Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Werkloze vrouw fietst wereld in 144 dagen rond... - Forum Wereldfietser

Werkloze vrouw fietst wereld in 144 dagen rond...

Werkloze vrouw fietst wereld in 144 dagen rond door crisis

Paola was door het dolle heen toen ze thuis arriveerde: 'De mooiste aankomst uit mijn leven', liet ze op haar Facebookpagina weten. © facebook
'De mooiste aankomst van mijn leven'. Met die woorden omschrijft Paola Gianotti haar onwaarschijnlijk sterke prestatie. De Italiaanse fietste de wereld rond in amper 144 dagen en dat is meteen een verbetering van het vorige record dat op naam stond van Juliana Buhring. Buhring had 152 dagen nodig om de uitdaging te klaren.

De prestatie van Gianotti is des te opmerkelijker omdat ze in de VS een ongeval had. Toch beet de taaie Italiaanse uit het plaatsje Montalto door. En karakter heeft ze in overvloed. 

Toen door de aanhoudende economische crisis in haar land haar zaak failliet ging, besloot ze om niet bij de pakken neer te zitten. Voor de 32-jarige was het faillissement de gelegenheid bij uitstek om haar droom te realiseren. Ze stak meteen de handen uit de mouwen en ging op zoek naar sponsors voor haar waanzinnige onderneming. Ze haalde 45.000 euro aan sponsorgeld op nadat ze ruim 2.500 zaken en bedrijfjes gecontacteerd had. ,,Door de crisis moest ik mijn zaak sluiten en toen zei ik, 'het is nu of nooit'. Ik rolde mijn mouwen op en begon meteen aan het plannen van mijn tocht." 

Gianotti spendeerde 20.000 euro aan de aanschaf van een camper en 10.000 euro aan vliegtickets voor haar en haar begeleiders. Uiteindelijk legde ze 29.430 kilometer af.

01/12/2014

BRON: AD.nl  -   http://s.ad.nl/3801799
Maar: heeft ze inmiddels een baan? Anders zie ik de relevantie van het werkloze aspect niet zo, behalve dat ze niet naar haar werk hoeft en dus "tijd zat"" heeft.
Je welzijn afmeten aan prestaties brengt slechts tijdelijk geluk.
Maar toch: zo'n 204 km per dag fietsen is niet niks. Een terrasje pakken is er dan denk ik niet bij.
Vanwaar die haast? Begeleiders? Waarvoor?
Beetje jammer dat er meteen weer van die zurige reacties zijn over de competitieve inborst van die dame. Ze heeft een supervette prestatie geleverd en ik durf te wedden dat ze onderweg minstens zo genoten heeft als iemand die op een slakkengang de wereld rond fietst.
Pedalero schreef:Beetje jammer dat er meteen weer van die zurige reacties zijn
Dat is omdat ik veel meer respect het voor de honderd of meer leden van deze vereniging die zonder groot budget, zonder hulp, helemaal alleen of met twee, alleen voor zichzelf de wereld bereizen per fiets en dat ook nog veel langer doen dan 144 dagen. Die komen nauwelijks in de krant en dat is ook goed. Die rijden met een - volgens jou - slakkengang en dat is ook goed.
Ave Gone schreef:
Pedalero schreef:Beetje jammer dat er meteen weer van die zurige reacties zijn
Dat is omdat ik veel meer respect het voor de honderd of meer leden van deze vereniging die zonder groot budget, zonder hulp, helemaal alleen of met twee, alleen voor zichzelf de wereld bereizen per fiets en dat ook nog veel langer doen dan 144 dagen. Die komen nauwelijks in de krant en dat is ook goed. Die rijden met een - volgens jou - slakkengang en dat is ook goed.
Slakkengang is inderdaad prima, maar vel aub geen oordeel over het feit dat deze dame van een beetje competitie houdt. Ik vind het zo raar dat mensen die van doorfietsen houden hier vaak wordt verweten dat ze niet zouden genieten. Alsof dat iets met elkaar te maken heeft.
Travelmaster schreef:Maar toch: zo'n 204 km per dag fietsen is niet niks. Een terrasje pakken is er dan denk ik niet bij.
Is moeilijk te zeggen. Indien zij op vlakke stukken goed snelheid weet te behouden en reeds ervaring had met het rijden van lange afstanden. Dan kan een terrasje pakken prima tot de opties behoren. Let wel, ze had tenslotte een team + camper met zich mee. Ze zal op gewicht daarmee hebben kunnen besparen op de fiets, hoeft zich niet erg bezig te houden met het opzetten van tent of het vinden van een slaapplaats.

Dan blijft er buiten het afleggen van 204 km per dag toch nog voldoende tijd over. Hoewel ik niet denk dat gezellig drinken op een terrasje de insteek geweest zal zijn. Het neerzetten van dit soort tijden, afstanden en daarmee gepaard gaande snelheden blijven sportieve prestaties. Waarschijnlijk zal ze ook voor voeding en drinken welk iemand van begeleiding meegenomen hebben om haar hierin te kunnen ondersteunen.

Het vermaak zal waarschijnlijk eerder gehaald worden uit de prestatie op zich.
Pedalero schreef:Beetje jammer dat er meteen weer van die zurige reacties zijn over de competitieve inborst van die dame. Ze heeft een supervette prestatie geleverd en ik durf te wedden dat ze onderweg minstens zo genoten heeft als iemand die op een slakkengang de wereld rond fietst.
+1
Sommige mensen kunnen zich juist heel goed motiveren door doelen te stellen en deze op een systematische manier te bereiken. Denk aan een Ronald Naar die niet bepaald als sympathiek persoon bekend stond maar door zijn ambitie, doorzettingsvermogen en planmatig werken (en okay: ook zijn meedogenloosheid) wel heel veel heeft bereikt. Anderen hebben niet zoveel met planmatig werken en halen bevrediging uit wat de dag brengt. En dat levert bijvoorbeeld weer mooie ontmoetingen en onverwachte wendingen op. En tussen die uitersten zijn vele varianten mogelijk, die op dit forum volop te vinden zijn. Alleen de nuance ontbreekt soms op dit forum :wink:
+1 quote Pedalero

(En ik ben het type slak én vind zure opmerkingen oftewel 'gezanik' niets bijdragen aan wat dan ook)

Loes
Loes van den Bergen schreef:+1 quote Pedalero

(En ik ben het type slak én vind zure opmerkingen oftewel 'gezanik' niets bijdragen aan wat dan ook)

Loes
Ach, hier zal ik ook wel mee bedoeld worden... Indien niet, mooi, indien wel, tsja... Ik vond alleen de nadruk op "werkloze" nogal misplaatst. Doet dat terzake in de prestatie? Misschien nu wel, als ze gaat solliciteren op een baan waar uithoudings- en doorzettingsvermogen en een natuurlijke aanleg voor fondsenwerving gevraagd zijn...?
Pedalero schreef:Ik vind het zo raar dat mensen die van doorfietsen houden hier vaak wordt verweten dat ze niet zouden genieten. Alsof dat iets met elkaar te maken heeft.
Uiteraard moet je niet iedereen over één kam scheren maar ik zal toch niet de enige zijn die vaak heeft gemerkt dat typische wielrenners soms niets en nada van de fraaie omgeving meekrijgen?
Zo ben ik meerdere malen met Cycletours op vakantie geweest. Meestal met een iets zwaardere 'standaard' kampeervakantie en één keer met een vakantie voor wielrenners. Ervaring: pijnlijk stereotiep.
Ook met Cycle tours meegeweest met een tocht met de meeste sterretjes die er te vinden was en heb genoten van de Alpenbergtoppen, gezelligheid van de medewielrenners die per dag nog een extra colletje namen, 10% zagen van wat ik zag (so what?) én enorm goed 'niet' over tandjes, verzetjes, klimgemiddelden en ander fietsgeneuzel praatten. Wel o.a. over literatuur, dyslexie, recepten ;-) Zij blij. Ik blij. Geen oordeel over ieders prestatie. Dat laatste is een heilig goed. Of het nu over fietsprestaties, geloof of Zwarte Piet gaat.
Oh ja, je kunt er ook voor kiezen geen oordeel te geven. Blijft alles en iedereen een stuk vrolijker van. Want, wat denk je met je geoordeel te bereiken?

Loes
Pedalero schreef:...
willem.m schreef:...
Loes van den Bergen schreef:...(2x)...
"Me too" reacties en "+1" optelsommetjes vind ik: -1.

Maar nu kan ik het toch echt niet laten: +1 (met uitroepteken!)

Anke & Eric
Pedalero schreef:Beetje jammer dat er meteen weer van die zurige reacties zijn over de competitieve inborst van die dame. Ze heeft een supervette prestatie geleverd en ik durf te wedden dat ze onderweg minstens zo genoten heeft als iemand die op een slakkengang de wereld rond fietst.
Ach, als je een bericht post over iemand die een marathon heeft gelopen op een wandelforum, moet je ook niet raar staan te kijken als mensen niet onmiddellijk de lol zien van die prestatie, denk ik.

Fiets ze, zo hard of juist zo langzaam mogelijk, net wat bij je past,

Carl
Ik ben een heel ander type fietser: genieten van de omgeving en het qua inspanning niet te gek maken. Maar ik heb grote affiniteit met en grote bewondering voor mensen die dit soort radicale beslissingen nemen en er helemaal voor gaan!
Hier wat meer over Paola en haar super prestatie.

ABC15 Arizona Posted May 29, 2014 :
Paola Gianotti gets hit by car near Parker

http://www.abc15.com/news/region-phoeni ... ear-parker

Op facebook
https://it-it.facebook.com/pages/Keep-B ... 9102434855
Carl schreef:Ach, als je een bericht post over iemand die een marathon heeft gelopen op een wandelforum, moet je ook niet raar staan te kijken als mensen niet onmiddellijk de lol zien van die prestatie, denk ik.
8<
Carl
Maar dit is een wereldfietsersforum, en je kan veel zeggen, maar niet dat zij geen wereldfietser is. ;-)