Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoeveel fiets jij? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Hoeveel fiets jij?

afgelopen jaren te druk met werk maar omdat ik werkeloos ben geworden veel getraind op de racefiets of mountainbike en af en toe een kort tripje met de trekkingfiets bij elkaar toch ruim 10.000. dat merk je pas als je in de Alpen bent ,,pijn was fijn''
hoi alle

ik ben 5 jaar fanatiek fietser geworden daar voor bleef teller op 500 km per jaar toen fiets vakantie ontdekt ging het fietsen op eens stuk makkelijk af dus de teller liep op in eerst jaar naar 4000km
tegenwoordig loop teller tussen de 8000 en 9000 km
gr kaasmuis
Wim schreef:Geen idee, maar zonder veel woon werk kms zal het vast minder zijn. Het is eerlijk gezegd het laatste wat ik zou willen bijhouden.
+1
Vroeger hield ik elke kilometer bij, ik fietste vaak meer dan 13.000 per jaar.
Paar keer de wereldbol ontvangen van de wielerclub (40.000 km.) geregistreerde kilometers.

Nu houd ik het niet meer zo bij.

Dit jaar, Ronde Ierland, Venray-Verona-Como-Parijs-Maastricht.

En vele brevetten kilometers.... totaal meer dan 10.000 km.

Henk

kunst en fietswerk

http://www.kleurrijkleven.webklik.nl
Meten is weten...
de km's hou ik niet enkel bij voor mezelf ( is bijzaak) bij maar eerder ook voor de fiets.
Van (bijna) ieder onderdeel weet ik wanneer ik het laatste onderhoud/vervanging uitvoerde.
Zo kan ik preventief onderhouden en niet wachten tot er ergens iets 'plots" versleten is.


Piet
Ha Piet, dat weet ik ook, maar ik meet het niet af aan het aantal kilometers, dat is voor mij slechts een indicatie. Visuele inspectie zegt me net wat meer. De kilometers kunnen wisselen omdat omstandigheden ook variëren.
Even een oud topic omhoog schoppen ;)

Dit jaar wordt voor mij iig het "beste" jaar sinds 2000 of zo. Thuiswerken en dus flexibeler en geen tijd meer nodig voor ww-verkeer. Veel dagtochtjes dus en zo nu en dan enkele dagen weg.

kan ik alvast conditie opbouwen voor als ik met pensioen ga ;)
Fedor schreef:
do 23 jul, 2020 18:06
Even een oud topic omhoog schoppen ;)

Dit jaar wordt voor mij iig het "beste" jaar sinds 2000 of zo. Thuiswerken en dus flexibeler en geen tijd meer nodig voor ww-verkeer. Veel dagtochtjes dus en zo nu en dan enkele dagen weg.

kan ik alvast conditie opbouwen voor als ik met pensioen ga ;)
Hoeveel jaar mag je nog dan?

Door het mooie voorjaar zelf ook best veel gefietst trouwens.
alstro schreef:
do 23 jul, 2020 22:43
Hoeveel jaar mag je nog dan?
Huis staat te koop. Als dat verkocht wordt verhuizen we naar Zuid-Limburg en stop ik met werken (of er moet een goede mogelijkheid blijven bestaan om enkele dagen/week thuis te werken en (vrijwel) niet meer naar het werk te hoeven).
Fedor schreef:
do 23 jul, 2020 18:06

kan ik alvast conditie opbouwen voor als ik met pensioen ga ;)
Ouder worden is topsport als je spierverlies wilt voorkomen lees ik in artikel M UMC

/J
J de Groote schreef:
vr 24 jul, 2020 09:35
Ouder worden is topsport als je spierverlies wilt voorkomen lees ik in artikel M UMC
Kan je dat hier plaatsen (of in een eigen topic)? Altijd interessant gezien de vergrijzing (ook hier ;))
Hallo,
Door de corona wordt dit mijn slechtste fietsjaar sinds jaren vrees ik.
Al vier maanden fiets ik niet naar mijn werk (ong. 100 km per week) en ook een zomervakantie van zuid-frankrijk naar huis (1500-2000 km) wordt het dit jaar niet, ik hou het bij dagtochtjes en het opknappen van mijn huis.
De afgelopen 2 jaar fietste ik meer dan 10.000 km per jaar, maar dat kwam vooral door mijn sabbatical van 3 maanden fietsend door Australië in de winter van 2018-2019. In jaren zonder zo'n sabbatical zit ik gem. op 8.000 km.
Als ik dit jaar boven de 6000 km kom, vind ik dat al heel wat. Stand tot nu toe: 3200 km...
Groet, Petra.