtplekken tussen. Grappig dat het weer in de Marokkaanse winter wel wat lijkt op dat in de Noorse zomer, de ene dag zon en warm, de volgende dag nat en koud. Van dit soort filmpjes krijg je heimwee naar plekken waar je nooit geweest bent.
De laatste keer dat ik kampeerde in Nederland op het nazomerweekend van de WF realiseerde ik me heel sterk dat die mooie kampeerplekken in het buitenland vrijwel allemaal zo rustig zijn. Op de harskamp leek het ineens zo rumoerig (en daar bedoel ik niet de kampuurders mee :wink: ) in vergelijking met de plekjes kort daarvoor in Georgië.
Misschien wat afgezaagd, maar daarom nog niet minder mooi:

Afbeelding

Jokulsarlon
IJsland staat al een tijd op mijn verlanglijst. Misschien volgend jaar. Inderdaad een erg mooie plek.
Het is geen mooie foto, maar het gaat ook om de situatie. Je wordt wakker, maakt je ontbijt vanuit je slaapzak, je drinkt je koffie en ondertussen komen Yaks een voor een voorbij.

Afbeelding

Uit de slaapzak komen en inpakken was minder, maar ik was nog warm van het goede gevoel.

Sjirk
SjirkM schreef:Het is geen mooie foto, maar het gaat ook om de situatie. Je wordt wakker, maakt je ontbijt vanuit je slaapzak, je drinkt je koffie en ondertussen komen Yaks een voor een voorbij.
Veruit de beste foto van allemaal! De foto vertelt meer dat dat het daar zo mooi is.
Leon
Geen mooie plek om te kamperen, wel apart:

Afbeelding

We konden die dag geen geschikte overnachtingsplek vinden. Het weer zat tegen, en het werd steeds later, de hotels bleken of niet te bestaan of zaten vol, kamers bij particulieren ook :? . Bij een chauffeurscafe mochten we uiteindelijk na middernacht de tent opslaan onder een luifel op het terras zodat we het toch nog een beetje droog konden houden :lol:
In Roemenië, ergens tussen Sebis en Brad, kampeerden we eens bij een nogal zwaar Christelijke gemeenschap. Na wat sympatische overredingskracht, een oefening in nederigheid, de belofte dat we ons zouden gedragen en zeker geen alcohol zouden nuttigen mochten we (4) onze tenten opzetten op het dijkje dat het natuulijke zwembad omzoomde. Voor de jongeren die er verbleven was het doorkomen van de dag geen straf met zo'n zwembad. 's Avonds waren er gebeden; ik ben bij de tent gebleven.
Leon
Op de steppe in Kazachstan.

Afbeelding

Henk

kunst en fietswerk
Afbeelding

Vanuit mijn tent genomen. Een prachtige zonsopgang in Port Albert, Australie.
Het mooiste shot heb ik trouwens gemist. Vlak voor de zonsopgang zwommen er een viertal zwarte zwanen door het beeld. Jammer, ik had mijn camera niet snel genoeg bij de hand.

Gerd

N.B. Het was mijn 55ste verjaardag.
Soms moet je wat... Sleeswijk Holstein, Duitsland. :|
Lekker uit het zicht en uit de wind.

Afbeelding


Henk

kunst en fietswerk
Afgelopen vakantie twee keer wild gekampeerd.

Eerste keer bij een prachtig meertje.

Afbeelding

Tweede keer in een koek-en-sopie hutje van een voetbalvereniging.

Afbeelding

Lees mijn ervaringen en zie meer foto's hier: http://www.sintchristophorus.nl/wild-ka ... -waar-hoe/
Afbeelding

Tarp over de (omgekeerde) fiets langs de Trans-Verdon. (bovenop Col d'Allos)
Dit was mijn ideale kampeerplek: goede vrienden, verder niemand in de heeeeele verre omtrek. Het stoomwolkje boven de tent rechts is een warmwaterbron, de beek is ons dompelbad.

Afbeelding
arnob schreef:Dit was mijn ideale kampeerplek: goede vrienden, verder niemand in de heeeeele verre omtrek. Het stoomwolkje boven de tent rechts is een warmwaterbron, de beek is ons dompelbad.
Fantastisch! Wat mooi!
arnob schreef:Dit was mijn ideale kampeerplek: goede vrienden, verder niemand in de heeeeele verre omtrek. Het stoomwolkje boven de tent rechts is een warmwaterbron, de beek is ons dompelbad.
Mooi. Waar is dat, IJsland?
Helaas niet een mooie foto maar wel de mooiste kampeerplek van mijn recente tocht van Praag » Nijmegen:

Afbeelding

Pál naast de fietsroute maar prachtig verscholen op een heuvel achter wat bosjes, met 's ochtends uitzicht op het Fichtelgebergte!
Het uiterste noorden van Schotland (Loch Eriboll) ten oosten van Durness.

Afbeelding

De volgende morgen is het mooi opgeklaard.

Afbeelding