Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Dresden naar Roermond in 15 beelden - Forum Wereldfietser

Van Dresden naar Roermond in 15 beelden

Afgelopen herfstvakantie fietste ik van Dresden naar Roermond.

Ditmaal een rechttoe-rechtaan fietstochtje met niet al te spannende foto's. Maar ik wilde ze toch met jullie delen. Een uitgebreid reisverslag vind je hier, het fotoalbum staat hier, en de track kun je hier downloaden.

Hieronder als teaser enkele foto's:

1. Dresden: Fris ontwaakt uit de Flixbus, kiekje van de kerk, en gaan met die banaan!
Afbeelding

2. De Elbe-route: Super relaxt fietsen - kan ik alvast oefenen voor later op de eBike 8)
Afbeelding

3. Schnitzel & Bier: Na een flixnacht en hele dag fietsen gaat deze maaltijd er goed in
Afbeelding

4. Herfst anno 2018: Met 25 graden Celsius fietsen tussen de bontgekleurde bomen
Afbeelding

5. Erzgebirge: Op de grens van Duitsland en Tsjechië is het uitzicht prachtig
Afbeelding

6. Prebuz: Op een strogele hoogvlakte in Tsjechië
Afbeelding

7. Kamperen: Ontwaken op een vrijwel verlaten camping - Niet erg gezellig
Afbeelding

8. Thuringerwald: Fietsen door oude spoortunnel ter afwisseling van de best wel saaie Rennsteig
Afbeelding

9. Wenigenlupniz: Kitsche foto van Oost-Duitse woonblokken in het avondlicht
Afbeelding

10. Netratal: Hier in Oost-Hessen is het prachtig fietsen op verkeersluwe wegen
Afbeelding

11. Waldkappel: Herrenhaus Junkerhof, een aardig optrekje uit 1580
Afbeelding

12. Jagershutten: Je ziet ze in Duitsland in alle soorten en maten
Afbeelding

13. Edersee: Door aanhoudende droogte verliest het jaarlijks twee miljard liter water
Afbeelding

14. Keulen: Een wonder dat de Dom de oorlogsbombardementen heeft doorstaan
Afbeelding

15. Hambach: De grootste bruinkoolmijn van RWE en een enorm gat in de grond
Afbeelding
...foutje
Jeetje wat een feest, het derde mooie reisverhaal op dewereldfietser.nl Kan niet waar zijn maarre 8) .... Jipieeee! Thanxs Willem!
Heerlijke foto’s!
Niet lummelen, maar fietsen!
wat een leuk fietsidee, mooie foto’s én goed verhaal!
Mooie beelden :D
Dank je, mooie foto's. Welke camera heb je gebruikt?
Mooi verslag, leuk om wat foto's uit Raad plaatje! topic te zien.

Een straf schema inderdaad, dan merk je snel dat je in de herfst fietst en niet in de zomer.
Ik vind fietsen in het donker in Nederland best iets hebben maar in onbekend gebied is het een stuk minder.
ErikB81 schreef:
za 15 dec, 2018 19:58
Dank je, mooie foto's. Welke camera heb je gebruikt?
Thanks!
...
Een Sony a6000 en mijn mobiel.
Leuk verslag met beelden die typerend zijn voor de oudewijvenzomer van dit jaar. Geelbruine velden en lege stuwmeren trof ik zelf ook aan, toen ik in september en oktober door het Teutoburgerwoud, langs de Harz en in de Eifel fietste. 's Ochtends vroeg soms nog met lange broek, donsjack en handschoenen aan, maar enkele uren later slechts in korte broek en luchtig hemdje.

Een rit met de nachtbus (kun jij slapen tijdens zo'n rit?) en dan gelijk 121 km fietsen is iets dat ik voor mijn veertigste ook wel gedaan heb, om dan 's avonds geradbraakt in de slaapzak te kruipen...
keesswart schreef:
zo 16 dec, 2018 14:48
Een rit met de nachtbus (kun jij slapen tijdens zo'n rit?) en dan gelijk 121 km fietsen is iets dat ik voor mijn veertigste ook wel gedaan heb, om dan 's avonds geradbraakt in de slaapzak te kruipen...
Precies, met de nachttrein naar Basel (toen die nog reed) was al erg genoeg.
De enige echte bonus was - zeker als je in Basel Badisch al uitstapte - dat je heel vroeg, voor de ochtendspits, Basel al uitfietste. Nadeel daarvan was wel weer dat je al best een eind gefietst had voordat de Konditorei open ging, met een beetje pech was het dan al een Patisserie.
Wel weer een bonus dat je dan de aanstaande nacht al met een "alpien" koe-bel-geluid de verloren slaap kon inhalen.

BSM
keesswart schreef:
zo 16 dec, 2018 14:48
Een rit met de nachtbus (kun jij slapen tijdens zo'n rit?) en dan gelijk 121 km fietsen (...)
Ja hoor. Oordopjes in, hoofdband over de ogen, opblaasbaar kussentje tegen het raam, en slapen maar. Ik heb denk ik netto wel een uur of 5-6 geslapen. Ik had voor een paar euro extra wel een plek geserveerd vooraan in de bus, en het hielp dat er niemand naast me kwam zitten.
Bridgestone SM schreef:
zo 16 dec, 2018 14:58
keesswart schreef:
zo 16 dec, 2018 14:48
Een rit met de nachtbus (kun jij slapen tijdens zo'n rit?) en dan gelijk 121 km fietsen is iets dat ik voor mijn veertigste ook wel gedaan heb, om dan 's avonds geradbraakt in de slaapzak te kruipen...
Precies, met de nachttrein naar Basel (toen die nog reed) was al erg genoeg.
Daarin kon ik prima slapen, mits ik in een couchette kon liggen en een slaappilletje had geslikt.
Bridgestone SM schreef:
zo 16 dec, 2018 14:58
De enige echte bonus was - zeker als je in Basel Badisch al uitstapte - dat je heel vroeg, voor de ochtendspits, Basel al uitfietste. Nadeel daarvan was wel weer dat je al best een eind gefietst had voordat de Konditorei open ging, met een beetje pech was het dan al een Patisserie.
Daarom stapte ik altijd in het hoofdstation van Bazel uit. Daar was een terras waar je om 7 uur 's ochtends verse croissants met goede koffie kon krijgen :wink:
Hint: Tijd voor een apart topic over nachtelijk vervoer van/naar de fietsbestemming? :wink:

Zie ook viewtopic.php?t=32342.