Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zou dit door de PVV website tegen de Polen komen? - Forum Wereldfietser

Zou dit door de PVV website tegen de Polen komen?

Het antwoord zit al in de vraag :wink:
Het is trouwens Polen, want ik neem aan dat je staatsburgers van een Oost-Europees land bedoelt. (i.p.v. noord- en zuidpool)
sonali schreef:Het is trouwens Polen, want ik neem aan dat je staatsburgers van een Oost-Europees land bedoelt. (i.p.v. noord- en zuidpool)
Polen is geen Oost-Europees land hoor, maar een Midden-Europees land :wink:
Polencafe schreef:
sonali schreef:Het is trouwens Polen, want ik neem aan dat je staatsburgers van een Oost-Europees land bedoelt. (i.p.v. noord- en zuidpool)
Polen is geen Oost-Europees land hoor, maar een Midden-Europees land :wink:
Tja, daar kan je een hele lange discussie over voeren :wink:
Geografisch midden-, maar politiek Oost-Europees 8)
Michael W schreef:
Polencafe schreef:
sonali schreef:Het is trouwens Polen, want ik neem aan dat je staatsburgers van een Oost-Europees land bedoelt. (i.p.v. noord- en zuidpool)
Polen is geen Oost-Europees land hoor, maar een Midden-Europees land :wink:
Tja, daar kan je een hele lange discussie over voeren :wink:
Geografisch midden-, maar politiek Oost-Europees 8)
Lekker belangrijk. Ik weet heus wel waar het ligt.
Zoals mijn vader al zei (vroeger electricien): je hebt plus- en minpolen. :D :D
De politieke ‘ligging’ van Polen wordt aardig geïllustreerd door de Corruption Perception Index. Deze graadmeter voor corruptie kent landen een cijfer tussen de 1 en de 10 toe. Landen met een clean imago scoren het hoogst. Hoger dan 9 halen alleen Nieuw Zeeland, Denemarken, Finland, Zweden en Singapore. Nederland zit ondanks alle spruitjeslucht met een 8.9 tussen Noorwegen en Australië in; Bourgondisch België met een 7,5 tussen Groot-Brittannië en de Bahama’s. Het laagst scoren Somalië en Noord-Korea met een 1.
Polen zit met een 5,5 op hetzelfde niveau als Zuid-Korea, Kaapverdië (na Botswana het minst corrupte land van Afrika!) en Malta. Van Polens directe buurlanden is Duitsland het braafst met een 8. Andere buren zijn een stuk corrupter dan Polen: Litouwen (4.8 ), Tsjechië (4.4), Slowakije (4), Rusland (2.4), Wit Rusland (2.4) en Oekraïne (2.3). Van alle ‘wodkalanden’ is alleen Estland (6.4) cleaner dan Polen. Ook de ‘knoflooklanden’ Italië (3.9) en Griekenland (3.4) lijken aanzienlijk corrupter dan Polen (de cijfers zijn van 2011, dus nog uit het tijdperk Berlusconi).

Afbeelding

Polen was en blijft een prima fietsland. Zelf fietste ik er al toen Polen nog in het ‘wilde oosten’ lag (zie 1984) en tien jaar na de val van de muur (zie Hanzeroute).