Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aart Huijg donderdag 16 mei bij Pauw en Witteman - Forum Wereldfietser

Aart Huijg donderdag 16 mei bij Pauw en Witteman

Kunnen we nog wat kritische vragen over de Giant Expedition verwachten van Jeroen Pauw vanavond? :lol:
berger schreef:Kunnen we nog wat kritische vragen over de Giant Expedition verwachten van Jeroen Pauw vanavond? :lol:
Nee!!!! die hangt alleen maar de domme leek uit :( :twisted: :oops:
Misschien moet je dan ook even het linkje naar de uitzending er bij doen:

http://omroep.vara.nl/media/236388
Leuke gast! Maar die handschoentjes! Is dat een fashion statement of zo?
De vragen van de heren PW waren weer redelijk onnozel natuurlijk: Hoeveel kilometer heb je gefietst?; Wat vond je het mooist?
Volgens mij kunnen Aart en Jeroen het prima vinden met elkaar. Beiden hebben ze "iets" met een vrouw wat geen relatie mag heten. :wink:
Uitzending nog eens terug gezien,was toch wel aardig,maar dat lag meer aan Aart dan aan P&W.
gios schreef:Leuke gast! Maar die handschoentjes! Is dat een fashion statement of zo?
De vragen van de heren PW waren weer redelijk onnozel natuurlijk: Hoeveel kilometer heb je gefietst?; Wat vond je het mooist?
Wat had je dan verwacht? Inhoudelijke vragen over de fiets die hij gebruikt heeft? Dat is toch alleen maar interessant voor het stelletje dat hier op dit forum zit? De rest van de P&W-kijkers zijn ongetwijfeld veel meer geinteresseerd in de menselijke kant. En dan kom je al snel uit op vragen als 'hoeveel kilometer heb je gefietst?' en 'wat vond je het mooist?'...
Henrie schreef:
gios schreef:Leuke gast! De vragen van de heren PW waren weer redelijk onnozel natuurlijk:
Wat had je dan verwacht? Inhoudelijke vragen over de fiets die hij gebruikt heeft? Dat is toch alleen maar interessant voor het stelletje dat hier op dit forum zit? De rest van de P&W-kijkers zijn ongetwijfeld veel meer geinteresseerd in de menselijke kant. En dan kom je al snel uit op vragen als 'hoeveel kilometer heb je gefietst?' en 'wat vond je het mooist?'...
Mee eens, was gewoon 'n leuk onderhoudend gesprekje zonder al te veel diepgang. Maar wat wil je 22 maanden onderweg geweest en 10 minuten aan het woord zijn 8)
Ik vraag me toch af wat de gemiddelde Nederlander van Aart vindt . . . terwijl wij hem waarschijnlijk een doodnormale jongen vinden. :lol:
Ze begrijpen het niet, denk ik. :shock:

Dat gevoel had ik bij dit gesprek ook al wel. Er maakte zich voor mijn idee een soort welwillende verbijstering meester van zijn tafelgenoten en de interviewer. Het soort van verbijstering waarbij je vriendelijk knikt en iets wilt gaan zeggen, maar je weet niet wat, want duizend vragen branden op je tong, en uiteindelijk hap je naar lucht en stel je, nogal in verwarring, de simpelste vragen maar.

Toch vond ik het een leuk interview.

Gijs
Kerel is een jaar op vakantie geweest, jaarlijks reizen duizenden mensen van Alaska naar Argentinie, wat is daar nou zo bijzonder aan?
De onbekendheid voor niet-(wereld)fietsers maakt het zo bijzonder. De gemiddelde Nederlander weet niet dat er duizenden mensen fietsen van Argentinië naar Alaska en andersom, ze denken dat hij de enige is. En daarbij zoekt deze man graag de publiciteit en vind het prachtig wat hij zelf doet.
Voor bezoekers van deze site is het redelijk normaal om een fietstocht te maken. Een tocht waarbij niet precies vaststaat wanneer en waar je eindigt, laat staan dat je weet waar je moet slapen en wat je 's avonds gaat eten.

In mijn winkeltje komen vaak bijzondere mensen die met de fiets een verre tocht willen gaan maken. Let wel: voor sommigen is dat naar Parijs, voor anderen is dat naar Santiago of Beijing.
Ze stappen uit hun comfortzone en gaan het onbekende tegemoet. Dapper en stoer dat ze dat doen. Ja, soms komen er toeristen hier binnenwandelen die stomverbaasd zijn dat je zomaar de hele wereld over kunt fietsen. Dan komen ze uit een milieu waarin ze geen kennissen hebben die dat doen en vinden ze dat maar wat bijzonder.

Leuk dat Aart op televisie was. Dat doet de kijkers realiseren dat zij dat wellicht ook kunnen doen. En dat is alleen maar goed, want op fietsvakantie gaan is ook reizen in jezelf.
Eric Schuijt schreef:Ze stappen uit hun comfortzone en gaan het onbekende tegemoet. Dapper en stoer dat ze dat doen.
Het kwam in het programma niet zo 'uit de verf' dat hij een hele goede baan als econoom bij de Nederlandse Bank er voor had opgegeven.
Michael W schreef:
Eric Schuijt schreef:Ze stappen uit hun comfortzone en gaan het onbekende tegemoet. Dapper en stoer dat ze dat doen.
Het kwam in het programma niet zo 'uit de verf' dat hij een hele goede baan als econoom bij de Nederlandse Bank er voor had opgegeven.
Hoezo niet? Dat werd toch gewoon gezegd? Ik heb het in ieder geval wel meegekregen. En ik wist het van tevoren niet, want ik had nog nooit van de beste man gehoord...
Het feit alleen al dat hij als gast aan tafel zat is voor mij een teken dat het bijzonder is. Basale vragen en antwoorden zijn daarbij de basis voor de ultieme uitdaging. Want, hoe zijn wij allemaal begonnen ?