Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tijd voor een surly moonlander - Forum Wereldfietser

Tijd voor een surly moonlander

Als ik poen had kocht ik hem gelijk wat een vet ding zeg!
Afbeelding
Afbeelding

http://surlybikes.com/bikes/moonlander
Zelfde hier, als ik plaats en geld te veel had zou ik ook een fatbike aanschaffen. Lijkt mij gewoon leuk om 's winters in zwaar besneeuwde bossen te gaan rollen of over andere onbegaanbare paden :)
Maar goed, op mijn wishlist staan er boven de fatbike nog een snelle stalen fiets voor op de weg en een normale rigide mountainbike. 't Zal dus nog even duren...
Een mens moet wat te dromen hebben?
Begrijpt u wel.
Zeer zeker :)
Zou trouwens wel eens een testrit willen doen op zo'n fatbike, ben benieuwd hoe dat voelt.
Ze zijn toch wel geweldig. Lijkt me zo gaaf om te rijden.
Wimmert schreef:Als ik poen had kocht ik hem gelijk wat een vet ding zeg!
Wat kost zoiets dan?
2400 euro.

Lijkt me erg gaaf zo'n Moonlander, net als de good old Pugsley, maar ik vind de nieuwe Krampus van Surly ook erg gaaf. 29'er+ (76 mm banden) en door de inbouwbreedtes van voor- en achterwiel eens stuk praktischer dan de Moonlander. En kost maar twee mille. 8) Waarom heb ik nog niet zo'n ding? :idea:
Pedalero schreef:2400 euro.

Lijkt me erg gaaf zo'n Moonlander, net als de good old Pugsley, maar ik vind de nieuwe Krampus van Surly ook erg gaaf. 29'er+ (76 mm banden) en door de inbouwbreedtes van voor- en achterwiel eens stuk praktischer dan de Moonlander. En kost maar twee mille. 8) Waarom heb ik nog niet zo'n ding? :idea:
omdat je over gebaande wegen zo ding niet nodig hebt en het onnodig zwaar fietst.
Pas bij gebieden waar wegen ontbreken en waar enig drijfvermogen nodig is en snelheid geen enkele rol meer speelt, is het a lot of fun.....
zand- en keistranden, moeras, modder, sneeuw, kale zandvlakten en duingebieden, rotsvelden, etc
Grote kogels, titanium, goede lagerafdichtingen en een busje WD40 lijkt me wel een pre :)
http://www.youtube.com/watch?v=ROFteGthjfQ
maar met 60mm kom je ook een heel end natuurlijk :)
Wimmert schreef:moonlander
Haha, lijkt me ook leuk bij het stoplicht :D
Leon
Pedalero schreef:2400 euro.
Dat is misschien inderdaad een beetje veel voor een fiets waar je in Nederland goed beschouwd niet heel veel aan hebt, tenzij je aan de kust woont misschien. Maar het ziet er wel vet uit, zo'n fiets... 8)
nvt
AB schreef:
Pedalero schreef:2400 euro.

Lijkt me erg gaaf zo'n Moonlander, net als de good old Pugsley, maar ik vind de nieuwe Krampus van Surly ook erg gaaf. 29'er+ (76 mm banden) en door de inbouwbreedtes van voor- en achterwiel eens stuk praktischer dan de Moonlander. En kost maar twee mille. 8) Waarom heb ik nog niet zo'n ding? :idea:
omdat je over gebaande wegen zo ding niet nodig hebt en het onnodig zwaar fietst.
Pas bij gebieden waar wegen ontbreken en waar enig drijfvermogen nodig is en snelheid geen enkele rol meer speelt, is het a lot of fun.....
zand- en keistranden, moeras, modder, sneeuw, kale zandvlakten en duingebieden, rotsvelden, etc
Grote kogels, titanium, goede lagerafdichtingen en een busje WD40 lijkt me wel een pre :)
http://www.youtube.com/watch?v=ROFteGthjfQ
maar met 60mm kom je ook een heel end natuurlijk :)
Ik doel eigenlijk op de Krampus. 29'er met 3 inch banden op 50 mm velgen, maar de inbouwbreedte voor is gelijk aan atb/trekking/race (bij een Pugsley/Moonlander is de inbouwbreedte voor 135mm, net als achter). Op de Krampus kun je dus ook een regulier wiel/bandensetje gebruiken. Maar i.c.m. de lange achtervork (446mm) en de brede sloffen kun je ook prima een achterrekje monteren met voortasjes en extreme atb-trails doen. Kennis van mij heeft de Krampus in bestelling en ik ben erg benieuwd hoe dat rijdt. Die 3 inch banden zouden vandaag in het bos al een hoop hebben gescheeld, met een dikke drie uur gerammel over diepgevroren moddersporen.
Pedalero schreef:
AB schreef:
Pedalero schreef:2400 euro.

Lijkt me erg gaaf zo'n Moonlander, net als de good old Pugsley, maar ik vind de nieuwe Krampus van Surly ook erg gaaf. 29'er+ (76 mm banden) en door de inbouwbreedtes van voor- en achterwiel eens stuk praktischer dan de Moonlander. En kost maar twee mille. 8) Waarom heb ik nog niet zo'n ding? :idea:
omdat je over gebaande wegen zo ding niet nodig hebt en het onnodig zwaar fietst.
Pas bij gebieden waar wegen ontbreken en waar enig drijfvermogen nodig is en snelheid geen enkele rol meer speelt, is het a lot of fun.....
zand- en keistranden, moeras, modder, sneeuw, kale zandvlakten en duingebieden, rotsvelden, etc
Grote kogels, titanium, goede lagerafdichtingen en een busje WD40 lijkt me wel een pre :)
http://www.youtube.com/watch?v=ROFteGthjfQ
maar met 60mm kom je ook een heel end natuurlijk :)
Ik doel eigenlijk op de Krampus. 29'er met 3 inch banden op 50 mm velgen, maar de inbouwbreedte voor is gelijk aan atb/trekking/race (bij een Pugsley/Moonlander is de inbouwbreedte voor 135mm, net als achter). Op de Krampus kun je dus ook een regulier wiel/bandensetje gebruiken. Maar i.c.m. de lange achtervork (446mm) en de brede sloffen kun je ook prima een achterrekje monteren met voortasjes en extreme atb-trails doen. Kennis van mij heeft de Krampus in bestelling en ik ben erg benieuwd hoe dat rijdt. Die 3 inch banden zouden vandaag in het bos al een hoop hebben gescheeld, met een dikke drie uur gerammel over diepgevroren moddersporen.
Bij de Krampus raden ze een triple af, 2x10 of 1x10 dus. Laat wel even weten hoe het rijdt, ben ook wel benieuwd. Ideaal voor rondje Schiermonikoog :), eerst door de wetlands en dan over het strand en via de waddenzee weer terug naar de pier :).
Op hun blog (http://surlybikes.com/blog/post/wherein ... _questions) lees ik:

"You can also run a mountain double or triple crank if you like, but you'll be getting into some tire rub in the smaller gears. You can do a couple of things to counter that (same as you would on a Pug with Rolling Darryls, or on a Moonlander). You could live with the marginal amount of suckiness that would bring to your existence, or you could rid yourself of the smaller cogs of your cassette and run some spacers behind the remaining larger cogs. That will give you access to the climbey gears at the expense of the speedy ones. I cannot remember the last time I was in a 44-11, but that's just me."

Dubbel of triple geeft dus evenveel problemen, maar is oplosbaar.
Edit: Surly geeft aan dat er geen problemen zijn met hun eigen Surly MWOD double crank.
Cass rijdt inmiddels ook op een Krampus
http://whileoutriding.com/2012/12/03/su ... tmas-29er/
Nice!

650 euro voor Krampus-frame, velgen en banden bij Singlespeed Central. Maar ja, moet ik mijn Long Haul Trucker na vier seizoenen al in de VUT zetten?
over de krampus bij ss central
ik denk dat het alleen de helft aanbetaling is.
Ah, verkeerd gelezen. Gelukkig maar, hoef ik er ook niet meer over na te denken. :wink:
Wimmert schreef:Als ik poen had kocht ik hem gelijk wat een vet ding zeg!
Ik ben de spelbreker en zou de Vicious Thunderwing kiezen. Net wat mooier en stoerder. :wink:
http://www.viciouscycles.com/frames-thunderwing.php3