Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Katten op straat - Forum Wereldfietser

Katten op straat

Wanneer ik op mijn fiets een kat langs de weg of op straat zie staan, stop ik altijd om de lieve, spinnende kat te aaien. Maar het lukt niet altijd, sommige katten gaan er ineens vandoor. Bij deze lukte het wel!
Ik ben een fervente kattenliefhebber, thuis hebben wij vijf katten. Indien mogelijk maak ik zoveel mogelijk foto's van katten, waar dan ook.

https://www.youtube.com/watch?v=bhwni3Jqyqc
Het kan ook met beebiezwanen
Pas maar op, hij springt zo op je rug. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=T8F8WR2rzPA
ErikB81 schreef:Pas maar op, hij springt zo op je rug. ;)

Ooooo wat lief - net als onze Willem vroeger (niet op de fiets trouwens) !!!!
Ik ben helemaal geen fan van loslopende katten op straat. Ook niet van loslopende honden. Niet dat ik iets tegen die beesten heb maar ze hebben helaas zo weinig verkeersinzicht :( Ik heb al twee keer een kat tussen mijn wielen gehad en tegenwoordig rem ik voor elke kat die ik zie. Katten hebben de neiging om op het moment suprême een ongelooflijk domme actie uit te halen. Op het laatst toch besluiten om de weg over te steken terwijl ze zo veilig in de berm zaten. Ik ramde vol op het beest en sloeg over de kop. Ik heb een week kreupel gelopen door alle blauwe plekken en schaafwonden. De kat heeft het waarschijnlijk ook niet overleefd :oops: maar die kon ik na het ongeluk niet meer terug vinden.

En die beesten kunnen het zelf ook niet helpen. Ze hebben nooit een verkeersdiploma gehaald. Het zit hem bij de baasjes die het wel een tof idee vinden dat hun Minoes of Fikkie op straat mag rond lopen. Maar als een boer zijn koeien en schapen over de weg laat lopen, dan kan dat plots weer niet. Die moeten achter een hek staan. Dat mensen hun katten binnenhouden en ze niet blootstellen aan de gevaren van de openbare weg, dat vind ik pas dierenliefde. :wink:
bergbeklimmer schreef:Ik ben helemaal geen fan van loslopende katten op straat. Ook niet van loslopende honden.
geiten dan?

bergbeklimmer schreef:Ik ben helemaal geen fan van loslopende katten op straat. Ook niet van loslopende honden. Niet dat ik iets tegen die beesten heb maar ze hebben helaas zo weinig verkeersinzicht :( Ik heb al twee keer een kat tussen mijn wielen gehad en tegenwoordig rem ik voor elke kat die ik zie. Katten hebben de neiging om op het moment suprême een ongelooflijk domme actie uit te halen. Op het laatst toch besluiten om de weg over te steken terwijl ze zo veilig in de berm zaten. Ik ramde vol op het beest en sloeg over de kop. Ik heb een week kreupel gelopen door alle blauwe plekken en schaafwonden. De kat heeft het waarschijnlijk ook niet overleefd :oops: maar die kon ik na het ongeluk niet meer terug vinden.

En die beesten kunnen het zelf ook niet helpen. Ze hebben nooit een verkeersdiploma gehaald. Het zit hem bij de baasjes die het wel een tof idee vinden dat hun Minoes of Fikkie op straat mag rond lopen. Maar als een boer zijn koeien en schapen over de weg laat lopen, dan kan dat plots weer niet. Die moeten achter een hek staan. Dat mensen hun katten binnenhouden en ze niet blootstellen aan de gevaren van de openbare weg, dat vind ik pas dierenliefde. :wink:
Qua verkeersveiligheid ben ik het helemaal met je eens, maar honden of katten die naar je toekomen en aandacht willen, vind ik wel heel vertederend! Onze poes Muis is ook zo'n knuffelmonster. Die doet overigens haar behoeften in onze eigen tuin en gaat niet de straat op.