Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat deed jij vandaag met je fiets? - Forum Wereldfietser

Wat deed jij vandaag met je fiets?

125 berichten
Topic titel spreekt voor zich denk ik.... :D en is breder bedoeld dan alleen wat je gefietst hebt..


om de spits af te bijten...

vandaag een klein tochtje gemaakt in de Krimpenerwaard, onder begeleiding van vrolijk vogelgezang, en ondertussen ook wat foto;s gemaakt.
Enkel een snelle verliefde blik, toen in de auto gestapt en achter de computer gaan zitten waar ik nu nog steeds zit :(
Ik kon de verleiding niet (langer) weerstaan en heb mijn "nieuwe" fiets met gevulde,
nieuwe Ortlieb tassen uitgeprobeerd.
Rijdt fantastisch !!
Dit lijkt wel heel erg op dit topic:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 23&t=21915

Tenzij je inderdaad op zoek bent naar wat wereldfietsers allemaal nog meer met hun fiets doen als fietsen.
:!:
met dit topic bedoel ik niet alleen of en waar je gefietst hebt, maar ook wat je aan je fiets gedaan hebt....bv nieuwe ketting merk x gemonteerd, of band a vervangen door band b vanwege probleem x... enzo.
Een nieuw 22T tandwiel voor op mijn travelmaster gezet en de oude overgezet naar mijn atb want dat tandwiel was versleten.
mijn nieuwe gps eindelijk op de fiets gemonteerd en mijn banden op de juiste druk gezet want ook dat was precies nogal nodig :D
en verder mijn gebruikelijk ritje heen en weer naar mijn werk.....
verder daarnet eens geprobeerd alles op de fiets te laden wat ik wil/moet meenemen op vakantie....helaas was geen suc6......
Groningen, Lutjegast, Zoutkamp, Saaksum, Aduard, Groningen.

Eerst de dennenaalden van de fiets geveegd, die zijn blijven plakken tijdens het rijden in de regen rondom Bakkeveen. Daarna licht gerepareerd van de Idworx, het enige zwakke punt van die fiets.
Tweepootstander van fiets vrouw gerepareerd. Sram S7 kabel opnieuw gemonteerd bij fiets zoon. Kettingscherm gemonteerd bij fiets dochter.
Abacus schreef:Een nieuw 22T tandwiel voor op mijn travelmaster gezet en de oude overgezet naar mijn atb want dat tandwiel was versleten.
Ben toch wel benieuwd hoe lang zo'n 22t tandwiel meegaat? Ik dacht eigenlijk dat ze nooit zouden verslijten, althans niet als modderbike. Maar dit zou dus de uitzondering kunnen zijn.
Ik heb vandaag mijn fiets verpakt. Morgen vroeg vlieg ik terug naar huis vanuit Macedonie.
Mijn fiets opgemeten. Vandaag de doos op maat gesneden. Volgende week zaterdag vertrek ik naar Kirgizie.
Gerrit Heij
Op de fiets vandaag zoals altijd naar het station gereden.
Verder met de fiets van mijn oom de zadelpen los gehaald. Die zat muurvast. Pas na "liters" kruipolie en wat gepast grof geweld kwam die los. Zat dan ook waarschijnlijk al een paar jaar en 80000km op de zelfde hoogte. Verder een poging gedaan de crank los te krijgen. Hier draaide ik mijn cranktrekker echter op kapot dus dat moet ik morgen nog maar eens bekijken. Gelukkig wel de onderdelen kunnen bestellen bij Rose.
Deze hadden eerst een enorm lange levertijd en in Nederland een belachelijk hoge prijs. Opeens waren ze wel in de winkel te vinden volgens de site (maar niet in de webshop) dus gemaild waarna ze voor me gepakt werden en verzonden.
Band geplakt (nou ja, dat waseigenlijk gisteren). 3e lekke band in 16000 km.
Vandaag gebruikt voor ww-verkeer en een avondvergadering (10 km enkele reis). Totaal 45 km. nuttige km's, die anders per auto zouden zijn afgelegd.
Laatste dingetjes gemonteerd (fietspomp, bel) en bagagedrager erop gezet. Vanavond vertrek ik op de fiets naar Madrid.
nobbiomatic schreef::!:
met dit topic bedoel ik niet alleen of en waar je gefietst hebt, maar ook wat je aan je fiets gedaan hebt....bv nieuwe ketting merk x gemonteerd, of band a vervangen door band b vanwege probleem x... enzo.
Misschien kan je er dan beter 'wat deed jij vandaag aan je fiets?' van maken.
ter voorkoming van overlap :wink:
gister nieuwe wielen + cassette en ketting, zo net de remblokjes vervangen, en zometeen op pad. Waarheen? dat zal ik straks in dat andere topic zetten :P
Bidonnen afgestoft, gevuld met water en aan de fiets gehangen. Ketting gesmeerd, bandjes opgepompt. Alle reserve binnenbanden gecontroleerd op haarscheurtjes en had ik deze echt gerepareerd na de laatste platte band? Ook meteen plakkers geteld en de tube solutie bekeken of deze niet is ingedroogd (als voorbereiding op de vakantie).

Nog een uurtje en dan op weg naar een kampeerplek (en dat is dan voor het àndere topic).
sjefke schreef:
Abacus schreef:Een nieuw 22T tandwiel voor op mijn travelmaster gezet en de oude overgezet naar mijn atb want dat tandwiel was versleten.
Ben toch wel benieuwd hoe lang zo'n 22t tandwiel meegaat? Ik dacht eigenlijk dat ze nooit zouden verslijten, althans niet als modderbike. Maar dit zou dus de uitzondering kunnen zijn.
Lang. Ik heb die atb 6 jaar geleden tweedehands gekocht en nu voor het eerst dat tandwiel vervangen. De vertanding was zover ingesleten dat de ketting er 'aan bleef hangen' en de boel dus vastliep. Hier op de heuvelachtige Posbank gebruik je de lichtste verzetten regelmatig, ik wel in elk geval.
buiten gezet om mn kano te kunnen pakken.
Mijn 1.6 Supremes vervangen door de 2.0 versie (25.- euro op marktplaats, praktisch ongebruikt). Nu mijn wielen eruit zijn moet ik gelijk eens kijken naar mijn magura remmen, want ik merkte van de week dat de remcilinders niet bepaald simultaan bewegen.

Verder wacht ik op een pakketje met een nieuw kettingblad en spatbordjes, ik hoop dat ze vandaag nog komen.
Beginnen met een ontbijtje bij de heetwater bron waar we gisterenavond kampeerde. Daarna langzaam langs alle kloostertjes, oude bruggen, prachtig groene vallei met uitzicht op besneeuwde bergtoppen en gesprekje met schapen herder op de fiets naar een hotelletje in Sisian in Zuid Armenië. HEERLIJK! 8)