Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De leukste kerstcadeautjes... - Forum Wereldfietser

De leukste kerstcadeautjes...

... voor de beginnende vakantiefietser, voor minder dan 25 euro. Wat zijn de echte aanraders in jullie optiek? Mag variëren van onderdelen via accessoires tot kleding wat mij betreft!
Santos flessenhouder, voor het vervoeren van alles wat maar op een fles lijkt. Dus ook een thermosfles!
Een goede fietspomp voor onderweg.. niets irritanter om met zo'n k#@ pompje 5 bar in je band te krijgen..

Multitool, voor de ene keer dat je een schroefje moet aandraaien en/of een spaak of ketting

Zak met tieraps in verschillende lengtes... overal voor te gebruiken.. haalt je McGyver in je naarboven.

Gaffatape. samen met tieraps ben je niet tegen te houden!
Wouter schreef:Santos flessenhouder, voor het vervoeren van alles wat maar op een fles lijkt. Dus ook een thermosfles!
Ja, maar die is 29,95...

... en staat stiekum wel op m'n lijstje!
In die prijscategorie:
- petzl hoofdlampje
- kilometertellertje
- bivakmuts
- kompas
- fotoboek
- SAS-boek
- waterdichte tas (bv bij decathlon: super handig om elektro spullen in te steken bij het doorwaden van rivieren ofzo)
Een cadeaulidmaatschap?
http://www.wereldfietser.nl/lid-worden
Ik weet niet of het kan. ( :idea: )
route boekjes natuurlijk voor voorpret en mooie reizen :!:
of toegang tot de fiets- en wandelbeurs (zelfde reden :) )
bagagenetje
kenben schreef:Een goede fietspomp voor onderweg.. niets irritanter om met zo'n k#@ pompje 5 bar in je band te krijgen..
Voor minder dan 25 euro? Waar?

Carl
Carl schreef:
kenben schreef:Een goede fietspomp voor onderweg.. niets irritanter om met zo'n k#@ pompje 5 bar in je band te krijgen..
Voor minder dan 25 euro? Waar?

Carl
Inderdaad, dat zou ik ook wel willen weten :D ! En dat bagagenetje staat ook op de lijst. Na wat zoekwerk kwam ik ook nog uit op de Next Best Thing (NBT-II). Lijkt me ook best handig voor onderweg?
[/quote]

Inderdaad, dat zou ik ook wel willen weten :D ! En dat bagagenetje staat ook op de lijst. Na wat zoekwerk kwam ik ook nog uit op de Next Best Thing (NBT-II). Lijkt me ook best handig voor onderweg?[/quote]

Dat is wel 1 van de dingen die je onderweg niet nodig hoopt te hebben.
Een Buff sjaaltje is misschien ook nog een idee, misschien voorzien van het WF-logo?

Peter
Pman schreef:
Inderdaad, dat zou ik ook wel willen weten :D ! En dat bagagenetje staat ook op de lijst. Na wat zoekwerk kwam ik ook nog uit op de Next Best Thing (NBT-II). Lijkt me ook best handig voor onderweg?[/quote]

Dat is wel 1 van de dingen die je onderweg niet nodig hoopt te hebben.
Een Buff sjaaltje is misschien ook nog een idee, misschien voorzien van het WF-logo?

Peter[/quote]

Ik hoop onderweg ook geen EHBO-set of bijvoorbeeld een kettingpons, of een extra binnenbandje nodig te hebben, maar dat is geen reden om het maar thuis te laten :D !

Een Buff is een goeie, maar die heb ik sindskort al... jammer.
Exped opblaaskussentje, opvouwbaar bekertje, Primus thermosfles, Sea-to-summit opvouwbare boodschappentas, doosje zeepvelletjes, kompasje, spelletje yahtzee, pakje kaarten, etc.
  • reserve binnenband (zoveel prettiger dan langs de weg te moeten plakken)
  • een fietsbel met kompas
  • een Opinel zakmes, er is ook een mooie met een kurketrekker maar die is denk ik > 25 euro
  • een petfles houder
  • spiegeltje voor op het stuur of aan je helm
  • lichtgewicht / sneldrogende handdoek
  • stel reserve maaltijden (die van globetrotter.nl zijn smakelijk, vooral de toetjes...)
  • superlicht dagrugzakje (sea-to-summit ultrasil, 68 gram)
Marianne schreef:Exped opblaaskussentje, opvouwbaar bekertje, Primus thermosfles, Sea-to-summit opvouwbare boodschappentas, doosje zeepvelletjes, kompasje, spelletje yahtzee, pakje kaarten, etc.
Thermosfles en opvouwbare tas: check! Kompas zit al op m'n bel.
PeterFokkinga schreef:
  • reserve binnenband (zoveel prettiger dan langs de weg te moeten plakken)
  • een fietsbel met kompas
  • een Opinel zakmes, er is ook een mooie met een kurketrekker maar die is denk ik > 25 euro
  • een petfles houder
  • spiegeltje voor op het stuur of aan je helm
  • lichtgewicht / sneldrogende handdoek
  • stel reserve maaltijden (die van globetrotter.nl zijn smakelijk, vooral de toetjes...)
  • superlicht dagrugzakje (sea-to-summit ultrasil, 68 gram)
Opinel zakmes... ga ik eens op googlen... ik heb een gewoon Victorinox model.
Travelmaster schreef:
PeterFokkinga schreef:
  • reserve binnenband (zoveel prettiger dan langs de weg te moeten plakken)
  • een fietsbel met kompas
  • een Opinel zakmes, er is ook een mooie met een kurketrekker maar die is denk ik > 25 euro
  • een petfles houder
  • spiegeltje voor op het stuur of aan je helm
  • lichtgewicht / sneldrogende handdoek
  • stel reserve maaltijden (die van globetrotter.nl zijn smakelijk, vooral de toetjes...)
  • superlicht dagrugzakje (sea-to-summit ultrasil, 68 gram)
Opinel zakmes... ga ik eens op googlen... ik heb een gewoon Victorinox model.
Zakmes van 'San Ren Mu'.. :idea:

Made in China, vlijmscherp en gemaakt van zelfde staal / legering als de 'grote' merken zoals bijv. Spyderco etc..

https://www.youtube.com/watch?v=drsp5k5dIaY

https://www.youtube.com/watch?v=hmqYxMkYcd0

Nieuw op mp heel wel te vinden..
Prijzen zullen je verbazen ;)
grundig schreef: Made in China, vlijmscherp en gemaakt van zelfde staal / legering als de 'grote' merken zoals bijv. Spyderco etc..
Lang niet alle grote merken gebruiken dezelfde soort staal / dezelfde legering. Bovendien is een goede warmtebehandeling minstens zo belangrijk als de eigenlijk staalsoort.

Renaat
Speciaal voor Renaat..

Met zelfde staal soort wordt in dit geval ook zelfde behandeling bedoeld!
Ga anders eerst ff gogelen voordat je reageert :idea:

Jongens van SRM maken zelf messen voor de 'bekende' merken.. geen klonen/ copies maar brengen kwaliteitsmessen onder eigen naam..

Kun je beetje vergelijken als wat sinds jaar en dag gebruikelijk is binnen de sportschoenen branche. Heb jij enig idee hoeveel % je betaald puur en alleen voor de naam.

Heb zelf al een tijd enkele SRM's in gebruik en sta niet bepaald uit men nek te l*llen..
Sterker, ik vind ze zelfs beter dan m'n SOG's..


grundig
Ik heb mij niet uitgesproken over de kwaliteit van die messen. Als jij spreekt over de staalsoort, dan moet je niet van mij verwachten dat ik eerst ga opzoeken dat jij eigenlijk 'zelfde staalsoort en zelfde behandeling' bedoelt.

Renaat