Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Italië 2020 - Forum Wereldfietser

Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Italië 2020

Fietstocht in 2020 vanuit Heerlen door Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Italië en weer terug

Afbeelding
Moezel bij Trittenheim

Afbeelding
Mooie onverharde fietsroutes in Duitsland

Afbeelding
Teufelstisch nabij Kauserslautern

Afbeelding
Stukje door Zwitersland bij de Bodensee

Afbeelding
Arlbergpas in Oostenrijk

Afbeelding
Timmelsjoch vanuit Sölden

Afbeelding
Timmelsjoch afdaling naar Italië

Afbeelding
Sankt Martin in Passeier, Alto Adige, Italië

Afbeelding
Predazzo, Passo di valles, Dolomieten Italië

Afbeelding
Agordo, Dolomieten Italië

Afbeelding
Forno di Zoldo, Dolomieten Italië

Afbeelding
Achensee, Oostenrijk

Afbeelding
Achensee, Oostenrijk

Afbeelding
Mautstrasse Vorderriß - Wallgau, Karwendel

Afbeelding
Garmisch-Partenkirchen, Duitsland

Afbeelding
Onverharde doorsteek Wildsteig, Duitsland

Afbeelding
Schloss Neuschwanstein, Duitsland

Afbeelding
Donauwörth, Duitsland

Afbeelding
Rheinradweg, Duitsland

Voor meer foto's zie:
foto's
Voor de route zie:
route
Mooie tocht geweest! Ook bij Daun geweest zo te zien :)
ja, inderdaad geïnspireerd door jouw raadje plaatje van de Dronketurm.
Mooie foto's! Het ziet ernaar uit dat je een leuke en afwisselende tocht gehad hebt.
Prachtige onderneming.
Hier ben ik toch een beetje jaloers op nu we het hebben moeten doen binnen de landsgrenzen.
Vergt m.i. wel een pittige voorbereiding en een paar stevige kuiten.
Voorbereiding viel wel mee. Ik had al van te voren de belangrijkste punten bedacht.
Met behulp van Brouter vind je de leukste weggetjes in Duitsland.
Belangrijkste was de campings op fietsafstand uit te zoeken.
Onderweg af en toe de route aangepast met name door het weer. Zo is een leuke route door Appenzell vervangen door de makkelijke bodensee route, en een leuke omweg via Neuschwanstein/ Karwendel toegevoegd.
Prachtige tocht en mooie foto's! Een snelle rekensom leert me dat je gemiddeld 100+ km per dag hebt gefietst. In de bergen met bagage en kamperen is dat niet niks.
Dat klopt, gemiddeld 100,9 km. In de bergen was het gemiddelde wat lager (rond de 80 km). Gemiddeld tussen de 1000 en 2000 meter hoogteverschil per dag. 1 dag vanwege de regen niet gefietst. Het werd al snel vroeger donker dus kon ik minder lang doorrijden. Op het einde daarom ook wat meer de vlakkere routes genomen.
Mooie tocht en op de Timmelsjoch een stuk warmer dan toen wij daar fietsten (zie dit topic onderaan).
Wij hadden over een week ook nog even die kant op willen gaan. O.a. de Grossglockner Hochalpenstrasse staat nog op mijn verlanglijstje. Die zou ik bij voorkeur met zo min mogelijk motormuizen willen delen, dus moet het in het laagseizoen gebeuren maar wel voor de wintersluiting. Dat gaat dit jaar niet meer door, omdat de provincie waar we wonen van zowel Duitsland als België een rode kaart heeft gekregen.
Hierbij nog een filmpje van de tocht



De afzonderlijke filmpjes zijn te volgen op mijn kanaal:
Fietstocht 2020
@berg fietser: Mooie tocht, Het was een genoegen het filmpje te bekijken. Thx.

Jan
Hierbij nog een uitgebreid verslag met alle video's

Fietstocht tijdens Corona door Duitsland, Zwitserland, Italië en Oostenrijk 2020