Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2 boeken mee te nemen: WELKE DIT JAAR?? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

2 boeken mee te nemen: WELKE DIT JAAR??

Het beste fietsboek dat ik ooit las, was 'Memoirs of a Geisha' van Arthur Golden. In oktober in mijn eentje onderweg naar de Shetland-eilanden, was het 's avonds na het eten en voor het slapen gaan, in mijn droge tentje, onder genot van een kopje thee met chocola en whiskey, hét moment van de dag. Moet ik er wel bij vertellen dat ik toen onlangs een lange reis naar Japan had gemaakt.

Mijn top 5 voor nu:
• De Alchemist - Paulo Coelho
• De Kabbalist - Geert Kimpen
• Into the wild - Jon Krakauer
• Het leven uit een dag - A.F.T. van de Heijden
• Iemand, niemand en honderdduizend - Luigi Pirandello

Het beste fietsboek: Met fiets en tent naar de oriënt - Gerard Monnink
Uit de tijd dat fietsen nog echt een avontuurlijk sprookje was.
En het leukste is natuurlijk wanneer je een boek leest wat zich afspeelt in het land waar jij op dat moment fietst.
Pedalero schreef:.... maar neuzelt vooral op een briljante manier op de vierkante millimeter.
Briljante omschrijving! :)
HansvanderVeeke schreef:Ik mag onderweg (maar ook thuis) graag reisverhalen lezen. De boeken/verhalen van Bruce Chatwin vind ik altijd erg mooi. Ze zijn goedkoop en als pocket te krijgen. Absolute toppers (voor mij) zijn The Songlines en In Patagonia.
Als aanvulling hierop wil ik het boek 'Australie op blote voeten' van Marlo Morgan ook nog noemen. (Engelse titel: Mutant message Down under). Een vrouw die haar 'aardse' bezittingen achterlaat (lees: ze worden verbrand) en meegaat op een 'Walk-about'.
Helaas werd dit boek nogal controversieel door de Aboriginals ontvangen. Toch heeft het veel indruk op mij gemaakt...
Het beste boek van het afgelopen jaar:
'De eenzaamheid van de priemgetallen' van Paolo Giordano
en nog een leuke 2e:
'Het kleine meisje van meneer Linh' van Philippe Claudel.

Voor mijn reisje ga ik overstappen op de dwarsliggers, vooral voor het gemak om liggend in de tent te lezen :-)
HansvanderVeeke schreef:Helaas werd dit boek nogal controversieel door de Aboriginals ontvangen.
Dat vind ik nogal zwak uitgedrukt. De Aboriginals hebben altijd gezegd dat mevrouw Morgan het verhaal volledig uit haar duim gezogen heeft. Uiteindelijk schijnt ze dat ook toegegeven te hebben.

Afbeelding

Gerd
GerdC schreef:
HansvanderVeeke schreef:Helaas werd dit boek nogal controversieel door de Aboriginals ontvangen.
Dat vind ik nogal zwak uitgedrukt. De Aboriginals hebben altijd gezegd dat mevrouw Morgan het verhaal volledig uit haar duim gezogen heeft. Uiteindelijk schijnt ze dat ook toegegeven te hebben.

Afbeelding

Gerd
Mee eens. Ik denk dat mijn 'helaas' niet op zijn plaats was.
Toch heb ik toen erg genoten van het boek. 'Ignorance is bliss' in dit geval...