Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eindelijk voorjaar! - Forum Wereldfietser

Eindelijk voorjaar!

Man, wat hebben wij een lange koude winter meegemaakt. Waar ik woon, bloeien de krokussen en narcissen nu pas, wat normaal in februari gebeurt. Op 21 maart lag er nog ijs in de sloten.... Als het regende, lag er ook veel modder op de wegen veroorzaakt door de tractoren. Waterkoude winden. Vaak thuis gezeten of de auto vaker gebruikt dan normaal. Op 2 april vorig jaar fietste ik in Zuid-Limburg en Wallonië bij stralend zonnig weer met 22 graden!
Nu de weergoden ons gunstig zijn, heb ik vandaag mijn Focus-fiets uit de schuur tevoorschijn gehaald. De hele fiets lag onder 'n laagje stof en de banden waren bijna leeg. Met een sopje van Driehoek-zeep de fiets schoongemaakt; alles nagekeken en banden weer opgepompt; smeren waar nodig, de bidon met schoon water gevuld.
Wielerkleding aangetrokken, maar nog wel met een windjack eroverheen. Het wilde hier nog niet boven de 13 graden komen, maar eindelijk zonnig weer! Alleen die venijnige zuidoostenwind Beaufort 4 à 5. Ik heb vanmiddag zo'n 40 km rondgetoerd. Morgen nog iets warmer.... Wég met de winter, ga vaker lekker fietsen!

Afbeelding
Ik heb vanmiddag een rondje bollenvelden gemaakt Hillegom,Lisse.
Harde koude Z.O wind ,maar de bollenvelden komen wel in bloei

Dirk
Hier ook een mooi rondje maar de 2e helft was de polderwind snoeihard tegen.

Morgen maar zorgen dat ik de 2e helft de wind in de rug heb :)
Vanmorgen waren de tuin en het dak van de tuinkamer nog wit.
Wim schreef:
vr 06 apr, 2018 21:05
Vanmorgen waren de tuin en het dak van de tuinkamer nog wit.
Hier lag vanmorgen ook een dun ijslaagje op het gras en dakpannen. Maar ik ben pas na 14.00 uur vertrokken voor een tochtje als bovenvermeld. Eerst nog wat getuinierd en huishouden gedaan.
Hier een tochtje Amsterdam-Hoorn gemaakt, en daarbij gemerkt dat het met windkracht 5 op de IJsselmeerdijk zelfs als je hem praktisch in de rug hebt nog steeds voelt als tegenwind :oops: . Maar heerlijk om weer in de volle zon te kunnen fietsen!
Leuven-Boom-Leuven gedaan, 90km. Heerlijk weertje als je de wind van je lijf kon houden.
Van maandag tot donderdag ga ik van Aken naar Luxemburg, benieuwd of we de beloofde 20 graden gaan meemaken. Ik hoop het heel hard. Niet alleen vond ik de winter nogal guur, ook de herfst was niet veel soeps met teveel regendagen naar mijn zin. Wonderlijk hoe dat prille groen weer frisse moed geeft. 😊
Perfect weer voor een lange rit. 2 graden bij de start om 08.30uur. Brrrr. Rondje om Nationaal Park Kalmthoutse Heide gefietst. Compleet gesloopt thuisgekomen na 141 kilometer. :D
FB_IMG_1523087252242.jpg
Dat is een erg fraaie lantaarnpaal Martin, zo zie je ze niet vaak meer.
jeroen_ schreef:
za 07 apr, 2018 12:08
Dat is een erg fraaie lantaarnpaal Martin, zo zie je ze niet vaak meer.
Je ziet die lantaarnpalen wel vaker op historische plekken. De foto is in Aduarderzijl genomen met het witte Waarhuis op de achtergrond. https://nl.wikipedia.org/wiki/Aduarderzijl
Meneer Zwijn schreef:
za 07 apr, 2018 08:38
Leuven-Boom-Leuven gedaan, 90km. Heerlijk weertje als je de wind van je lijf kon houden.
Van maandag tot donderdag ga ik van Aken naar Luxemburg, benieuwd of we de beloofde 20 graden gaan meemaken. Ik hoop het heel hard. Niet alleen vond ik de winter nogal guur, ook de herfst was niet veel soeps met teveel regendagen naar mijn zin. Wonderlijk hoe dat prille groen weer frisse moed geeft. 😊
Van Aken naar Luxemburg is een mooie route. Hier het weerbericht (het is wel in het Noors, maar wel goed betrouwbaar). https://www.yr.no/sted/Tyskland/Nordrhe ... arsel.html
Je kunt bovenaan de site bij Søk etter sted.... ook andere plaatsnamen invoeren en klik links op Langtidsvarsel.
Ik gebruik dit vaak voor ik naar mijn molen in Kolham ga.
Ik heb met de racefiets tussen Amerongen en Rheden gefietst: heuvel op en af. Heerlijk, zeker ook door het perfecte weer. Ik heb vele fietsers gezien, niet alleen op de weg maar ook op de overvolle terrassen. Hopelijk houdt het mooie weer nog een tijdje aan.
Ik ben net even gaan kijken in Wallonië, in Visé. Ook daar is het prachtig fietsweer van het kortebroeken met een zomershirtje-type. Je kunt nu weer normaal op de Maaswestoever onder de vernieuwde spoorbrug door, maar de brede autoracebrug - N618 - over het Albertkanaal naar de Halembaye is nog dicht en dat kon nog wel eens een tijdje duren.
Ik wou vandaag effe naar Winsum fietsen (22 km retour) met een boekenbon op zak naar de boekenzaak naast molen 'De Ster'. Maar daar was een drukte van jewelste: veel wegafzettingen, politie, verkeersregelaars, ambulances, begeleidingswagens (met verschillende kentekenplaten) met reservefietsen op het dak, een helicopter in de lucht. Veel renners door de straten. Naast de bieb een grote met vlaggen en wielershirts versierde podium met enorme beeldschermen en enkele ronde-missen. Hier was de finish van een wielerwedstrijd. Maar daar weet ik niets van af.
Martin E. van Doornik schreef:
za 07 apr, 2018 13:21
Meneer Zwijn schreef:
za 07 apr, 2018 08:38
Leuven-Boom-Leuven gedaan, 90km. Heerlijk weertje als je de wind van je lijf kon houden.
Van maandag tot donderdag ga ik van Aken naar Luxemburg, benieuwd of we de beloofde 20 graden gaan meemaken. Ik hoop het heel hard. Niet alleen vond ik de winter nogal guur, ook de herfst was niet veel soeps met teveel regendagen naar mijn zin. Wonderlijk hoe dat prille groen weer frisse moed geeft. 😊
Van Aken naar Luxemburg is een mooie route. Hier het weerbericht (het is wel in het Noors, maar wel goed betrouwbaar). https://www.yr.no/sted/Tyskland/Nordrhe ... arsel.html
Je kunt bovenaan de site bij Søk etter sted.... ook andere plaatsnamen invoeren en klik links op Langtidsvarsel.
Ik gebruik dit vaak voor ik naar mijn molen in Kolham ga.
Ik kan je de tip geven om op die site de taal in Engels te zetten, dat is waarschijnlijk makkelijker voor de meesten die dit forum lezen:
https://www.yr.no/place/Germany/North_R ... ml?spr=eng
Gisteren een stukje Nederlad gezien waar we nog niet zo bekend mee waren: de Brabantse Wal. Vanuit de StayOkay bij Bergen op Zoom naar het zuiden door de bossen, mooi glooiend landschap. Terug langs de dijk van het Rijn-Schelde-kanaal, langs de sluizen, open landschap met af en toe de mogelijkheid de dijk op te klimmen en aan de andere kant het natuurgebied Markiezaadsmeer te bekijken. Het aantal vogels iel me tegen. Was het te winderig? Ik weet het niet.
Door naar Bergen op Zoom. Op de Grote Markt genoten van een late lunch. Na een stadswandeling van een uurtje weer op de fiets, door de buitenwijken van BoZ (grappige architectuur, veel fietspaadjes met weinig autoverkeer) en de grote weg oversteken om weer in de bossen en het kleinschalige, glooiende landschap van de Brabantse Wal terecht te komen. Langs kleine weggetjes terug naar de Jeugdherberg, wat gedronken, fietsen weer achterop de auto en een uurtje rijden naar huis.
Het is een gebied dat we wel wat uitgebreider willen verkennen, we denken over het Hemelvaartsweekend.
O ja, de basis van ons fietstochtje was deze pdf van de VVV
Polling schreef:
zo 08 apr, 2018 08:28
Gisteren een stukje Nederland gezien waar we nog niet zo bekend mee waren: de Brabantse Wal.[/url]
Dan kan ik je het rondje om de Kalmhoutse Heide aanbevelen. Op sommige plekken in het park waan je je in Afrika en verwacht je om de bocht een leeuw of giraffe tegen te komen...
rockhopper schreef:
zo 08 apr, 2018 02:12
Ik kan je de tip geven om op die site de taal in Engels te zetten, dat is waarschijnlijk makkelijker voor de meesten die dit forum lezen:
https://www.yr.no/place/Germany/North_R ... ml?spr=eng
Er is weinig verschil tussen het Noors of Zweeds met het Engels. Dit dankzij de invasie van de Noormannen naar West-Europa, waarbij ook Engeland en Ierland. Neem nou 'by' wat dorp in het Zweeds betekent. In Engeland vind je veel plaatsnamen die op 'by' eindigen. Een mes heet knife en in het Zweeds is dat kniv. Een boom is tree en in het Zweeds is dit trä (de ä spreek je uit als ee) en ik kan zo wel veel meer opsommen.
Vandaag nog beter weer dan vrijdag (vooral weinig wind nu). Was weer een heerlijk rondje :)

En weer 29km langer dan m'n vorige "record" met deze fiets ;)
Vandaag op mijn niet-elektrisch ondersteunde woonwerkverkeerfiets bijna 100 km gefietst. Eenderde van dit aantal om met collega's mee te doen aan de terrassenversie van de Verbeeten Challenge, en tweederde voor de heen- en terugreis. Leuk tochtje door het mooie Brabantse land, waar het leven goed is.