Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tegen de wind in... - Forum Wereldfietser

Tegen de wind in...

Sinds ik terug actiever ben gaan fietsen ben ik ook van
wind tegen gaan houden. Een eerlijkere trainingspartner
is er niet en hij is voor iedereen gelijk. Nu ik meer met
volle bepakking aan het rijden ben voor m'n trip richting
Compostela merk ik toch weer meer nadelen dan voordelen...

Groetjes
Luc
Op den duur moet je daar volgens mij alleen maar voordeel aan overhouden.
multiwgb schreef:Op den duur moet je daar volgens mij alleen maar voordeel aan overhouden.
weg met voortassen, ligstuurtje, spd-pedalen, strakke kleding en stoempen maar! Mooier dan tegenwind bestaat toch niet? Heerlijk die frisse wind in je gezicht en alle inefficiente stoempers voorbij blazen :)
Zorgen dat iemand in je wiel zit:
http://www.wetenschap24.nl/programmas/l ... /7-03.html

Of nog beter, in het een-na-laatste wiel van een groepje, dan vang je het minste wind.
En anders een ligfiets overwegen. 8)
Jaja...ik hoop met mijn bagage-wind-tegen-training op de
racefiets wel wat voordeel te halen. Voortassen zijn al
weggelaten o.a. door tips van Wim. Achtertassen heb ik toch
echt wel nodig om naar Compostela te fietsen.

Luc
Efficicient trainen doe je met een hartslagmeter dat is ook een eerlijke trainingspartner je moet wel eerst het nodige van je lichaam weten en een bepaald programma willen volgen.
Resultaat over een maand of 3.

Of voor-en achter tassen vol met stenen en trappen. :wink:
multiwgb schreef:Of voor-en achter tassen vol met stenen en trappen. :wink:
Of voor- en achtertassen vol met spullen die je (misschien) nodig hebt voor een leuke vakantie en trappen maar!

Gerd
Mijn laatste 70km met tegenwind duurde ruim 7 uur (westelijke kust Sinaï fietsend in noordwestelijke richting)

Doe mij maar lekker wind in de rug 8)
sonali schreef:Mijn laatste 70km met tegenwind duurde ruim 7 uur (westelijke kust Sinaï fietsend in noordwestelijke richting)

Doe mij maar lekker wind in de rug 8)
Is een electrische fiets niets voor je? zonnepaneeltje achterop?
Ik denk dat als je van fietsen houdt je van de wind moet gaan houden, die 2 gaan vaak samen, zeker in Nederland. Ik zie het ook als een goeie trainingspartner.

Ik ben trouwens nieuw hier, is hier ergens een plek om je voor te stellen?
Levi

leukste plek om jou en je partner (lees je fiets) voor te stellen is door er een foto
van te posten in de rubriek "post eens een foto van je vakantiefiets". Hopelijk ben
je handiger dan mij met het posten van de foto's. Ondanks wat raad van forumleden
lukt het mij nog steeds niet. Ik hou niet van PC's (ook al zijn ze handig) en ben gelukkig véél meer fietser en technieker dan ICT-er.

Groetjes
Luc
Tandje lager en doe alsof je een grote berg beklimt.

Rustig en ontspannen vooruit trappen 8)
Doe mij die berg dan maar... :D
Want op dat vlakke tegen de wind in stoempen vind ik maar niets. Dan neem ik liever de bus...
In april 1971 fietste ik van Den Helder naar Harlingen, dus over de Afsluitdijk. Krachtige NO-wind Bft. 8, op een ouwe Locomotief-fiets zonder versnellingen en dat nooit meer.... Was ik 's morgens in Den Helder vertrokken en in Harlingen de laatste boot naar Terschelling genomen. Het eerste wat ik deed was mijn bed in "Hanskedune" opzoeken.
luct4 schreef:Levi

leukste plek om jou en je partner (lees je fiets) voor te stellen is door er een foto
van te posten in de rubriek "post eens een foto van je vakantiefiets". Hopelijk ben
je handiger dan mij met het posten van de foto's. Ondanks wat raad van forumleden
lukt het mij nog steeds niet. Ik hou niet van PC's (ook al zijn ze handig) en ben gelukkig véél meer fietser en technieker dan ICT-er.

Groetjes
Luc
Dank voor je reactie! Ik zal daar eens gaan kijken! Ik heb alleen geen foto´s van mijn fiets maar dat is niet onmogelijk om te maken!

Groeten van levi