Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post een foto van je tent... - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Post een foto van je tent...

131 berichten
Mijn Clip Flashlight 2 bij windkracht 10.
Niet slecht...hij staat nog! :D
ad1952 schreef:Mijn Coleman Tauri Connect X2

Afbeelding
Ook mijn tent (niet mijn fiets; ik lig liever )
Jammer genoeg worden ze niet meer gemaakt. Ik vind ze werkelijk briljant en van veel slimme dingen voorzien.

Erik
Leuk, Tovenaar!

Ik wil de hexpeak binnenkort ook aanschaffen. Geweldig leuk tentje volgens mij, en voor een schappelijke prijs.
Inderdaad een veelzijdige tent. Binnentent kan echter een beetje krap zijn als je wat langer ben dan ik (1,75m). Met een dikke mat en slaapzak is de hoogte aan de uiteinden vrij krap en kom je al gauw tegen het tentdoek*. Er is echter ook een iets grotere versie, de F6. De winterversie F6e heeft ook een 1p. binnentent die iets minder luchtig is en groter is dan de mijne, tzt los verkrijgbaar bij luxeoutdoor.de.
Ik wil ook nog de middenstok tzt vervangen door een monopod, nog multifunctioneler en compacter op te vouwen. Of het stevig genoeg zal zijn is even afwachten.

*) de opgegeven lengte van 2,33m is denk ik inclusief de badkuipranden van 2x10cm hoog, dus haal er maar 20 cm af en rekeninghoudend met het steil aflopend tentdoek blijft er weinig hoogte over aan de uiteinden.
De tovenaar schreef:Ik wil ook nog de middenstok tzt vervangen door een monopod, nog multifunctioneler en compacter op te vouwen. Of het stevig genoeg zal zijn is even afwachten.
De monopod heeft de eerste stormtest goed doorstaan. Alleen als de tent niet is opgezet (elk voordeel heb z'n nadeel) kan die ook dienen als eenbeensstatief, wandelstok of selfiestick op de fiets.
Van een Nordisk tunneltent naar een MSR Mutha Hubba gegaan. Het is de NX versie. De HP versie is wat solider, en is een 4 seizoenentent. DE NX versie is niet geschikt voor in de winter. Ik twijfel echter ook aan de geschikheid van de NX versie op koude lente en herfst dagen. De tent heeft van binnen mesh materiaal (licht, waardoor het totaal pakket dus ook lichter is). Wind dat onder de buitenflappen van de buitentent waait komt zo makkelijk je binnentent in. Ik slaap op een goed geisoleerd matje met een cumulus liteline400, en had op koude voorjaarsdagen toch de behoefte om wat kleding aan te doen tijdens het slapen.

Verder een top tent. Makkelijk op te zetten (wel snel zijn met regen) en erg ruim van binnen. De kleur is erg handig als je van wildkamperen houdt. Pakketje is klein en licht en de tent is makkelijk schoon te maken. Ik gebruik de tent zonder grondzeil, maar doe wel extra voorzichtig waar ik de tent neerzet. Ben je niet zo voorzichtig? Dan zou ik het bijbehorende grondzeil aanschaffen! Helaas doet dat het totale gewicht wel stijgen.

https://www.dropbox.com/s/ny4i4rplaqbyb ... ).jpg?dl=0
@ relative: slaap je in je eentje in de Mutha Hubba? Dan is het niet verwonderlijk dat je het koud hebt. Hoe groter de tent, hoe kouder. Ik merkte het verschil zelf tussen de Guam 3 en de Telemark 2 (of de parula 2).
TNF V 25 in het binnenland op IJsland. Wel wat aan de zware kant maar onverwoestbaar in hevige storm en regen.
http://www.quickgallery.com/embed/41559 ... creen.back

Fotonummer 13
Max2015 schreef:@ relative: slaap je in je eentje in de Mutha Hubba? Dan is het niet verwonderlijk dat je het koud hebt. Hoe groter de tent, hoe kouder. Ik merkte het verschil zelf tussen de Guam 3 en de Telemark 2 (of de parula 2).
Samen met mijn vriendin. Ik bedek de gehele vloer behalve 30 cm naast ons (plek voor spullen). Dat is het euvel niet. Vooral de hoogte in de tent maakt de tentinhoud groot. Deze lucht moet allemaal verwarmd worden idd. De hoogte is heerlijk bij omkleden , instappen in de tent, wat natte kleding ophangen of bijvoorbeeld rechtop zitten en een boek lezen als het regent en je wilt niet verder. Verder is de hoogte niet nodig en zorgt het voor het langzaam opwarmen van de lucht binnen in de tent. Ook de toevoer van nieuwe koudere lucht vanuit buiten versnelt dat proces niet. In vergelijking met de HP versie (vrienden van mij hebben hem) geen gedoe met condensvorming en nattigheid van binnen. NX perfect voor warm voorjaars en herftdagen + zomer, maar niet geschikt voor koude lente, herfst en winterdagen. HP is overal geschikt voor, als je de condensvorming voor lief neemt bij warmere dagen. Je kan niet alles hebben. Ja of toch weel, allebei de tenten kopen...
Na jaren met een Coleman Cobra 2 getrokken te hebben, heb ik dit voorjaar mezelf een nieuwe tent cadeau gedaan.

Het is een Nordisk Oppland 2 SI geworden. Eerlijk gezegd moest ik een beetje wennen aan het opzetten (dat 10 minuten duurt ipv 7... dus waar hebben we het over). Maar als hij staat is het echt een pareltje al zeg ik het zelf.

Afbeelding

Afbeelding