Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Salt Lake City & Yellowstone tijdens Eclipse - Forum Wereldfietser

Salt Lake City & Yellowstone tijdens Eclipse

Tocht USA 2017 rondje Salt Lake City, Yellowstone, Grand Tetons, Flaming Gorge, Dinosaur, Salt Lake City tijdens de eclipse.

Afbeelding
Malad City

Afbeelding
Eclipse in Rexburg

Afbeelding
Yellowstone

Afbeelding
Gardiner

Afbeelding
Morning Glory

Afbeelding
Grand Tetons

Afbeelding
Kemmerer

Afbeelding
Lonetree

Afbeelding
Flaming Gorge

Afbeelding
Dinosaur

Afbeelding

Afbeelding
Vernal

Afbeelding
Guardsman pass


Voor meer foto's zie:
https://photos.app.goo.gl/rmw6HSbfacNKeT0z1

en de eclipse:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vXMAphM1jk8&lc[/youtube]
Prachtig die dorre landschappen met structuren in de bergen. Wat vond je zelf het mooist?
Utah is altijd mooi. Yellowstone was te druk en te gemaakt.
Flaming Gorge en de Grand Tetons waren (na de eclipse) wel het hoogtepunt.
willem.m schreef:Prachtig die dorre landschappen met structuren in de bergen. Wat vond je zelf het mooist?
Jaloers maar blij dat ik op het juiste moment in 1999 ergens bij Verdun in het veld stond: Ik heb zo'n vermoeden 8)
Leon schreef:
willem.m schreef:Prachtig die dorre landschappen met structuren in de bergen. Wat vond je zelf het mooist?
Jaloers maar blij dat ik op het juiste moment in 1999 ergens bij Verdun in het veld stond: Ik heb zo'n vermoeden 8)
Er zijn in het verleden slechtere momenten denkbaar op die plek.

Hans
Geweldige foto's. Wonderlijke kleuren bij Morning Glory.

Hans
Een mooie fietstocht zo te zien met schitterende natuur, schitterende fotoserie.

De route lijkt vrij veel over asfalt te lopen, was dat goed te doen?

Niet al te veel geluk met banden lijkt het, opmerkelijk die stukken tape op de achterband...
Wegen waren voornamelijk verhard en rustig. Alleen in yeĺlowstone was het heel erg druk en.de weg tuusen vernal en heber city vervelend druk (de 40). Vooraf hadden we meer onverhard ingepland (o.a. de onverharde weg tussen alpine en la barge). Die dag was het weer wat onaantrekkelijk en er is verder niets op dat stuk, qua dorpjes of nederzettingen. De weg loopt daar ook weer naar 2800 meter en het alternatief was niet veel verder om met wel om de 50km een dorpje, dus veel aantrekkelijker.

Rondom west yellowstone hebben we wel wat backroads gepakt. Dat ging iets langzamer dan gepland dus qua tijd zouden we mogelijk ook wat te krap uitkomen.

De 40 tussen vernal en heber city hadden we ook niet gepland maar door wat onverwacht malleur met de banden kwam dat beter uit. Door een nietje hadden we last van een lekke band. Deze hadden we vervangen door een te kleine binnenband. Deze is gaan schuiven waardoor de hele buitenband aan een kant beschadigd is geraakt met rare scheuren, schuifsporen (Schwalbe big apple). We hebben getracht dit op te lossen met gorilla tape zowel aam de.binnenkant als de buitenkant, maar kwamen te laat achter dat het door een te kleine binnenband was veroorzaakt. Om de 50 km ging de band lek, maar gelukkig hield de gerepareerde binnenband het langer uit.
In heber city konden we in een goede fietsenzaak een prima alternatief vinden voor de buitenband. Meestal hebben we een reserve vouwband bij ons maar voor de usa dachten we deze niet nodig te hebben. Het waren ook de allereerste lekke banden met de schwalbe big apples.
Deel 1 van onze fietstocht door Amerika. Op jacht naar de eclips en een impressie van Yellowstone National Park.

Het reisverslag en de rest van de filmpjes zijn te vinden op mijn site:
Afbeelding

Voor de kaartenfreaks is er ook een verslag met veel kaartjes op Ride with gps site: 8)
https://ridewithgps.com/ride_reports/29 ... g-usa-2017