Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 156 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Sonny schreef:
do 24 sep, 2020 08:30

Het frame is dacht ik uit 2015 dat ik lang als weekend fiets in gebruik had, en nu na enkele jaren pas inzet waar hij voor bedoeld is.
Da's een lange aanloop geweest ;)

Fraaie fiets zeg! Was dit de eerste trip dan ook?
Jurr schreef:
do 24 sep, 2020 08:58
Sonny schreef:
do 24 sep, 2020 08:30

Het frame is dacht ik uit 2015 dat ik lang als weekend fiets in gebruik had, en nu na enkele jaren pas inzet waar hij voor bedoeld is.
Da's een lange aanloop geweest ;)

Fraaie fiets zeg! Was dit de eerste trip dan ook?
Wel eerder een tripje mee gemaakt, dat wel. Maar pas sinds deze zomer als off road fiets hier en in Frankrijk.
Ik gebruikte eigenlijk altijd mijn gravelbike voor on- en off-road tripjes. Maar omdat ik nu mtb parcours ging verkennen ging dat niet meer werken.

Vroeger was de fiets uitgerust met een Shimano Alfine naaf, trouwens.
Sonny schreef:
do 24 sep, 2020 09:32

Vroeger was de fiets uitgerust met een Shimano Alfine naaf, trouwens.
Multifunctioneel frame (-:

Niet bij de naafversnellingen willen blijven met een Rohloff dan, in plaats van de derailleurs die er nu op zitten?
Jurr schreef:
vr 25 sep, 2020 10:25
Niet bij de naafversnellingen willen blijven met een Rohloff dan, in plaats van de derailleurs die er nu op zitten?
Waarom zou een mens in hemelsnaam naafversnellingen willen :twisted: :wink: :?:
Grandonneur schreef:
vr 25 sep, 2020 18:33

Waarom zou een mens in hemelsnaam naafversnellingen willen :twisted: :wink: :?:
Als men magnetisch wordt aangetrokken door alles wat modder is en daarnaast ook nog eens te lui is om schoon te maken. ;)

En/of incapabel in het afstellen van derailleurs ;)

Onder andere ;)
Jurr schreef:
vr 25 sep, 2020 10:25
Sonny schreef:
do 24 sep, 2020 09:32

Vroeger was de fiets uitgerust met een Shimano Alfine naaf, trouwens.
Multifunctioneel frame (-:

Niet bij de naafversnellingen willen blijven met een Rohloff dan, in plaats van de derailleurs die er nu op zitten?
Ik hou van sleutelen en vind het niet erg een beetje schoon te maken. Dat gecombineerd met lagere kosten (instap tenminste) en de wat minder fraaie gewichtsverdeling bij een met Rohloff uitgeruste fiets, heeft een derailleur als logisch gevolg.
Grandonneur schreef:
vr 25 sep, 2020 18:33
...
Waarom zou een mens in hemelsnaam naafversnellingen willen :twisted: :wink: :?:
Ik zou het omdraaien:
Waarom zou een mens in godesnaam derailleurversnellingen willen :twisted: :wink: :?:
Beetje toeren in Italië deze week met de Méral en de Roy Thame:

Afbeelding
willem.m schreef:
vr 25 sep, 2020 19:28
Ik zou het omdraaien:
Waarom zou een mens in godesnaam derailleurversnellingen willen :twisted: :wink: :?:
omdat derailleurs coole dingen zijn.
Grandonneur schreef:
za 26 sep, 2020 20:26
willem.m schreef:
vr 25 sep, 2020 19:28
Ik zou het omdraaien:
Waarom zou een mens in godesnaam derailleurversnellingen willen :twisted: :wink: :?:
omdat derailleurs coole dingen zijn.
Net zoals een dropbar dus. Minder controle, geen ergo-handvatten mogelijk, moeilijk hard kunnen remmen... (zie de Thorn brochure ;))

Maar staat wel 10 keer mooier op een fiets ;)
Minder controle? Minder hard kunnen remmen? Pardonnez? Ik deel die ervaring toch niet.
Shadow schreef:
ma 28 sep, 2020 05:49
Minder controle? Minder hard kunnen remmen? Pardonnez? Ik deel die ervaring toch niet.
Minder breed stuur, en hard remmen kan alleen als je je handen onderin de beugels hebt (wat meestal niet het geval is).

Heel wat jaren met zowel een dropbar als een flatbar gereden en die bevindingen kloppen imho wel. Neem niet weg dat een dropbar (naast de looks :D ) ook voordelen hebt :)
Mja ik rij met een racestuur van 56 breed en hard remmen gaat prima bovenop, maar in afdalingen moet je gewoon je handen in de beugels houden voor de veiligheid. Als je van de bovenkant van de remgrepen af zou schieten :shock:
Shadow schreef:
vr 02 okt, 2020 06:18
Mja ik rij met een racestuur van 56 breed en hard remmen gaat prima bovenop, maar in afdalingen moet je gewoon je handen in de beugels houden voor de veiligheid. Als je van de bovenkant van de remgrepen af zou schieten :shock:
56 cm is wel heel breed (zijn ook niet veel leveranciers hiervoor). Normaal is 44 vaak de max en bij gravelbikes onderaan ietsjes meer.

In een afdaling idd altijd onderin de beugels.
Komen er wel steeds meer, Nitto maakt ze voor Velo-Orange, Funn maakt ze, Ritchey gaat ook steeds breder - nu tot 50cm.

Ik zat deze week weer in de buurt van Essen iig voor cursus;
IMG_20200927_200235_832.jpg
Was blij dat ik hem weer bij had, zondag aangekomen hier, lekker nog een rondje gefietst, net de 70km/u niet aangetikt in een afdaling 8)
Screenshot_20201002-080031_Strava.jpg
Shadow schreef:
vr 02 okt, 2020 08:01
Komen er wel steeds meer, Nitto maakt ze voor Velo-Orange, Funn maakt ze, Ritchey gaat ook steeds breder - nu tot 50cm.
Helaas nog geen deelbare sturen in die maat ;). VNT gaat maar tot 44. een paar cm breder zou voor mij een al heel wat betere maat zijn.

Ritchey zou waarschijnlijk mijn keuze zijn voor een niet-deelbaar stuur (maar dan moet ik flink investeren in Rohbox e.d.).

Wel merk fiets is het ook alweer wat je hebt? Met 70km/h afdalen, dan moet de fiets wel een veilig gevoel geven :). Een lange wielbasis scheelt al heel veel wat dat betreft.
Fedor schreef:
vr 02 okt, 2020 09:07

Ritchey zou waarschijnlijk mijn keuze zijn voor een niet-deelbaar stuur (maar dan moet ik flink investeren in Rohbox e.d.).
In Duitsland kom je ze gebruikt wel 'ns tegen, scheelt soms best wel met de nieuwprijs. Met een beetje mazzel ligt 'ie op de terugweg van Shadow ;)

Fedor schreef:
vr 02 okt, 2020 09:07

Met 70km/h afdalen, dan moet de fiets wel een veilig gevoel geven :).
Doet die van jou dat niet dan...?
Jurr schreef:
vr 02 okt, 2020 09:42
Doet die van jou dat niet dan...?
Ik ben nog niet veel verder gekomen dan iets boven de 50. Fiets loopt op rails maar het voélt wel heel snel (hangt natuurlijk ook van de staat van het wegdek en de breedte af).

Bij de Vulkaneifel-MTB-marathon was er één echt heel fraaie en snelle afdeling (op een onverharde weg), maar bij de scherpe bocht op het eind stond wel een ambulance klaar (en die bleek nodig ook) ;)
Fedor schreef:
vr 02 okt, 2020 10:22

Ik ben nog niet veel verder gekomen dan iets boven de 50. Fiets loopt op rails maar het voélt wel heel snel (hangt natuurlijk ook van de staat van het wegdek en de breedte af).
Groot gelijk, lekker binnen je eigen grenzen blijven. (-:

Fedor schreef:
vr 02 okt, 2020 10:22

Bij de Vulkaneifel-MTB-marathon was er één echt heel fraaie en snelle afdeling (op een onverharde weg), maar bij de scherpe bocht op het eind stond wel een ambulance klaar (en die bleek nodig ook) ;)
Rij je dat ook met je Koga? (-:
Een tweedehands stuur om vervolgens met 70km/h af te dalen zou mijn optie niet zijn. Sowieso zijn dit soort snelheden niet verstandig. Al te vaak gevaarlijke situaties meegemaakt: toch een auto uit straatje van rechts hoewel ik op een voorrangsweg reed, toch een tegemoetkomende auto terwijl ik dacht dat de weg helemaal vrij was, klapband voor door oververhiite velgen (remblokje op, metaal op metaal :D ) en dit jaar bij een fietscollega over 50 cm losgescheurde velgrand met klapband tot gevolg.