Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gedonder met fiets webshops - Forum Wereldfietser

gedonder met fiets webshops

ik wil hier toch even wat ervaringen posten over hoe slecht het is gesteld met de fiets onderdelen groothandel webshops in nederland,

Ik heb voor mijn fiets opknap project bij verschillende webshops spullen besteld dit heb ik gedaan om de kosten een beetje te drukken omdat ik alles bij elkaar voor honderden euro's spullen nodig had,maar niet 1 keer was het naar verwachting,

Telkens kreeg ik spullen die beschadigd waren of spullen die ik niet eens besteld had. ook krijg ik van 1 webshop die de kroon spant (fietsenonderdelengroothandelderidder) nog geld terug,zij stuurden mij spullen met duidelijke beschadigingen zoals diepe krassen en stukken eraf, deze wilde ik omruilen voor dezeflde producten maar dan zonder beschadigingen,maar ik kreeg te horen dat al de andere dezelfde artikelen ook beschadigingen hadden,dus als klant moet je daar volgens hun blijkbaar maar genoegen mee nemen omdat zij het volgens hun zeggen nog wel bruikbaar vinden,

maar goed,na lang aandringen wilde zij dan toch de spullen terug nemen en aan mij terug betalen met inbegrip van de door mij gemaakte verzendkosten voor het terug sturen,dat ze je de verzendkosten terug betalen voor beschadigde spullen vind ik overigens ook meer dan terecht, het is toch van de gekke dat je denkt nieuwe spullen te kopen dat je dan het lijkt wel gebruikte spullen krijgt..

en er waren ook nog spullen die ik besteld had en niet eens gekregen heb omdat ze die gewoonweg niet hadden maar wel op de website als voorradig stonden ,ook daar zou ik mijn geld van terug krijgen en nog niks van gezien,dit geld zou volgens hun vorige week donderdag al terug gestort zijnmaar er staat ondertussen nog steeds niks op mijn rekening

ik moest er telkens achteraan bellen omdat ze geen eens de moeite namen om de mail te beantwoorden, en nu eindelijk na een week beloven ze het uit te gaan zoeken, maar ik ben benieuwd hoe lang dat dan weer gaat duren..

de service is dus vaak ver te zoeken en men lijkt niet veel meer te geven om de klant zodra deze aan hun betaald heeft..

bij een andere webshop kreeg ik weer verkeerde informatie nadat ik juiste maten had verstrekt over of het product wel zou passen op mijn fiets, dus de verkoper stuurde mij de link door met deze moet passen, dus ik bestellen en eenmaal thuisgestuurd paste het dus helemaal niet,

mijn conclusie met webshops is dat je goedkoper je spullen kan kopen dan in een winkel maar dat het altijd maar afwachten is wat je krijgt, webshops laten ook vaak artikelen op afbeeldingen zien in mooie doosjes en dan krijg je bulk artikelen die minder mooi zijn omdat de verpakking ontbreekt en ze daardoor niet beschermt zijn.of zij laten afbeeldingen zien van merk artikelen en dan krijg je een universeel artikel voor in de plaats.in webshops zitten veelal verkopers enkel aan de telefoon die de spullen niet eens in handen hebben,of nooit in handen hebben gehad, deze verkopers kunnen je verder niks vertellen van hun producten die zij aanbieden als enkel wat er bij beschreven staat op de website, maar die omschrijving is meestal altijd heel universeel en staat bij elke webshop hetzelfde geschreven ongeacht of de informatie nu goed of verkeerd is..,het zijn dus mensen achter de telefoon en mail die produkten verkopen waar zij helemaal niks vanaf of het fijne van weten, dus dat maakt het erg moeilijk om op afstand iets te kopen, ook zijn er veel webshops die met reviews werken over hoe goed zij wel niet zijn,maar daar lees je echter nooit hele slechte verhalen omdat zij zelf de reviews selecteren voor het plaatsen ervan. eigenlijk gaat het dus alleen maar om hun en niet zo zeer om de klanten,
Mijn conclusie is dat jij dikke pech hebt... ik vermoed dat er een zee aaan positieve ervaringen te vinden is. Als ik naar mijzelf kijk in ieder geval wel, en ik laat spullen uit NL, D, UK en USA komen. Voor een goede prijs, met goed contact, waarbij ze nakomen wat ze beloven.
Travelmaster schreef:Mijn conclusie is dat jij dikke pech hebt... ik vermoed dat er een zee aaan positieve ervaringen te vinden is. Als ik naar mijzelf kijk in ieder geval wel, en ik laat spullen uit NL, D, UK en USA komen. Voor een goede prijs, met goed contact, waarbij ze nakomen wat ze beloven.
waarschijnlijk heb ik dan pech, maar ik hoop er anderen mee te waarschuwen ,voor de door mij genoemde webshop
Mijn ervaringen met kleine webshops zijn ook zeer wisselend. Sommigen hebben uitstekende service, anderen zijn juist zeer matig. Dat hangt gewoon af van de persoon die de site runt, en je hebt daar als consument niet heel veel zicht op. Review-websites kunnen daarbij helpen, maar zijn ook niet altijd perfect.

Gelukkig zijn de grotere webshops (bol.com in Nederland, of rose.de en bike-components.com vanuit Duitsland), althans in mijn ervaring, heel netjes met service. Misschien zijn ze net iets duurder dan Sjef uit Lutjebroek die in zijn avonduren een webshop elkaar heeft gezet, maar je krijgt er wel wat zekerheid voor terug. Lijkt het me wel waard!
Met de (3) grote webwinkels waar ik ervaring met heb (rose.de, bike-components.com en nog één waar de naam me van ontsnapt), heb ik alleen maar positiever ervaring.

Renaat
Revanho schreef:Met de (3) grote webwinkels waar ik ervaring met heb (rose.de, bike-components.com en nog één waar de naam me van ontsnapt), heb ik alleen maar positiever ervaring.
Renaat
Idem met Rose. Ook uitstekende ervaring met de kleine bike4travel en de nog kleinere m-gineering.
Leon
Ook hier alleen maar positieve ervaringen, prima service, o.a.:
Rose
M gineering
Europafietser
Bike4travel
Bever
Uit Engeland(naam vergeten)
En vele meer.
Ik woon in een klein dorp, web aankopen zijn voor mij ideaal, alhoewel ik natuurlijk ook de plaatselijke shops blijf steunen.
Prima ervaringen met Rose en met name bike4travel. Die laatste heeft me via persoonlijk contact altijd op uitstekende manieren geholpen. Ook als er wat aan de hand was.
Daarnaast zit Marten zo dicht bij mij in de buurt dat ik het leuker vind om even langs te gaan, dan het op te laten sturen. :wink:
Ik ook prima ervaringen met alleen Bike4travel ,ook de after sale na aankoop van mijn fiets was uitstekend :D

Misschien moeten we ook niet " voor een kwartje op de eerste rij" willen zitten. :wink:
Bike4Travel ook al jaren prima ervaring mee. Alleen niet als webshop, 't is dusdanig dichtbij dat opsturen zonde is. Idem met Bike2Build.

De winkel uit de startpost ook wel eens geweest trouwens en daar toen prima geholpen, maar dat was niet als webshop. Alleen een mailtje gestuurd dat ik wat op wilde komen halen, ging prima.
A: dit is sneu voor je. Dat gunt niemand je. Maar,..... zie punt B

B: Je had beter onderzoek moet doen welke webshop betrouwbaar is en welke niet. Ik heb een tijdje geleden een nieuw motorhelm online gekocht. En ik wist absoluut niet welke webshops betrouwbaar waren. Na wat uitpluis werk heb ik bij een Zweedse webshop de helm gekocht. Zij waren niet de goedkoopste maar over de goedkope webshops las ik veel slechte verhalen of fora, of ze hadden geen keurmerken. Post daarom ook gewoon de webshops waar je slechte ervaringen mee had. Zo leren wij er ook nog iets van.

C: Ik heb ook goede ervaring met de webshops die andere hier al hebben genoemd. Behalve met Rose. Daar koop ik niets mee; ik vind ze niet betrouwbaar.
Naast de eerder genoemde webshops heb ik nooit problemen gehad bij:

futurum.nl
bike2build.nl
bikester.nl (slechts één keer iets gekocht)
bikecomponents.de

Ik ben bang dat topic starter gewoon vreselijk botte pech heeft gehad. Of misschien heb je een bijzondere gave in het opsporen van dubieuze leveranciers :wink:

Frank
Ik heb net weer een bestelling binnen van Rose, nooit problemen mee gehad.

Mario
bergbeklimmer schreef:A: dit is sneu voor je. Dat gunt niemand je. Maar,..... zie punt B

B: Je had beter onderzoek moet doen welke webshop betrouwbaar is en welke niet. Ik heb een tijdje geleden een nieuw motorhelm online gekocht. En ik wist absoluut niet welke webshops betrouwbaar waren. Na wat uitpluis werk heb ik bij een Zweedse webshop de helm gekocht. Zij waren niet de goedkoopste maar over de goedkope webshops las ik veel slechte verhalen of fora, of ze hadden geen keurmerken. Post daarom ook gewoon de webshops waar je slechte ervaringen mee had. Zo leren wij er ook nog iets van.

C: Ik heb ook goede ervaring met de webshops die andere hier al hebben genoemd. Behalve met Rose. Daar koop ik niets mee; ik vind ze niet betrouwbaar.
Je moet weten dat niet iedere webshop de spullen verkoopt die ik wilde hebben, ik heb in totaal voor 300 euro aan spullen gekocht bij 4 verschillende webshops waarvan 1 webshop de bestelling nog naar mij moet opsturen, dit komt omdat zij moeten wachten op een artikel wat vertraagd is bij de leverancier,

ik heb besteld bij fietsparts, deze webshop was wel de beste,alles goed verpakt in een compacte nette doos waar niks in kon schuiven,alleen kreeg ik een crankstel geleverd met roest erop, maar gelukkig kon ik deze kostenloos terug sturen en werd mijn geld gelijk terug gestort

ik heb besteld bij internet-bikes,deze webshop is snel met antwoorden maar gaf mij verkeerde informatie,en hun product info op de website was erg afwijkend van de maten in werkelijkheid,waardoor ik de verkeerde maat frame fietspomp kreeg thuisgestuurd

ik heb besteld bij de ridder fietsenonderdelengroothandel, deze webshop is de goedkoopste van allemaal, maar de spullen die ze leveren zijn veelal beschadigd
zo kreeg ik een axa ringslot met schaaf plekje erop waar ik dan nog niet moeilijk over gedaan heb omdat het precies aan de onderkant uit het zicht zit,en ik wilde dit slot graag hebben vanwege de kleur,en dan kreeg ik een kettingkast met op verschillende plekken krassen erop en een standaard waar in de kunstof voet een diepe snee zat alsof er met een mes in gesneden was,en er waren stukjes van het kunstof af, het leek er op dat de standaard van hoog uit een rek was gevallen, ook bij het versturen van de zending lag alles los en onbeschermt in een veel te grote doos en waren verpakkingen los alsof het eerdere terug gestuurde artikelen waren, deze webshop beantwoord amper mails en als je ze beld dan lullen ze maar wat,en zeggen altijd dat hun collega ermee bezig was, het lijkt er sterk op dat ze daar elkaar de hand boven het hoofd proberen te houden,

en ik heb een bestelling gedaan bij fietsweb waar ik nu dus nog op wacht, deze winkel is snel met antwoorden maar wisselt veel met prijzen heb ik gezien. ik wilde daar een set banden bestellen waarvan de andere dag ineens de prijs met 6 euro was verhoogt en zo zijn er meerde artikelen die ik in prijs heb zien veranderen,
Hulpmiddeltje: shopscan van Consuwijzer
liz schreef:Hulpmiddeltje: shopscan van Consuwijzer
bedankt voor de consuwijzer,maar van defietsenonderdelengroothandel de ridder is niks bekend op internet,

overigens heb ik nu een mail gestuurd naar fietsweb over mijn bestelling, en ze gelijk ook gevraagd mijn bestelde artikelen met zorg te selecteren om eventuele beschadigde spullen met opsturen te voorkomen, dat klinkt misschien gek maar ik probeer ze op deze manier een stap voor te zijn,
drestar schreef: overigens heb ik nu een mail gestuurd naar fietsweb over mijn bestelling, en ze gelijk ook gevraagd mijn bestelde artikelen met zorg te selecteren om eventuele beschadigde spullen met opsturen te voorkomen, dat klinkt misschien gek maar ik probeer ze op deze manier een stap voor te zijn,

of je annuleert de order als je toch al geen vertrouwen meer hebt
Zoek je bewust alleen de Nederlandse webshops op?

Overigens heb ik met bol.com, futurumshop, bike2build, bike4travel (aanrader!), bike-components.de, cnc-bike.de (aanrader!) louter positieve ervaringen. En met zat andere webshops als het om niet-fietsgerelateerde zaken gaat, ook.
jasmon schreef:
of je annuleert de order als je toch al geen vertrouwen meer hebt
dan heb ik nog geen spullen, en zoals ik al eerder aangaf,niet overal hebben ze de onderdelen die ik wil hebben, mijn fiets is een oude gazelle, en niet iedere webshop verkoopt daar nog onderdelen voor, en daarbij vind ik dat elke webshop gewoon nieuwe onbeschadigde artikelen moet leveren, en zo niet dan ga ik er net zo lang achteraan tot ik schadeloos gesteld word,

Travelmaster schreef:Zoek je bewust alleen de Nederlandse webshops op?
Ja ivm inklaringskosten,lange wachttijden bij de douane en hogere verzendkosten bestel ik niet in Amerika of china,
ook vind ik het makkelijker om te communiceren in het Nederlands voor als het fout gaat,

ik heb gisteren een mail gestuurd naar fietsweb over mijn bestelling die ik 2 weken eerder bij hun had geplaatst maar nog niet kon ontvangen omdat het voorspatbord nog niet binnen was, dit voorspatbord had volgens hun zeggen vorige week woensdag er al moeten zijn,en toen zeiden dat het een week later werd en nu is het er nog niet, dus ik heb gevraagt of het uberhaubt nog wel leverbaar is en of ze dan mijn bestelling alvast konden verzenden en het voorspatbord na kunnen sturen, dit was geen probleem,
Bestellen in China en Amerika is natuurlijk wel wat anders dan iets bestellen in Duitsland, Zweden, Belgie of welk ander Europees land. Meestal spreken ze wel Engels en pakketjes versturen gaat doorgaans erg gemakkelijk. Ik heb al probleemloos bij Italiaanse, Zweedse en Duitse webshops besteld. En natuurijk vooraf onderzoek gedaan waar ik iets bestelde.