Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Foto's + video van o.a. hoge Alpenpassen - Forum Wereldfietser

Foto's + video van o.a. hoge Alpenpassen

In juni 2012 zijn we van Zagreb naar Zürich gefietst met een tussenstop in Venetië. We hebben meerdere Alpenpassen beklommen o.a. de Gavia en de Stelvio. Op onze website staan wat foto's en de video van deze fietstocht.
Dat fotograferen hebben jullie vaker gedaan zeker?
Erg mooie plaatjes!
Dennis & Marijcke schreef:In juni 2012 zijn we van Zagreb naar Zürich gefietst met een tussenstop in Venetië. We hebben meerdere Alpenpassen beklommen o.a. de Gavia en de Stelvio. Op onze website staan wat foto's en de video van deze fietstocht.
Mag ik vragen wat er in die koker achterop zit? Ik heb daar hier wel eens een plaatje van gezien waarbij er een brander en brandstofflessen in zaten, bij jullie ook...?
Mooie foto's. Het fietsen ziet er erg soepel uit. Alsof jullie die passen er eventjes bij doen. Nog veel last gehad van motorfahrer?
Travelmaster schreef:
Dennis & Marijcke schreef:In juni 2012 zijn we van Zagreb naar Zürich gefietst met een tussenstop in Venetië. We hebben meerdere Alpenpassen beklommen o.a. de Gavia en de Stelvio. Op onze website staan wat foto's en de video van deze fietstocht.
Mag ik vragen wat er in die koker achterop zit? Ik heb daar hier wel eens een plaatje van gezien waarbij er een brander en brandstofflessen in zaten, bij jullie ook...?
Ik denk Statief Manfrotto 190XPROB + 484RC kogelkop (3900 gr. incl. draaghoes + buis) dit draagt denk ik mede bij aan de mooie foto's naast de kennis en kunde van Dennis of Marijcke natuurlijk.

Peter
Pman schreef:
Travelmaster schreef:
Dennis & Marijcke schreef:In juni 2012 zijn we van Zagreb naar Zürich gefietst met een tussenstop in Venetië. We hebben meerdere Alpenpassen beklommen o.a. de Gavia en de Stelvio. Op onze website staan wat foto's en de video van deze fietstocht.
Mag ik vragen wat er in die koker achterop zit? Ik heb daar hier wel eens een plaatje van gezien waarbij er een brander en brandstofflessen in zaten, bij jullie ook...?
Ik denk Statief Manfrotto 190XPROB + 484RC kogelkop (3900 gr. incl. draaghoes + buis) dit draagt denk ik mede bij aan de mooie foto's naast de kennis en kunde van Dennis of Marijcke natuurlijk.

Peter
Vond het al zo'n lange buis, maar het statief verklaart idd een en ander!
Foto's van die Fluelapass zijn skitterend! Je zou bijna omdraaien en hem nog een keer doen.
Leo, jij had toch een website?
Mooi tochtje. Ik heb de Fluelapas een maand later van de andere kant gedaan, alle sneeuw was inmiddels weg, net als de zon. Het zag er in de motregen een stuk minder fraai uit dan op jullie foto's, maar het blijft een mooie pas.
Vanochtend al de foto's gezien. Nu het filmpje. Prachtige beelden. Bikkels. Zeker het kijken waard.
Ik vind het wel eng dat Dennis de Stelvio af gaat met een camera in zijn hand. Ik hoop toch nog meer filmpjes van hem te zien. En Marijcke is zeker geen koukleum!
Erg mooie foto's ! De stelvio mn blijft een schitterende pas die al een tijdje op ons" nog te doen " lijstje staat.


Ben
ben huve schreef:Erg mooie foto's ! De stelvio mn blijft een schitterende pas die al een tijdje op ons" nog te doen " lijstje staat.


Ben
Dan is het wel raadzaam om even op het weer te letten voordat je gaat.
Naar aanleiding van dit topic even gezocht naar "Stelvio" en kwam toen op deze site
http://jpeg.popso.it/webcam/webcam_onli ... ive_11.jpg

groet, Joop
Zelf heb ik begin juni de route in omgekeerde richting gefietst. Toen lag er nog meer sneeuw op de Fluela :) . Wonderbaarlijke ervaring. Mooier dan de Stelvio, maar dat zou ook aan de mist en de ijsregen op de top van de Stelvio kunnen liggen.

Terugkeren deed ik met de trein over de Bernina en Albulapas. Ook een ervaring op zich want die treinritten zijn UNESCO-werelderfgoed
Allemaal bedankt voor de complimenten.

@Travelmaster Pman heeft het al gezegd. In de koker zit inderdaad het statief. Zo kan ik hem heel snel pakken zonder snelbinders of andere bandjes los te maken. Ik moest van mijn fietsenmaker (en medefilmer) vaker een statief gebruiken en dit was mijn oplossing hiervoor.

@willem.m Niet veel last van motorrijders gehad. Alleen op de Stelvio was het iets drukker maar die reden vrij rustig omhoog.

De Fluelapas was ook de favoriet van Marijcke. Hij is ook erg mooi en goed te doen. Mijn favoriet was de Gavia pas. Daar is het lekker rustig en een mooie smalle weg. Je komt er bijna alleen wielrenners tegen en het uitzicht is geweldig. Er zitten wel een paar erg steile stukken in. De Stelvio is ook mooi maar als je vanuit Bormio komt fiets je het laatste stuk langs de elektrischiteitsmasten was het natuurgevoel geen goed doet.

@HansvanderVeeke Geen paniek. We hebben goede hydraulische remmen en als je vanuit stilstand gelijk begint te remmen is het goed te controleren. En mijn toestel hangt met een riem om mijn nek zodat ik hem snel los kan laten om met 2 handen te remmen.
Dennis & Marijcke schreef:In juni 2012 zijn we van Zagreb naar Zürich gefietst met een tussenstop in Venetië. [...] Op onze website staan wat foto's en de video van deze fietstocht.
...Gé-weldig beeldmateriaal. Meer dan prachtig in elkander gezet. Een totaal 'live'-beeldverslag met prachtig uitgekozen achtergrondmuziek. Andermaal, een pracht docu. Dit geldt ook voor de mooie foto's... d=
@PierreS Erg leuk om je enthousiaste reactie te lezen. Bedankt voor de complimenten!
Net zoals de Amerika reis, opnieuw heel vakkundig in elkaar gezette video en foto's. Heel knap werk!
Wat een feest om jullie foto´s en film te bekijken.