Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het grote M-gineering topic - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

Het grote M-gineering topic

254 berichten
Leon schreef:
zo 23 sep, 2018 22:04
Ivo Miesen schreef:
zo 23 sep, 2018 20:39
krachtiger hoeft voor mij niet, sterker nog ik ga 'slechtere' remblokken aanbouwen om ze wat minder krachtig te hebben.
Als je je grijze massa er aan kunt laten wennen is het uiteindelijk denk ik wel fijner. Dus je zou het ook een maandje kunnen proberen. (Niet later zeggen dat ik zei dat je dat moest...)
Als het m'n enige fiets zou zijn....
Het is voor de grijze massa in noodsituaties beter als al mijn fietsen ongeveer even sterk remmen.
Ivo Miesen schreef:
zo 23 sep, 2018 22:29
Leon schreef:
zo 23 sep, 2018 22:04
Ivo Miesen schreef:
zo 23 sep, 2018 20:39
krachtiger hoeft voor mij niet, sterker nog ik ga 'slechtere' remblokken aanbouwen om ze wat minder krachtig te hebben.
Als je je grijze massa er aan kunt laten wennen is het uiteindelijk denk ik wel fijner. Dus je zou het ook een maandje kunnen proberen. (Niet later zeggen dat ik zei dat je dat moest...)
Als het m'n enige fiets zou zijn....
Het is voor de grijze massa in noodsituaties beter als al mijn fietsen ongeveer even sterk remmen.
Daar zit wat in. Ik zal niet zeggen dat je bij je and.... :)
_Peter_ schreef:
do 20 sep, 2018 22:41
Op de foto's zie ik wel 2 achterlichten die van sap voorzien worden door een naafdynamo, maar ik kan geen koplamp ontwaren op de overigens mooie foto's, sommige details smaken naar meer info (en foto's)
Gisteren heb ik een aantal extra foto's gemaakt, o.a. van de koplamp. Maar voordat ik ging rijden de remblokken achter vervangen. Met BBB blauw ipv koolstop is de remwerking nu zoals ik 'm wil hebben. Ik moet zeggen dat deze fiets wel heel erg goed rijdt op kasseien en slechte wegen. Daarvan kwam ik natuurlijk veel tegen tussen Maastricht en Leuven. Bij de afdaling over de kasseien van Alden Biessen was ik zomaar 10% sneller zonder dat ik echt er voor ging. Ook op asfaltafdalingen ligt ie als een blok op de weg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gekruiste derailleurkabels

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het VO zadel gaat er dadelijk af. Dat moet echt eerst een jaar ingereden worden en niet zoals bij een B17 uit de doos direkt geschikt voor 100km en een paar ritten later al voor een 200. Voorlopig komt de B17 er op die ik ook met Parijs-Brest-Parijs gebruikte. Extra verlichting is vandaag besteld bij de bloemenzaak, die moet komende week binnenkomen.
prachtige fiets! heel bijzondere kleur ook.
ik vraag me af: waarom zitten de derailleurkabels gekruist?
hoogframe schreef:
zo 30 sep, 2018 19:37
prachtige fiets! heel bijzondere kleur ook.
ik vraag me af: waarom zitten de derailleurkabels gekruist?
Bij gekruiste derailleurkabels heb je een betere kabelloop rond het balhoofd. De bocht die je kabel maakt is dan ruimer.
Mooie fiets Ivo, neem je 'm mee naar Boekelo volgend weekend?

Enneh, ga je die lompe stuurtas nog vervangen door een randonneurstas (a la Berthoud) op je voordrager?
PeterFokkinga schreef:
zo 30 sep, 2018 21:10
Mooie fiets Ivo, neem je 'm mee naar Boekelo volgend weekend?

Enneh, ga je die lompe stuurtas nog vervangen door een randonneurstas (a la Berthoud) op je voordrager?
Boekelo ga ik niet halen, ik moet vrijdagavond tot 21 uur werken.
Een randonneurstas zit er niet in, ik ga m'n camera niet rechtstreeks om een metalen drager zetten, dat zou ie niet fijn vinden. Verend opgehangen via klick-fix is gezonder voor de camera. Extra lampen komen er wel nog op.
Zondag 16 december weer Tubes & Coffee, de jaarlijkse open dag bij Marten.

Vorige week al een mini-reünie in Zwolle:
Afbeelding
PeterFokkinga schreef:
ma 12 nov, 2018 17:07
Zondag 16 december weer Tubes & Coffee, de jaarlijkse open dag bij Marten.

Vorige week al een mini-reünie in Zwolle:
Afbeelding
Zelfde weekend als de BRM in Brugge. Over een week of 2 weet ik wanneer de baas me in die week wil zien.

Mijn versie van de mini-reünie:

Afbeelding
Jammer dat ik er niet bij kon zijn om de mijne er naast te zetten. En jammer dat ik bij de tubes and coffee bijeenkomst waarschijnlijk in de Thalys zit.
Mooie fietsen weer 8)
58DC105F-3E9C-4E12-96BE-933BBA63BC78.jpeg
Mijn net opgebouwde m gineering, hij is hier al eerder voorbij gekomen, toen met leren stuurlint, spatborden, bagagedrager, licht.
Heb van een andere fiets de onderdelen geleend, 2x 10 groep, nieuwe lx wielen, 32mm bandjes, 105 schakelgrepen, wat gepuzzel om de voor derreilleiur passend te krijgen.
Is nu een snelle stevige vakantiefiets, om in de bergen af en toe een gravel paadje mee te kunnen nemen.

Fietst lekker!!
Mooie fiets!
Enkele dagen terug zaten we op de Col du Glandon af te koelen op een terras, toen een andere fietser naar ons toeliep en zich voorstelde. Het bleek Shane te zijn, die mijn smurfblauwe M-gineering had zien staan ;-)
keesswart schreef:
za 06 jul, 2019 15:40
Enkele dagen terug zaten we op de Col du Glandon af te koelen op een terras, toen een andere fietser naar ons toeliep en zich voorstelde. Het bleek Shane te zijn, die mijn smurfblauwe M-gineering had zien staan ;-)

Jaja Super Shane is de laatste tijd op een ik-doe-alle-bikepacking-chalenges-tour in Europa. :lol:
Om on-topic te blijven: Marten had toch geen grote kippenstal hoop ik?
nu.nl schreef:Een brand in twee kippenschuren in het Groningse Kiel-Windeweer heeft zondagochtend aan honderdduizend kippen het leven gekost. Dat bevestigt een woordvoerder van de brandweer aan NU.nl.
Leon schreef:
zo 07 jul, 2019 10:31
Om on-topic te blijven: Marten had toch geen grote kippenstal hoop ik?
nu.nl schreef:Een brand in twee kippenschuren in het Groningse Kiel-Windeweer heeft zondagochtend aan honderdduizend kippen het leven gekost. Dat bevestigt een woordvoerder van de brandweer aan NU.nl.
Nee, maar in plaats van Chinees staat er bij de volgende fietsreparatie cursussen nu gebraden kip op het menu... :cry:
Frans & Dieuwertje schreef:
zo 07 jul, 2019 17:25


Nee, maar in plaats van Chinees staat er bij de volgende fietsreparatie cursussen nu gebraden kip op het menu... :cry:
Verkoolde kip zul je bedoelen. Na een brand blijft er meestal niet zoveel vlees over, tenzij het om rookvergiftiging gaat. Wie lust er eigenlijk nog kip na alweer zo'n grote brand bij een bio-industrie bedrijf?
joukon schreef:
zo 07 jul, 2019 17:51
Verkoolde kip zul je bedoelen. Na een brand blijft er meestal niet zoveel vlees over, tenzij het om rookvergiftiging gaat. Wie lust er eigenlijk nog kip na alweer zo'n grote brand bij een bio-industrie bedrijf?
Joukon … zie de emoticon!
joukon schreef:
zo 07 jul, 2019 17:51
Frans & Dieuwertje schreef:
zo 07 jul, 2019 17:25


Nee, maar in plaats van Chinees staat er bij de volgende fietsreparatie cursussen nu gebraden kip op het menu... :cry:
Verkoolde kip zul je bedoelen. Na een brand blijft er meestal niet zoveel vlees over, tenzij het om rookvergiftiging gaat. Wie lust er eigenlijk nog kip na alweer zo'n grote brand bij een bio-industrie bedrijf?
Het merendeel van de kippen komt als onderdeel terug in een eindproduct. Net zoals de fietsen van M-Gineering worden opgebouwd van deelproducten van verschillende leveranciers. Het ontwerp én frame maken ze uniek.