Additionally, paste this code immediately after the opening tag: maximum snelheid - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

maximum snelheid

De tovenaar schreef:Het wereldrecord staat trouwens met 268,831 kilometer per uur :shock: op naam van Fred Rompelberg.
Ja, maar dat is achter een auto en zonder bagage....
:lol:
Rond de 50km/h helling af in midden Zuid/Midden-Limburg
87 km/u
Jaren geleden.
Ergens in Noorwegen tijdens een afdaling een fjord in. Zonder bagage.
In Frankrijk uit de sneeuw van de Pyreneeën rijdend: 79 km/u. Met bagage.
Voelde het steeds warmer worden. Het enorme lawaai van de wind. De focus ver weg. Als een streep. Als door een tunnel.
Op mijn Koga mountainbike. Zonder helm. Conti Town & Country banden. Zonder angst. Zonder flauw idee wat er fout kon gaan.
Zou het nu niet meer durven.
niko
65 km/u met de mountainbike en mountainbikebanden. Trillen! Ik had wel bijgetrapt om die snelheid te kunnen halen, verder reikt de hoogste versnelling niet ...
61km/u op een zwaar geladen Koga WT, op een helling in de Schotse hooglanden (afdaling naar Glen Lyon komende vanuit Glen Lochay, echte aanraders trouwens, deze twee prachtige valleitjes in de buurt van Loch Tay).
Van de zomer in Zwitserland 70km/u in de stromende regen gereden, zonder helm, asfalt, fiets zonder klikpedalen, geen bagage op audaxfiets.
Of het mijn snelste afdaling was dat weet ik niet - het was wel; de spannendste. Een paar jaaar geleden zijn we als gezin de Maloja pas afgedaald. Bovenop wat sneeuw en vooral hagel, en benedenaan de zuidelijke zon (daar gingen we ook voor). Ik op de tandem met een grote bagagekar erachter, en mijn zoontje van toen acht jaar als stoker achterop de tandem. Mijn dochter van tien op haar eigen fiets aan mijn wiel. Mijn vrouw durft niet snel af te dalen, dus bleef achter. Af en toe moesten we stoppen om de velgen van de tandem te laten afkoelen. Topsnelheden waren zo'n 55 km, en dan in de haarspeldbochten ineens weer heel veel langzamer. Heel spannend, en de kinderen hebben genoten. Ik had het volste vertrouwen in mijn dochter die zoiets met uiterste concentratie kan doen. Het was daarmee echt teamwerk.
Zoonlief leek aanvankelijk roekelozer te worden dan zijn zus, maar dit voorjaar in de Ardenen (hij was nu zelf bijna elf) wilde hij zelf niet harder dan 45 km.
Wim
Ik lees hier verschillende dingen: plat (op piste) haalde ik één keer 43 op de 400 m sprint (als ik dan merk dat er iemand zegt dat ze/hij nooit sneller dan 45 wil :shock:) Op uurrit (ja weer wedstrijd) rijd ik meestal een 37 a 38 km.

Maar snelheid haal je niet plat en zonder bagage. Mijn persoonlijk record: deze zomer in het Eifel gebergte (Duitsland): 83 km/u en dat ging goed, tot de ene bocht: tegen net geen 50 uit de bocht gegaan.
Gelukkig rij ik op een ligfiets: dan val je van niet zo hoog. Na het spoelen van de wonden, het rechttrekken van de trapper en een nachtje rust ben toch nog verder gefietst (om 60 km verder een trein te kunnen nemen naar huis).

Mireille
90 km/u op de MTB-tandem met Fat Alberts op een korte maar zeer steile afdaling in de buurt van Gite La Bergerie (Franse Alpen). Onderaan de helling was een zijweg, maar daar stond iemand om te zien of er verkeer aan kwam. Even verderop liep de weg weer omhoog, dus remmen was nauwelijks nodig.
Robertjan schreef:Van de zomer in Zwitserland 70km/u in de stromende regen gereden, zonder helm, asfalt, fiets zonder klikpedalen, geen bagage op audaxfiets.

Oef, met hard 'n helling af te rijden in de regen heb ik slechte ervaringen. Al bij 50 voel ik dat er niet veel moet gebeuren om de wielen te laten slippen. En toen ik die bocht inzette kreeg ik mijn gelijk. Net niet gevallen, maar het achterwiel schoof een stukkie weg. Sindsdien altijd voorzichtig in de regen, nooit harder dan 40.

Het was dan wel op betonplaten, die zijn nogal glad als ze nat zijn!
Op de Holterberg zonder bagage met een ligfiets 89km. Met de vakantiefiets+bagage rem ik meestal terug tot 35km met max. +/- 50km.
Iris-in-Zwolle schreef:
De tovenaar schreef:Het wereldrecord staat trouwens met 268,831 kilometer per uur :shock: op naam van Fred Rompelberg.
Ja, maar dat is achter een auto en zonder bagage....
:lol:
Eens opgezocht, wereldrecord 200 m (zonder achter wagen) ligfiets is 127km/u, werelduurrecord staat rond de 82 km/u (bij de dames).

Trap het maar bij elkaar zou ik zeggen :-)
Wat is het werelduurrecord met Fietstassen zonder voorauto?
70,5km/u Snowdonia in Wales met volbepakking 1998
74km/u Mont Ventoux richting Malaucène 1997

Nu doe ik zo gek niet meer, zeker niet na een val in Praag (1999) tegen ± 40km/u over de kasseien. Met als gevolg het einde van mijn fietsvakantie door een schouder die uit de haak was. :cry:
Ik heb in Zweden een ding op mijn fietsstuur geconstrueerd, bestaande uit een stuk hout met twee hoekijzers. Via een gat in het bovenste hoekijzer kon mijn camera vastgeschroefd worden. Voer op Google Maps de volgende coördinaten in: 59°51'52"N 13°41'02"E (deze kopiëren). Dan zien jullie op het satellietbeeld de plek waar de video is gestart. Het geluid is niet mooi, door het voorwiel over de met grind bedekte asfaltweg en het geluid van de tegenwind. Het hoogteverschil is van 275 meter naar 125 meter, ongeveer 150 meter dus. De snelheid is het hoogst op 50 km/u.

Afbeelding

Kijk op het filmpje hieronder:

http://www.youtube.com/user/Tutemo#p/u/0/ioWOwt_7KLs
Die constructie ziet er overigens wel erg gevaarlijk uit als je ten val zou komen... :shock:
Mijn snelheidsrecord was dit jaar in de afdaling van Tsjechie naar de Donau:
73 km/u volgens de fietscomputer en 71 km/u volgens de gps.

Het was een goed geasfalteerde weg met wat (overzichtelijke) bochten. Onderweg nog een aantal auto's ingehaald.
Vond het niet eng, de fiets (VSF T400) is erg stabiel. Geen geschud zoals met de vorige fiets. Echt kicken.

Fred
JesseL schreef:Die constructie ziet er overigens wel erg gevaarlijk uit als je ten val zou komen... :shock:
Kan kloppen, is toch maar voor een paar kilometer en daar heb ik voor een leuk filmpje wel over. Daarom reed ik niet harder dan 50 km/u terwijl ik op dezefde weg ook 70 haalde. Na aankomst is het ding weer eraf gehaald. Ik fiets daar regelmatig, omdat ik een 2e huis in het Zweedse Sunnemo heb.
99 km/h op de racefiets :( afdaling van de col du glandon richting Allemont
83 km/h met bepakte fiets
Mijn record ligt nog steeds op 78 km/uur, vorig jaar in Canada.
Maar de vijf lange kilometers naar beneden met een gemiddelde snelheid van rond de 70 op de weg van Calama naar San Pedro de Atacama was toch ook wel prachtig.
Wel zere armen trouwens... :wink:
Groetjes uit San Pedro en fijne feestdagen iedereen.
Ali en Son :D