Additionally, paste this code immediately after the opening tag: de wereldfietser in kleur - Forum Wereldfietser

de wereldfietser in kleur

Daar steek de postbode "ons" tijdschrift in de bus.

Een woord: wat mooi al die kleuren. :wink:
PERSBERICHT
MAASTRICHT INGELIJFD DOOR VLAANDEREN (EINDELIJK)
Aangezien ik net het blad De Vakantiefietser binnenkreeg is kennelijk besloten om Maastricht in te delen bij Vlaanderen. Ik zie dat dan maar als een compliment, dank! Ik ben benieuwd of ik lid mag blijven van de WF of ook administraitef moet emigreren :wink:
Groeten vanuit het buitenland!
Leon
Vandaag in m'n brievenbus ontvangen. Heel mooi. Een blad waardig genoeg om in grotere oplagen ook in de kiosken geplaatst te worden. Dit is een blad wat de lange afstand fietser aanspreekt Iets meer gepaste reklame aan trekken en de werledfietser kan zich "rijk" rekenen.

Wim
Ook vandaag viel de Wereldfietser op onze deurmat. Is effe wennen, want ik was altijd tevreden over de zwart-witte versie van ons verenigingsorgaan.
Het nieuwe blad leunt qua koppen wel een beetje op ANWB-Kampioen. Die laatste voelt eerlijk gezegd wat "kouder" aan dan de oudere Kampioens. Maar dankzij de kleuren in de WF kunnen wij de details op de foto's beter onderscheiden!
Martin E. van Doornik schreef:Maar dankzij de kleuren in de WF kunnen wij de details op de foto's beter onderscheiden!
Ik heb een oud en een nieuw blad tegelijk onder de scanner gelegd, gescand op 1200 dpi, wat geschoven, teruggebracht naar 600 dpi en zo kun je dus zien dat de zwartwitdruk inderdaad altijd erg scherp is geweest.
Leon
Afbeelding
Peter_m schreef:Daar steek de postbode "ons" tijdschrift in de bus.

Een woord: wat mooi al die kleuren. :wink:
Doorgebladerd & weggeflikkerd, ik vind het bagger :shock:
wat heerlijke opsteker voor de mensen die hierin tijd hebben gestoken :evil: (en ja, dit is cynisch bedoeld)

argumentatie????

Hoewel ik geen kleurfan van het eerste uur ben kan ik niets anders zeggen: Maaike bedankt :!: :!: :!:
Ik heb me graag laten overhalen.

@Leon: Maastricht lag toch al in Vlaanderen??? :lol:
m-gineering schreef:Doorgebladerd & weggeflikkerd, ik vind het bagger :shock:
Oeps Marten, je hebt erg veel krediet opgebouwd op dit forum, maar dit kan je niet maken.
Ik vind het in elk geval heel geslaagd.
jim
Klagen is heel makkelijk!
Vooral als jezelf (nog) geen hand hebt uitgestoken (aan het blad of binnen de Vereniging). Sommige klagen over de organisatie van tochtjes, om het maximum aantal mensen, om de lengte van de tochten én om de nieuwe vormgeving van het blad. Jammer....want overal steekt een hoop werk in van jawel...VRIJWILLIGERS. Gelukkig zijn er ook mensen die niet klagen en het werk waarderen of ze het nu mooi/goed vinden of niet. Dat zijn de mensen die ik opzoek binnen de vereniging.

Ik heb hem welliswaar nog niet gezien omdat ik een paar dagen buiten de deur ben...maar Maaike en alle anderen die het nieuwe tijdschrift hebben mogelijk gemaakt. Bedankt!


Blanche
Het nadeel is steeds aan internet communicatie, dat het moeilijk is om cynisme en realisme uit elkaar te halen.

Zelfs met icoontjes.

Maar goed, zelf heb ik het blad nog niet gezien, op zich heb ik geen voorkeur kleur of zwart wit, het is beide gewenning denk ik. Het zou leuk zijn om af en toe wat zwart wit foto's in het nieuwe blad te zien verschijnen.

Over andere stijlkenmerken kan ik me niet uitlaten, al had ik 'toen' wel een lichte voorkeur voor het kleinere formaat, vanwege het formaat.

Groeten

Willem
Leon schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Maar dankzij de kleuren in de WF kunnen wij de details op de foto's beter onderscheiden!
Ik heb een oud en een nieuw blad tegelijk onder de scanner gelegd, gescand op 1200 dpi, wat geschoven, teruggebracht naar 600 dpi en zo kun je dus zien dat de zwartwitdruk inderdaad altijd erg scherp is geweest.
Leon
Ik ben grafisch vakman en heb (tot voor kort) 39 jaar in drukkerijen gewerkt. Net zo lang als ik wereldfietser ben!
De zwart-wit foto's worden uit rasterpuntjes opgebouwd. Full-colour foto's bestaan daarentegen uit vier lagen rasterpuntjes, bedrukt in black, cyan, magenta en yellow. Daarbij zijn de rasterhoeken respectievelijk 45°, 75°, 15° en 90° (15° en 75° zijn ook mogelijk). Vandaar de mindere scherpte. Op exclusieve drukwerken, zoals glossy folders van autofabrikanten, worden zeer fijne rasterpuntjes gebruikt, maar is zowat onbetaalbaar voor onze WF-vereniging. Het is daarbij een uiterst secuur werk voor de offsetdrukker, want met fijne rasterpuntjes zo dicht bij elkaar bestaat de risico dat de drukinkt gaat dichtlopen. "Verzopen raster" noemen wij dit.
En het rode ringetje op de schouder van de man in kleur op de voorgrond wordt door een vuil stofje in de drukrollen veroorzaakt. Wij noemen dit een "spanjool". Dus pers stopzetten, rollen en offsetplaat schoonmaken en weer verder drukken!
Mijn compllimenten.
Ik vind dat het een prachtig blad wat gemakkelijk en prettig leest is geworden.
Leon schreef:PERSBERICHT
MAASTRICHT INGELIJFD DOOR VLAANDEREN (EINDELIJK)
Aangezien ik net het blad De Vakantiefietser binnenkreeg is kennelijk besloten om Maastricht in te delen bij Vlaanderen. Ik zie dat dan maar als een compliment, dank! Ik ben benieuwd of ik lid mag blijven van de WF of ook administraitef moet emigreren :wink:
Groeten vanuit het buitenland!
Leon
Leon, jij woont toch aan de Nederlandse kant van de Maas
Ik ben eerlijk gezegd wat teleurgesteld. Ik vind de typografie moeilijk leesbaar, en ik vind de lichtblauwe pagina's wat rommelig. Het belangrijkste is dat ik deze keer ook een groot inhoudelijk bezwaar heb, en wel tegen de themabijdragen over kleine reisorganisaties. Wat we hier in het redactionele gedeelte krijgen voorgeschoteld zijn reclamestukjes geschreven door de reisorganisaties zelf, keurig voorzien van aanhalingstekens aan het begin en het eind, maar toch. Bij special interest tijdschriften zie je dit soort vermenging van reclame en redactionele bijdragen wel vaker, maar dat is ook precies de reden waarom bladen als [i]Fiets [/i]bij mij de deur niet inkomen. Dit is gewoon geen echte journalistiek.
Wim
bert sitters schreef:
Leon schreef:PERSBERICHT
MAASTRICHT INGELIJFD DOOR VLAANDEREN (EINDELIJK)
Aangezien ik net het blad De Vakantiefietser binnenkreeg is kennelijk besloten om Maastricht in te delen bij Vlaanderen. Ik zie dat dan maar als een compliment, dank! Ik ben benieuwd of ik lid mag blijven van de WF of ook administraitef moet emigreren :wink:
Groeten vanuit het buitenland!
Leon, jij woont toch aan de Nederlandse kant van de Maas
Toch krijg ik het Vlaamse blad. Kennelijk is hier van hogerhand iets weggegeven wat eigenlijk niet weggegevan had mogen worden. Maar ach, dat doen ze in Den Haag ook wel eens.
Ik drink straks in ieder geval fier een pintje!

Marten E van Doornik bedankt voor de explicatie!

Enne, Blanche en Marten G bel elkaar eens op. Marten heeft namelijk {understatement}wel eens{/understatement} iets gedaan voor de club, maar vanavond heeft hij zichzelf wellicht bedorven knollen voorgezet?
Gegroet,
Leon
Leon schreef:Enne, Blanche en Marten G bel elkaar eens op. Marten heeft namelijk {understatement}wel eens{/understatement} iets gedaan voor de club, maar vanavond heeft hij zichzelf wellicht bedorven knollen voorgezet?
Gegroet,Leon
Leon ik weet dat Marten erg actief is.......het gaat me hier over het geven van kritiek op vrijwilligers werkzaam bij de WF in het algemeen, waar ik me aan stoor. Zie de haakjes en meerdere activiteiten Leon!!!!!
Marten gaat hier wat mij betreft te ver. En opbellen hoef ik hem niet want verder mag ik hem best wel heel erg :wink:
Mooi blaadje op de deurmat. Ik heb de kleur altijd gemist. Hoera voor de Wereld-Vakantiefietser!
Ennuh, positief ingestelde mensen leven langer. Ik vind bijvoorbeeld bagger erg mooi. Vooral wanneer er van die kleuren zichtbaar zijn. (Smiley niet nodig)
Loes.
Marco Meijerink schreef:wat heerlijke opsteker voor de mensen die hierin tijd hebben gestoken :evil: (en ja, dit is cynisch bedoeld)

argumentatie????
Ik begrijp best dat heel veel mensen hier heel veel energie, moeite en liefde in hebben gestoken, maar ik vind het doodzonde.

Ik denk dat de hoop van een tijdschriftenmaker is dat je het blad uit de wikkel scheurt, dat het je pakt en dat je het onmiddelijk wil gaan gaan lezen. Het oude blad had dat voor mij, dit blad wekt alleen maar irritatie op. Doorgebladerd en weggeflikkerd, klinkt misschien hard maar is wel mijn reactie.

Het oude blad viel onmiddelijk op, als je de bus leeghaalde, dit blad wijkt niet af van de andere junk met flyers en kwam pas bovendrijven bij het sorteren van de post. Die voorsprong heb je dus al gratis uit handen gegeven
0-1

Ik vind de cover ergerlijk. Door de witte band aan de rechter zijde lijkt het blad kleiner dan het is en pak je makkelijk verkeerd als je niet scherp kijkt.
0-2

Het oude blad straalde rust uit en daar ging je voor zitten. Dit is een kakefonie met ADHD: snel snel snel!
0-3

Ik zie weinig koppen die uitnodigen tot lezen, maar nogmaals terugkijkend kan ik dat wel reconstrueren: ik herken de toonzetting van de 'advertorials' en blader direkt verder, de irritatiemeter automatisch ophogend. Andere koppen (lichtgeel op wit tussen lichtblauwe streepjes, zal wel design zijn) eisen extra inspanning aan de zijde van de lezer. Maar dan is de toon al gezet
0-4

De vormgeving van de advertenties hebben de makers niet in de hand, maar in kleur vallen de verschillen in esthetische kwaliteit, zeker als je ze naast elkaar zet, nog meer op.
0-5

resumerend: ik vind het nieuwe blad in tegenstelling tot de zw versie qua presentatie en toonzetting niet consistent met hoe ik de vereniging ervaar.
Ik vind het een verbetering.
Over lay-out kun je discussiëren. Wat mij betreft is de keus aan de vrijwilligers die hier hun tijd in stoppen.
De kleurenfoto's vind ik veel mooier en informatiever dan de zwart-wit foto's.
En ik denk dat er inhoudelijk geen wijzigingen zijn. Qua tekst zal er hetzelfde in een zwart-wit versie hebben gestaan.

Maar goed, dat is mijn mening.
Over smaak kun je inderdaad legitiem van mening verschillen, en aan discussie daarover heb ik zelf geen grote behoefte. Een discussie over advertorials is wat mij betreft iets anders. Ik weet niet wat de achtergrond hier is. Ik weet niet of ervoor betaald is, of dat het gewoon een soort redactionele luiheid was. Maar wat het dan ook geweest is, ik vind dat we dit niet moeten hebben in ons tijdschrift. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar een feitelijke toelichting van de kant van de redactie: wat is de status van deze pagina's?
Wim