Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstocht in Engeland gaat niet door - Forum Wereldfietser

Fietstocht in Engeland gaat niet door

Op dit moment zijn wij druk doende om van de wisselwoning naar onze pas gerenoveerde woning terug te verhuizen. Ik dacht, alles gaat goed. Maar bij het uitpakken van de spullen, welke op drie plaatsen waren opgeslagen, is een groot deel van onze kleren weg. Zowel van mij als van mijn vrouw. Ook mijn mooie fietskleding is weg. Mijn Rabobank-outfit en mijn knickerbocker met bijbehorende kousen. Alleen mijn fietshelm, racefietshandschoenen, regenkleding, Karrimor-zijtassen en fietsgereedschappen zijn er nog wel. Wij hebben nog maar weinig kleren over. Het is vier maanden geleden dat wij oude kleren apart hebben gezet voor de bekende Humana-kasten. Een reconstructie leerde ons dat zowel oude kleren als goede kleren wel apart, maar in dezelfde grote blauwe zakken zijn gedaan. Jullie raden het al: misschien loopt een of ander Haïtiaan met mijn fietskleding ergens mee rond.
Het komt erop neer dat mijn vrouw niet meer aanspreekbaar is en ik kan mijn fietstocht in Engeland (strart 27 mei a.s.) nu wel vergeten, alles is nu geannuleerd.
Kun je voor 27 mei niet nieuwe fietskleding kopen? :?
Een groot deel van je kleren is weg. Dat lijkt me erg vervelend. Dom, maar vervelend.
Even naar de Hema, C&A en Perry sport en je loopt er weer bedekt bij voor weinig.

Hoezo "kan ik mijn fietstocht nu wel vergeten" en hoezo "mijn vrouw is niet meer aanspreekbaar"? Ik begrijp er niks van.
per pb
....het belangrijkste heb je toch nog? De REGENKLEDING...???!!!!!
:oops: :oops: :P
en zo te horen dondert en bliksemt het thuis ook...... :cry:
dus pak je fietsie en weg is weg..... :) :arrow: :|
of zeg dat je in Haiti je kleding gaat zoeken....en ze zal je daar niet kunnen vinden tussen al die tenten.. :oops:
ik heb nog wel een rabobank shirt in de aanbieding!
Wat een 'bijzonder' verhaal weer Martin!
Niet piepen maar gewoon met nieuwe spullen op pad gaan. Komt de crisis thuis mischien ook weer ten goede. FF uit elkaar :wink:

Je hebt vast wel weer een oude foto van die ' bekende Humana-kasten' voor ons. Want ik ken ze namelijk niet.
Blanche schreef:Wat een 'bijzonder' verhaal weer Martin!
Niet piepen maar gewoon met nieuwe spullen op pad gaan. Komt de crisis thuis mischien ook weer ten goede. FF uit elkaar :wink:

Je hebt vast wel weer een oude foto van die ' bekende Humana-kasten' voor ons. Want ik ken ze namelijk niet.
Humana-kasten zijn dingen die men bij iedere supermarkt kan aantreffen, waar men oude kleren kan deponeren voor mesnen in de derde wereld. Omdat wij midden in de verhuizing zitten (keuken en badkamer zijn nog niet klaar) is er nu geen tijd om nieuwe kleren te kopen voor mijn fietstocht over amper anderhalve week....
Zo zie ik eruit als ik op fietsreis ben en daar voel ik me uiterst prettig in. En die dingen zijn haast niet meer te vinden. Ik heb die speciale broek ooit nieuw gekregen van een bevriende Veluwse boswachter, maar hij is inmiddels overleden.

Afbeelding
Ik moet zeggen, het is een prachtige out-fit. Stukken mooier dan een rabo-shirt in ieder geval en al het andere lycra spul, waar ik mijzelf maar al te graag aan schuldig maak in verband met het comfort. Maar dat terzijde.

Fietsen doe je om het fietsen, en niet om wat je aanhebt. Koop een koersbroekje van 30 euro. Een shirtje van 20 en gaan met die banaan. Daar geen tijd voor hebben kan haast niet waar zijn: het hoeft niet meer dan een half uur te duren.
Ik begrijp ineens veel beter waarom je vrouw niet meer aanspreekbaar is! :shock:
En Lars is dus net terug uit Kaapstad. Hij fietst altijd in Hema-shirtjes en zo...
(misschien mag je het overkopen voor een prikkie....), maar ja, je geeft niet gauw kleding weg die je lief is, en waar je alle leed en vreugde mee gedeeld hebt.... :cry:
dus op naar de dichtstbijzijnde HEMA! Oja,..en Halfords verkoopt ook wielerkleding (vind men).... :oops:

Succes!

Prachtige foto trouwens!!!! Straks reageert hans Klok nog - the fastest magician ever- http://www.hansklok.nl/nl/
en dan zit je zo in een nieuwe ouderwetse outfit!

(en nou niet verder mailen - tenzij het je adres is - ) dan kun je nog wat kopen...of wij kunnen je het overbodige opsturen....en dan heb je misschien een kar nodig om alles mee te krijgen.... :P )
Martin E. van Doornik schreef: Het komt erop neer dat mijn vrouw niet meer aanspreekbaar is en ik kan mijn fietstocht in Engeland (strart 27 mei a.s.) nu wel vergeten, alles is nu geannuleerd.
Vreemde beslissing, want als je je ergens weer in deze stijl in nieuwe spullen kunt steken is het Engeland. :D

Afbeelding
Marten, hij is goed!
Krulsnor, pijp en een wat groter voorwiel ;) en het is af.
Het heeft zeker stijl.
Is dat een oer... pijp of een kartonnetje exotaprik dat je daar voor je mond houdt? 8)
Lijkt een watermeloenpijp !
Mijn computer was tot vijf minuten geleden een week lang off-line, omdat er in het pas gerenoveerde huis, waar wij nu terug ingetrokken zijn, nog zoveel moet gebeuren met het herinrichten. Mijn computer staat op zolder tijdelijk op een oude kastdeur als tafelblad.
Ik heb toegegeven een lieve en temperamentvolle vrouw. Als ik mijn leven zou overdoen, wil ik haar nog steeds hebben. Ik ken haar al sinds 1965.
Dat zij een tijdje niet aanspreekbaar is, is omdat een deel van haar mooie kleren ook weg zijn. Maar een paar dagen later is zij weer ontdooid en zij heeft nog zelf erop aangedrongen dat mijn fietstocht in Engeland toch wel doorgaat! :D Maar door de verdwenen knickerbocker en Rabobank-outfit is mijn voorpret nog erg minimaal. Ik heb inmiddels per internet een koersbroek en een Italiaanse regenboogtrui gekocht en ontvangen. Maar koersbroeken hebben grote nadelen: geen broekzakken waar ik altijd (links) mijn zakdoekje, pen en kam en (rechts) mijn portemonnee instop. Plus het totaal ontbreken van een gulp met ritssluiting. Kan een vent niet meer eventjes achter de struiken een plasje doen....
Ik zal kijken of ik iets moois in Engeland kan kopen, alleen op een zaterdag. Maandagmorgen vaar ik al terug van Harwich. Zal wel niet goedkoop zijn. Het was chaotisch om tussen de verhuisdozen mijn fietsspullen terug te vinden. Alleen een fietspompje heb ik nieuw moeten kopen. Morgen trainen!
Mooi dat je toch gaat!

Je kunt je spullen toch gewoon in de achterzakken van je shirt stoppen? Een plasje doen gaat ook prima met een koersbroek. Dat materiaal is rekbaar genoeg om ver genoeg naar beneden te trekken terwijl je je broek aanhebt. Beetje voorover buigen en gaan met die banaan. :wink: Als profs vanaf hun fiets kunnen plassen, zal het jou achter een bosje ook wel lukken.

Even de knop om zetten, focussen op het gebied waar je heen gaat, de mooie tochten die je gaat maken, dan is de voorpret zo weer op vol niveau. Veel plezier!
Het ergste als ik jouw verhaal zo lees, is dat je je knickerbocker kwijt bent. Enerzijds, omdat er misschien herinneringen aan verbonden zijn, anderzijds omdat hij jou gewoon fijn zit. Die herinneringen liggen nu bij Humana, danwel in Haiti en daar doe je niets meer aan. Daar zul je je dus bij neer moeten leggen hoe moeilijk dat ook is. Maar: een nieuwe knickerbocker moet toch te vinden zijn, ook al zal het niet makkelijk zijn. Is dat geen fietsreis waard?
Pedalero schreef:Je kunt je spullen toch gewoon in de achterzakken van je shirt stoppen?
Zeer riskant om je portemonnee met Visa- en bankpasje in de achterzakken van je wielerstrui te stoppen zonder ritssluitingen die mijn knickerbocker wel had! Die doe ik dan wel in mijn stuurtas.
Die knickerbocker heb ik aan mijn vorig jaar overleden vriend Jan Osnabrugge uit de Veluwe te danken. Hij had een sterke gewoonte om zich dagelijks in "Alpenstijl" te kleden en op straat droeg hij altijd een Allgäuer Lodenhut (hoed, zie foto onder). In zijn kleerkasten kwamen gewone kleren niet eens voor! Alleen een mooie Zwitserse wollen trui met mooie siermotieven en aangenaaide metalen eldelweissen heb ik van hem nog. Jan ging vaak met z'n vrouw op vakantie naar de bergen, meestal Zermatt en omgeving, om daar van de natuur te genieten en stevige wandelingen maken. Thuis keek hij uitsluitend naar Duitstalige zenders op TV en de woonkamer was in de stijl van jachttaferelen ingericht met hertengeweien, Beierse bierpullen, koekoeksklokken, meubelen in eikenbladmotieven gesneden, foto's van de Alpennatuur, en zo veel meer.
Hij wist adressen waar dit soort kleren te krijgen was. Eén telefoontje en hij haalde het zo voor mij op. Ik betaalde wel hoor. Geen probleem, altijd joviaal.

Afbeelding