Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Over the hill - Forum Wereldfietser

Over the hill

Afgelopen herfst heb ik een bikepackingtrip gemaakt door de Alpen en verder Italie in.

Hier mijn eerste poging om tot een wat bredere reisfilm te komen:

https://vimeo.com/248763972
Mooi, nog aardig wat sneeuw op de Etna.
Wauw. Ik ben erg onder de indruk! Mooie plaatjes, maar ook goed kleurgebruik en afwisseling. Die kwebbelende Italianen in de stad, de klim door de sneeuw met het tegenlicht, de herfstzon in het algemeen... Echt heel goed gedaan. En volgt er nog meer? (want je hebt een paar maanden gefietst, toch?)
[moderator]Zinloze bijdrage verwijderd. [\moderator]
Dank voor de complimenten. Er komt nog meer, Willem, maar hoeveel en wanneer, ik heb geen idee... In totaal 8 weken weg geweest en dit filmpje van 5 minuten beslaat de laatste 5 weken. Het tempo van de muziek ligt hoog, en dan is er heel veel beeldmateriaal nodig om tot een goed eindresultaat te komen.

@~Piet Pelle Verleden keer ook al.
WoW Marc, je hebt jezelf overtroffen. Erg mooi! Kleur, muziek, beelden...
De gimble shots zijn inderdaad super cool!
Tot zaterdag!
Prachtige film. De lat is weer hoger gelegd. Veel inspiratie opgedaan. Dank je wel.
Wauw wat mooi zeg!
Marco Meijerink schreef:Prachtige film. De lat is weer hoger gelegd.
Pffff, zeg dat wel zeg. Prachtige beelden.
Ik heb ervan genoten!
[moderator] Zinloze bijdrage verwijderd. Dit is de derde keer dat deze gebruiker een waarschuwing heeft. Hij gaat dus voorlopig even in de ban [\moderator]
Prachtige beelden en mooie muziek. Chapeau!
Het lijkt wel of je de beelden bij de muziek hebt uitgezocht.
Aan het eind van het filmpje (in de sneeuw) lijkt het alsof iemand andsers de beelden heeft opgenomen, of had je toevallig ook nog een drone bij je?
Wat me verder opvalt is dat de film niet in de tijd is opgenomen, dat maakt het voor mij wat rommelig, ondanks de mooie beelden.
Fantastische beelden, respect voor al het werk dat je hieraan moet hebben gehad. 1 Kritische vraag: zeiden die twee wandelaars op 2:26 nog wel goedendag nadat ze als een haas opzij waren gesprongen?
Erg mooi gedaan Marc. :)
Ook erg onder de indruk van je mountainbike-capaciteiten...:) 8)

Vraagje hoe film je jezelf, van voren af genomen?
Statief aan de fiets gemonteerd?

Knap gedaan :D in ieder geval, zowel filmen als fietsen: Chapeau. :oops:

Dirk H
Nogmaals iedereen bedankt voor de reacties.

Op mijn helm zit een draaiende boom met aan de voorzijde een actiecameraatje. Zo kan ik mezelf van voren filmen en lijkt het soms of er een drone met me mee vliegt. Voor wat betreft het niet chronologisch monteren: dat is een lastige keuze geweest. Je kunt zo veel meer afwisseling aanbrengen in een film, maar wel met als nadeel dat het voor de kijker misschien wat lastiger te volgen is. Die moet zich dan eigenlijk gewoon laten meevoeren door de beelden en de muziek, zonder zich al te vaak af te vragen waar ik nu precies op welk moment ben

@Arnob. De bewuste wandelaars ben ik stapvoets gepasseerd. Ze hoefden niet opzij te springen. Hier het onbewerkte materiaal:
https://www.youtube.com/watch?v=X7PCNDJvYZI
In zijn algemeenheid geld: omdat een Gopro een enorm grote beeldhoek heeft, lijkt de snelheid op de beelden veel hoger dan deze in werkelijkheid was.
@Alma: dank voor je toelichting (en ik hoorde de groet!)
Fantastisch gedaan, meer van dit !
Leuk! Ik heb ervan genoten.

Jurgen
Wauw, het lijkt wel of er een professioneel filmteam met jou is meegereisd, wat een kwaliteit waar weinigen aan kunnen tippen! Dit behoort tot de top van mooiste films ooit in deze Forum.