Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ortlieb komt met nieuw ophang systeem - Forum Wereldfietser

ortlieb komt met nieuw ophang systeem

Wow Mario, dit is wel interessant. Het lijkt in deze vorm al lichter dan het bestaande systeem (heeft er al iemand iets over gewichten gevonden?), maar met een aangepaste drager moet er door de integratie nog meer gewicht bespaard kunnen worden. Het lijkt precies datgene mogelijk te maken waarover we het hier een tijdje terug hadden. Dit wordt vast vervolgd.
Wim
Het was al een tijdje geleden aangekondigd en ook al een keer op dit forum ter sprake gekomen.
Alleen Ortlieb stelt op hun site: "De clou van dit speciaal voor kantoor- en stadstassen ontwikkelde systeem......"
Dus wanneer beschikbaar voor fietstassen ?
(In mijn oude Agu Quorum tassen hield ik het niet meer droog deze zomer, dus tijd voor iets anders en dat is dit systeem wel handiger dan QL1 of QL2 lijkt me)
Gr.
Kees
Je kunt ook stellen dat je het gewicht verplaatst. Het blijft nmm hetzelfde, je hebt er nu alleen wel een andere uitdaging bij, als ik eens besluit een andere tas mee te nemen zit daar op de drager wat in de weg, en als ik de tas op een andere fiets mee wil nemen kan ik zeker een tweede bevestigingsset aan gaan schaffen.
Leuk geprobeerd en er is zeker over nagedacht, volgens mij alleen niet lang genoeg.

Peter