Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het grote M-gineering topic - Pagina 13 - Forum Wereldfietser

Het grote M-gineering topic

254 berichten
Kipsalade oke, die ken ik, maar vakantiefiets-hachee is nieuw voor me 8)
Mijn, door Marten aangepaste, Raleigh ATB.
Heeft nagenoeg alle opties 8)
Uiteindelijk voor deze kleur gekozen omdat ik vnlk wildkampeer.
Wielen zijn eveneens van zijn hand. Achterdrager is het expedition rear rack van Thorn, tot 60 kg te belasten mits icm 6 mm boutjes.

Afbeelding
Enkele foto's van Tubes&Coffee afgelopen zondag: https://www.zonerama.com/Link/Album/5872596
Leuk :D
Maar het lijkt wel op tubes&red wine :wink:
FE-Rider schreef:
wo 14 aug, 2019 18:53
Mijn, door Marten aangepaste, Raleigh ATB.
Heeft nagenoeg alle opties 8)
Uiteindelijk voor deze kleur gekozen omdat ik vnlk wildkampeer.
Prachtige fiets! Gefeliciteerd.
Mooie foto's Ivo, jammer dat ik er dit jaar niet bij kon zijn.

Maarruh, voor PBP ben je een eind uit de richting en nog langer buiten tijd :P
PeterFokkinga schreef:
di 17 dec, 2019 14:35
Mooie foto's Ivo, jammer dat ik er dit jaar niet bij kon zijn.

Maarruh, voor PBP ben je een eind uit de richting en nog langer buiten tijd :P
Het kaderplaatje blijft bij mij altijd tot nieuwjaar op de fiets.
Je foto's zijn ook zonder dat plaatje wel heel herkenbaar als echte Miesens. :D
De nieuwste telgen, deze week afgeleverd.

Bijlagen

Wauw, een echte mixte!
Mooie fietsen hoor, maar enkele keuzes vind ik wat apart;

- waarom de korte balhoofdsbuis terwijl er een behoorlijke partij spacers onder je stuurpen zitten?
- ik vind de Rohloff kabels echt niet mooi lopen zo
- waarom heeft de ene Rohloff wel verstevigings ringen en de ander niet?
Inderdaad: die Rohloffkabels lopen nogal... vreemd. Je loopt het risico dat daar iets achter blijft haken
Shadow schreef:
za 09 mei, 2020 21:36
Wauw, een echte mixte!
Mooie fietsen hoor, maar enkele keuzes vind ik wat apart;

- waarom de korte balhoofdsbuis terwijl er een behoorlijke partij spacers onder je stuurpen zitten?
- ik vind de Rohloff kabels echt niet mooi lopen zo
- waarom heeft de ene Rohloff wel verstevigings ringen en de ander niet?
misschien op de foto niet zo goed te zien deze fietsen zijn gemaakt voor en iemand die niet alleen klein is maar de maat verhoudingen onderling ook niet helemaal de norm zijn :!: De Rohloff kabels lopen inderdaad wat ongewoon,komt door de combinatie van een bewuste keuze voor type stuur en ook nog een stuurtas willen hebben.
De Rohloff op de mix is niet nieuw, die komt uit 2010 en is over gezet net als de Son naaf. de andere naaf is wel nieuw.

Wij zijn er tevreden mee, dat is waar het omgaat.
jasmon schreef:
za 09 mei, 2020 22:35

De Rohloff op de mix is niet nieuw, die komt uit 2010 en is over gezet net als de Son naaf. de andere naaf is wel nieuw.
Slimme zet :) Gewoon meenemen naar de volgende fiets dat soort onderdelen. Zeker als de oude fiets geen frame heeft wat 'm nog een hoge restwaarde geeft.
jasmon schreef:
za 09 mei, 2020 22:35
misschien op de foto niet zo goed te zien deze fietsen zijn gemaakt voor en iemand die niet alleen klein is maar de maat verhoudingen onderling ook niet helemaal de norm zijn :!: De Rohloff kabels lopen inderdaad wat ongewoon,komt door de combinatie van een bewuste keuze voor type stuur en ook nog een stuurtas willen hebben.
De Rohloff op de mix is niet nieuw, die komt uit 2010 en is over gezet net als de Son naaf. de andere naaf is wel nieuw.

Wij zijn er tevreden mee, dat is waar het omgaat.
Dat zie ik wel, ik kan vrij goed inschatten hoe de maten van een frame zijn, maar dan nog had ik op beide fietsen een langere balhoofdbuis niet gek gevonden, het herenframe was dan misschien wat minder klassiek geworden omdat de bovenbuis dan wat gaat hellen, bij het damesframe is de aanzet wat steiler. Nu weet ik dat Marten niks zonder reden doet dus vandaar dat ik er om vroeg, het is geen kritiek!