Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ...goed / duur koop - winkel versus internet... - Forum Wereldfietser

...goed / duur koop - winkel versus internet...

...er zijn kopers die graag via het Internet inkopen. Vraag me dan af hoe het met de service is/gaat als er service gepleegd moet worden.
De reden dat ik niet via het web wil inkopen, is dat ik veel waarden hecht aan o.a. service.
Mijn outdoor-goederen koop ik dan ook veelal bij Bever.

Nu is mijn Alite-stoeltje andermaal(!) kapot geraakt. En ja, andermaal heeft Bever mij voorzien van een nieuw stoeltje. Betaal dan ook graag iet of wat meer voor de juiste service.

Warme douche voor Bever (Deventer)
Tja... lastig te vergelijken. De ene webwinkel is de andere niet.

Ik haal veel van mijn spullen gewoon lokaal bij de fietsenmaker. Hij woont in het dorp en heeft de zaak 15km verderop. Als ik wat nodig heb of als mijn fiets kapot is dan loop ik even naar zijn huis, zet de fiets neer en gooi de sleutel met een briefje (met de schade of wat ik nodig heb) door de bus als hij niet aanwezig is. Hij zet de fiets dan in zijn werkbus en neemt hem mee. De volgende dag loopt zijn zoon die in de zaak werkt op weg naar huis even bij me langs met de bestelling of de fiets :D Makkelijker kan het niet denk ik. Zijn prijzen zijn niet gek dus dan ga ik niet op internet aan de gang.
Ik heb geen ervaring met webshops die geen winkelpand hebben. Als ik al wat via internet doe is het via Rose die een geweldige service hebben.

Vaak is in een goede fietsenwinkel ook nog wel eens wat te regelen. Ik zocht bijvoorbeeld een bepaald gereedschap. De fietsenmaker in de stad wist dat hij het nog had liggen maar wist niet meer waar. Uiteindelijk is hij 10 minuten bezig geweest het magazijn overhoop te halen. Aangezien het erg oude versies waren en niet eens in het systeem stonden mocht ik ze zo meenemen. Bij een webshop gaat dat iets lastiger :D
Veel hangt af van de (internet)winkel waar je koopt. Ik kan best wat winkels noemen waar de service naverkoop allesbehalve is, en de prijs een stuk hoger ligt dan online. Je verliest dus 2 keer.
Sommige onlineshops hebben een prima service, anderen dan weer niet.
Als je het op voorhand weet is er niets aan de hand, en heb je een scherpere prijs voor hetzelfde product.
[moderator]Onderwerp verplaatst naar een subforum waar het passender is [\moderator]
Webwinkels en goede service?

Dat kan wel degelijk. Bever is een leuk voorbeeld dat je aanhaalt. Die hebben en een webwinkel en gewone winkels. Maar sommige pure webwinkels leveren ook goede service. Zo heb ik goede ervaringen met Futurumshop en Zalando. Die zijn allebei niet echt de goedkoopste aanbieders maar die service moet natuurlijk wel ergens van betaald worden. Sommige webwinkels leveren voor bepaalde producten niet zelf de service maar verwijzen je naar de fabrikant. Ik weet niet zeker of dat volgens de letter der wet wel mag maar zo heb ik ook goede ervaringen met de service van Polar. Ik bleef maar nieuwe borstbanden van ze krijgen als ze kapot gingen. Het product van Polar vond ik eigenlijk knap waardeloos. Ik heb geen goede ervaringen met Rose. Daar koop ik voorlopig niets meer.

En daarnaast is het zinnig je af te vragen of je wel servince wil. Veel onderdelen bestel ik bij bike-components.de. En wat voor service verwacht je nu voor een cassette, ketting en een set banden?

Maar voor producten waar ik wel goede service voor wil (navigatie bijvoorbeeld) koop ik dan liever bij een winkel met goede service. En dat kan ook een internetwinkel zijn. Een winkel op de hoek geeft namelijk niet per definitie goede service. Hij is hooguit dichtbij.
Wat ging er mis met Rose? Niet de goedkoopste, maar ik vind ze net heel goed qua service.
Ik koop veel via internet van Bever (dichtbijte Nijmegen 40 km, Eindhoven 45km). Afgelopen maandag wou ik kijken voor die brander en kookpannen (bericht eerder van mij). Dus was ik naar Nijmegen gefietst. Kom ik daar aan is het natuurlijk uitverkocht. Was een mooie fietstocht van 80km maar fiets liever niet voor niks op en neer.

Bever verzendt de producten gratis, voor mij ideaal. Als het daarna niet zo is als verwacht kun je het gewoon terug sturen.
PimvandenHeuvel schreef: Bever verzendt de producten gratis, voor mij ideaal.
Volgens mij klopt dit niet helemaal 100%. Toen ik heen ging voor een klimhelm (dichtstbijzijnde zit op 5 km) bleek deze 2 euro goedkoper in de winkel te zijn dan op de website stond aangegeven. Ze verrekenen het dus wel...
k_a_r_e_l schreef:Wat ging er mis met Rose? Niet de goedkoopste, maar ik vind ze net heel goed qua service.
Een wielset van Easton had al na 4000 km een volledig ingevreten body. Ik vond dat geen porum en ik dacht zoiets wel onder de garantie viel. Rose dacht daar heel anders over en die vonden maar dat ik na elke 4000 km een nieuwe body moest aanschaffen van 60 euro. Zoiets zou in de categorie normale slijtage vallen. Nogal onzinning in mijn optiek omdat ik nog nooit een wielset heb gehad die hetzelfde euvel vertoonde.

Ik had de wielen terug gebracht voor een gebroken spaak en de ingevreten body. Ik kreeg ze pas terug als ik 60 euro betaald; een soort wiel gijzeling. Ik kon hoog springen en laag springen maar ze gaven geen enkele krimp. Daarna heb ik eieren voor mijn geld gekozen en betaald maar mij zien ze daar niet meer terug. Ik vind ze niet meer betrouwbaar.
Misschien handelt Easton hetzelfde als Mavic. Want als ik het goed voorheb beveelt Mavic ook om de zoveel duizend km een nieuwe body te kopen voor hun SSC racewielen (of worden deze zelfs niet gedekt onder garantie). Dit wordt wel nooit zo vermeld bij aankoop uiteraard, maar m'n fietsenmaker heeft het me destijds wel zo vermeld. Zo stellen ze uiteraard zichzelf buiten garantie. Als een verkoper zo'n argument kan voorleggen kan je hem niet echt iets verwijten. Het zijn de fabrikanten die onredelijke garanties bieden.

http://www.tech-mavic.com/tech-mavic/uk ... cement.pdf

Pagina's 25 en 26
Lennart-Tampico schreef:
PimvandenHeuvel schreef: Bever verzendt de producten gratis, voor mij ideaal.
Volgens mij klopt dit niet helemaal 100%. Toen ik heen ging voor een klimhelm (dichtstbijzijnde zit op 5 km) bleek deze 2 euro goedkoper in de winkel te zijn dan op de website stond aangegeven. Ze verrekenen het dus wel...
Op de site staat altijd gratis bezorgt. :)
Bij Mega Max Deventer was mijn LG IPS monitor 98 cent goedkoper dan op de internet site.